کد خبر: ۱۵۹۶۹۶
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۳

ایتالیا - اسپانیا؛ جدال سنتی اروپا

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سومین روز از چهاردهمین دوره رقابتهای فوتبال یورو 2012 یکشنبه شب با برگزاری دو دیدار پیگیری خواهد شد.

اسپانیا – ایتالیا

ورزشگاه: استادیوم پی چی ای آره نا گدانسک، لهستان

ظرفیت: 40,000 نفر

داور: ویکتور کاسای (مجارستان)

شاگردان چزاره پراندلی در حالی پا به رقابتهای یورو 2012 می گذارند که شایعه حذف آنها از این رقابتها نیز به گوش می رسید. از طرف دیگر اسپانیا برای تاریخ سازی در یورو 2012 امیدوار است بتواند از عنوان قهرمانی خود دفاع کند. ایتالیا و اسپانیا دو رقیب دیرینه پیش از این 25 بار با هم بازی کرده اند که سهم ایتالیا 8 پیروزی، اسپانیا 7 پیروزی و 10 دیدار دو تیم هم با تساوی به پایان رسیده است.

اسپانیا قهرمان جهان اروپا فرصت دارد در یورو چندین رکورد را جابجا کند. آنها می توانند با قهرمانی در یورو به عنوان نخستین تیم تاریخ فوتبال سه عنوان پیاپی در تورنمنت های بین المللی کسب کند. آنها ابتدا یورو 2008، سپس جام جهانی 2010 را کسب کردند و اکنون به دنبال کسب یورو 2012 هستند.

ایتالیا یکی از تنها 4 تیمی است که بعد از قهرمانی اسپانیا در جام جهانی موفق شده این تیم را شکست دهد. آنها سال گذشته در دیداری دوستانه موفق شدند در باری با نتیجه 2 بر یک ماتادورها را شکست دهند. 3 تیم دیگر که موفق شدند اسپانیا را شکست دهند آرژانتین، پرتغال و انگلیس بودند.

به گزارش مهر،ایتالیا در حالی پا به این رقابتها می گذارد که 3 دیدار دوستانه خود قبل از یورو را با 3 شکست پشت سرگذاشته و حتی یک گل هم به ثمر نرسانده است. آخرین گلی که تیم ملی ایتالیا به ثمر رساند در دیدار دوستانه نوامبر 2011 مقابل لهستان بود که آتزوری ها در آن موفق شد 2 بر صفر میزبان خود را شکست دهند.

ترکیب احتمالی:

اسپانیا (1-3-2-4)
ایکر کاسیاس، آلوارو آربلوا، سرخیو راموس، جرارد پیکه، یوردی آلبا، ژابی آلونسو، سرخیو بوسکتس، داوید سیلوا، ژاوی، آندرس اینیستا، فرناندو تورس.

ایتالیا (2-5-3)
جیان لوئیجی بوفون؛ لئوناردو بونوچی، دانیله ده روسی، جورجیو کیه لینی، کریستین ماجو، ریکاردو مونتولیوو، آندره آ پیرلو، کلودیو مارکیزیو، فدریکو بالزارتی، آنتونیو کاسانو، ماریو بالوتلی.

ایرلند - کرواسی؛ ناامیدها به دنبال روزنه امید

ایرلند – کرواسی

ورزشگاه: استادیوم سیتی پوزنان، لهستان

ظرفیت: 40,000 نفر

داور: بیورن کوئیپرس (هلند)

ایرلند و کرواسی هر دو در دیدارهای پلی آف با پیروزی مقابل حریفان خود جواز صعود به مرحله پایانی یورو 2012 را کسب کردند. با حضور دو تیم قدرتمند ایتالیا و اسپانیا در این گروه شانس ایرلند و کرواسی برای صعود از این گروه روی کاغذ بسیار کم است.

* ایرلند در 6 بازی قبلی خود مقابل کرواسی تنها یک بار مغلوب شده که آن هم در مقدماتی یورو 2000 در زاگرب بود که کراوسی با نتیجه یک بر صفر پیروز شد.

* ایرلندی ها تا قبل از این بازی 14 بازی بدون شکست را پشت سرگذاشته اند و تنها 3 گل دریافت کرده اند. آخرین شکست آنها بیش از یک سال گذشته با نتیجه 3 بر 2 مقابل اروگوئه رقم خورد.

* کرواسی برای چهارمین دوره متوالی در مرحله پایانی رقابتهای یورو شرکت می کند. آنها در دوره قبلی رقابتها یعنی یورو 2008 تا مرحله یک چهارم نهایی بالا آمدند.

* موفق ترین حضور کرواسی در تورنمنت های بین المللی به جام جهانی 1998 بازمی گردد که آنها با شکست سه بر صفر آلمان به نیمه نهایی رسیدند اما مغلوب فرانسه شدند و از رسیدن به فینال بازماندند.

ترکیب احتمالی:

ایرلند (2-4-4)
شی گیون، جان اوشی، شون سنت لدگر، ریچارد دان، استیفن وارد، ایدن مک گدی، گلن والان، کیث اندروز، دیمین داف، رابی کین، کوین دویل.

کرواسی (2-4-4)
استیپه پلتیکوسا؛ داریو سرنا، یوسیپ سیمونیچ، ایوان استرینیچ، ایوان راکیتیچ، اوگنین وکوچویچ، لوکا مودریچ، نیکو کرانچار، ادواردو داسیلوا، نیکیچا یلاویچ.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین