کد خبر: ۱۵۹۴۸۴
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۹

گمانه زنی ها درباره استیضاح وزیر ورزش

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمدرضا تابش در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، گفت: دخالت دولت‌ها در فدراسیون‌های ورزشی که حکم NGO و یا موسسه عمومی غیر دولتی دارند از سوی بسیاری از فدراسیون‌های جهانی قابل پذیرش نیست. عملی اتفاق افتاده که 4 رئیس فدراسیون بدون اینکه جلسه مجمع برگزار شود و یا قبلا اخطار و تذکری به آنها داده شود برکنار شدند. در حالی که چند هفته پیش آقای وزیر در جلسه‌ای عنوان کرد اگر می‌خواهید کار را یاد بگیرید از فدراسیون قایقرانی یاد بگیرید.

وی ادامه داد: بعضی شایعات سیاسی نیز مطرح شده است که اکنون به آن کاری ندارم. به طور ناگهانی 4 رئیس فدراسیون کنار گذاشته شدند که از نظر اخلاقی، قانونی و شرعی پذیرفته نیست. مسئولان ورزش که باید خودشان مروج اخلاق، مردانگی، معرفت و مروت باشند چطور دست به چنین عمل دور از شئونات اخلاقی زده‌اند؟

نایب‌رئیس اول فراکسیون ورزش مجلس با بیان اینکه بعضی از فدراسیون‌های جهانی دخالت دولت‌ها را قابل پذیرش نمی‌دانند، تصریح کرد: مجامع عمومی حق دخالت در امور داخلی دارند اما فدراسیون قایقرانی جزو فدراسیون‌های موفق بوده و توانسته 4 سهمیه مستقیم و یک سهمیه وایلد کارت کسب کند. قایقرانی ایران در فدراسیون جهانی و آسیا کرسی دارد و این عضویت معلق خواهد شد. نامه‌ای نیز به ایران فرستاده شده و مهلت دادند تا دلایل عنوان شود.

تابش با بیان اینکه در زمان مهرعلیزاده اساسنامه تغییر پیدا کرده است، عنوان کرد: به هیچ عنوان رئیس سازمان تربیت‌بدنی حق عزل و نصب روسای فدراسیون‌ها را نداشت. باید با برگزاری مجمع رئیس فدراسیون انتخاب یا عزل شود و بعد وزیر تصمیم بگیرد اما این اساسنامه را اصلاح خواهیم کرد. ضعف‌ها را می‌بینیم و در مجلس اصلاح خواهیم کرد.

وی ادامه داد: باید فدراسیون‌ها زیر نظر کمیته ملی المپیک فعالیت کنند. طرحی می‌دهیم تا فدراسیون‌ها زیر نظر کمیته فعالیت کنند که دولتی هم نخواهد بود.

نایب‌رئیس اول فراکسیون ورزش مجلس درباره اظهارات وزیر ورزش مبنی بر اینکه نامه فدراسیون جهانی توسط خود ایرانی‌ها نوشته شده است، تصریح کرد: وزیر ابتدا باید بگوید چه دلیلی وجود دارد 4 رئیس فدراسیون با هم برکنار شده‌اند؟ چرا قبلا تذکر نداده بودند؟ حتی امکان دخالت شورای بین‌المللی المپیک هم وجود دارد. چنین حرف‌ها و بی‌تدبیری‌هایی دور از شأن ملت ایران است. نباید با هموطنان به گونه‌ای برخورد کنند که اجازه دخالت فدراسیون‌های جهانی را در امور داخلی بدهند. باید ورزشکاران در آستانه المپیک با روحیه و آرامش خاطر در المپیک شرکت کنند از طرفی نگه داشتن کرسی‌های جهانی نیز برای ما مهم است.

تابش با بیان اینکه خود یکی از افرادی بود که خواستار دخالت رئیس‌جمهور برای جلوگیری از تعلیق فدراسیون قایقرانی بوده است، گفت: یکی از بحث‌ها این بود آمادگی وجود دارد برای اینکه رئیس کمیته ملی المپیک تغییر پیدا کند و شخص مد نظر وزارت جایگزین شود و این مسئله فراتر از وزارت ورزش بود بنابراین تذکری به رئیس جمهور بود و تقاضای مداخله وی تا موضوع عاقلانه حل شود تا آرامش به ورزشکاران بازگردد و هم اسباب مداخله فدراسیون‌های جهانی کم شود.

به گزارش فارس،نایب‌رئیس اول فراکسیون ورزش مجلس درباره سؤال از وزیر گفت: از همه ابزارهای قانونی استفاده می‌کنیم؛ اگر لازم باشد سوال می‌کنیم و مسئولان به ورزش احضار می‌شوند اگر پاسخ‌ها قانع کننده نبود استیضاح نیز مطرح می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین