کد خبر: ۱۵۹۲۳۵
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۱۳

شاگردان ولاسکو صعود کردند

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: تیم ملی والیبال ایران پنجمین دیدار خود در مسابقات انتخابی المپیک را با پیروزی برابر ونزوئلا پشت سرگذاشت و با کسب امتیاز کامل این دیدار یک پله صعود کرد و در رده دوم جدول رده‎بندی قرار گرفت. 

به گزارش مهر، دیدار تیم‌های ملی والیبال ایران و ونزوئلا نخستین دیدار روز هفتم مسابقات انتخابی المپیک بود که صبح امروز پنجشنبه در سالن مترو پولیتن توکیو ژاپن برگزار شد و طی آن ملی‎پوشان والیبال کشورمان موفق شدند حریف خود را که رنکینگ جهانی شانزدهم را در اختیار دارد با نتیجه 3 بر صفر شکست دهد. نتیجه کامل دیدار تیم‎های ملی والیبال ایران و ونزوئلا به شرح زیر است:

* ایران 3- ونزوئلا صفر
(25 بر 16)، (25 بر 16)، (25 بر 20)

درطول برگزاری مسابقات والیبال انتخابی المپیک، هرگاه تیم ملی ایران بازی یا گیمی را خوب آغاز کرد نتیجه‎ای خوب هم از آن گرفت. این اتفاقی بود که امروز هم در آغاز دیدار مقابل ونزوئلا و گیم نخست این دیدار روی داد چون بازیکنان تیم ملی ایران با امتیازات خوبی که از سرویس و دریافت‎های اول گرفتند از همان ابتدا با حریف فاصله امتیازی خوبی پیدا کردند. آغاز خوب تیم ملی ایران، حریف را وادار کرد تا برای جبران نتیجه ریسک بیشتری داشته باشند که نتیجه از دست دادن امتیازات زیادی به خصوص از سرویس‎ها بود. البته در طول این گیم هم بازیکنان ایران امتیاز برخی سرویس‎ها را از دست دادند اما در مجموع با 9 اختلاف امتیاز پیروز میدان شدند.

زدن سرویس‎های پرقدرت کمک کرد تا تیم ملی ایران پیش از وقت فنی اول گیم دوم هم از حریف خود با دو اختلاف امتیاز پیش افتد. در ادامه این گیم هم تکرار متوالی سرویس‎های پرشی و پرقدرت از سوی شاگردان خولیو ولاسکو، دریافت اول بازیکنان ونزوئلا را با مشکل مواجه کرد در حالیکه خطای کم در توپ‎ گیری داخل میدان کمک کرد تا بازیکنان ایران به تدریج اختلاف امتیاز ایجاد شده را چند برابر کنند. سعید معروف از بهترین‎های این گیم بود که با پاس‎های به جای خود هم تیمی‎هایش را در کسب امتیاز بیشتر یاری کرد و در نهایت اینکه این گیم با نتیجه‎ای مشابه گیم نخست به پایان رسید.

ملی‎پوشان والیبال ایران که پس از دو بازی دور از انتظار برابر استرالیا و پورتوریکو، امروز عملکردی رضایت بخش‎تر داشتند در گیم سوم هم کنترل بازی را به طور کامل در اختیار داشتند و با نواختن سرویس‎های ریسکی و در عین حال کم اشتباه شرایط را برای پیروزی خود به خوبی مهیا کردند. طوریکه خولیو ولاسکو که خیالش بابت پیروزی شاگردانش تا حدی راحت شده بود به بازیکنان نیمکت نشین تیمش مانند مباشری و قرا هم فرصت بازی داد.

تیم ملی والیبال ایران با کسب پیروزی قاطعانه در دیدار امروز برابر ونزوئلا که تا پیش از این با تنها یک پیروزی و سه شکست در رده هفتم جدول رده بندی قرار داشت، مجموع امتیازات خود را به 11رساند و با یک پله ارتقا به رده دوم جدول رده بندی صعود کرد. البته حفظ این جایگاه به نتیجه دیدار تیم‏های ژاپن و استرالیا بستگی دارد که به عنوان سومین بازی در برنامه دیدارهای امروز لحاظ شده است.

روز هفتم مسابقات وایبال انتخابی المپیک امروز با برگزاری سه دیدار دیگر پیگیری می‎شود. برنامه این دیدارها به شرح زیر است:

* صربستان - پرتوریکو
* ژاپن - استرالیا
* کره جنوبی -چین

در چارچوب مسابقات والیبال انتخابی المپیک تیم کشورمان همانند دیگر تیم‎ها روز جمعه با قرعه استراحت روبرو است و از روز شنبه دیدارهای خود را پیگیری می‎کند. تیم ملی ایران روز شنبه به مصاف صربستان می‎رود که بهترین تیم حاضر در ژاپن است. پیروزی قاطعانه بازیکنان ایران در دیدار امروز شارژ روحی به موقعی برای نبرد سنگین روز شنبه بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین