کد خبر: ۱۵۹۹۱۶
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۱

تصاویر/ کاخ نشینی که وارد قفس شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مبارک هرگز به ذهنش نمی رسید که پس از آن همه نخوت و جبروت و نشستن و برخاستن در کاخ‌های با شکوه هم اکنون گوشه‌ای از زندان طره او را در خود جای دهد.

تصاویری که در این مطلب مشاهده می‌شود، گوشه‌ای کوچک از یکی از کاخ‌های حسنی مبارک است. 

«محمد حسنی سید مبارک» معروف به حسنی مبارک (Hosni Mubarak) در 4 می سال 1928 میلادی به دنیا آمد. دوره دبیرستان را در دبیرستان «المساعی» شبین کوم مصر گذارند و سپس وارد دانشکده نظامی شد و توانست در فوریه 1949میلادی دیپلم علوم نظامی اخذ و با درجه ستوان دومی فارغ التحصیل شود.سپس به مدت 3 ماه به عنوان افسر پیاده نظام فعالیت نموده تا اینکه دانشکده هوایی مصر اعلام کرد که از میان دانش آموختگان دانشکده نظامی نیرو می پذیرد.

حسنی مبارک نیز به همراه یازده افسر دیگر پس از موفقیت در امتحانات مقدماتی به دانشکده هوایی راه یافت.مبارک در 12 مارس 1950 میلادی دیپلم علوم هوایی از این دانشکده اخذ نموده و در سال 1964 میلادی نیز در دوره مطالعات عالی، آکادمی نظامی «فرونز» اتحاد جماهیر شوروی شرکت کرد. وی به محض فارغ التحصیلی به سرعت وارد مشاغل نظامی گردید، به گونه ای که در 13 مارس 1950 میلادی در نیروی هوایی مشغول به کار شد. سپس در سال 1951 میلادی برای آموزش جنگ افزار به فرودگاه «حلوان» نقل مکان و تا سال 1953 میلادی در این مکان به کار خود ادامه داد.

او سپس به دانشکده هوایی منتقل شد تا به عنوان مدرس به فعالیت بپردازد. وی سپس به دستیاری ستاد جنگ دانشکده و بعد از آن به فرماندهی اسکادران هوایی انتخاب و تا سال 1959 میلادی در این سمت مشغول به فعالیت گردید. 

مبارک به همراه هیات های مصری سفرهای متعددی به اتحاد شوروی داشت و بین سال های 1964-1965میلادی در دوره مطالعات عالی آکادمی نظامی فرونز اتحاد جماهیر شوروی شرکت کرد. وی تا سال 1966 میلادی فرمانده تیپ بمب افکن ها و همچنین معاونت فرماندهی پایگاه هوایی غرب قاهره را بر عهده داشت.در 1967 میلادی مبارک فرماندهی پایگاه هوایی بنی سویف را بر عهده داشت و در سال 1967 میلادی در دوره ای که مصر شاهد جنگ با اسرائیل بود، به ریاست دانشکده هوایی انتخاب و سپس در 1969 میلادی به درجه سرهنگی رسیده و سپس سمت ریاست ستاد جنگ نیروهای هوایی را بر عهده گرفت و در آوریل 1972 میلادی فرمانده نیروهای هوایی مصر و در همان سال معاون وزیر جنگ شد.مبارک در جنگ اکتبر 1973 میلادی نیروهای هوایی مصر را رهبری کرد و سرتیپ محمد حسنی مبارک در فوریه 1974 میلادی به پاس زحماتش در جنگ با اسرائیل به رتبه سرلشکری نائل آمد. در 15 آوریل 1975 میلادی محمد انور السادات، وی را به سمت معاونت ریاست جمهوری انتخاب کرد.

مبارک در طول سال های 1975-1981 میلادی در این سمت به فعالیت پرداخت. زمانی که سادات در سال 1978 میلادی حزب ملی دموکراتیک را تاسیس نمود، مبارک معاون رئیس حزب شد. در این دوره وی بسیاری از مسئولیت های عربی و بین المللی مصر را بر عهده داشت.

در 14 اکتبر 1981 میلادی پس از ترور انور السادات، محمد حسنی مبارک سکان هدایت مصر را بر عهده گرفت. انتخاب وی پس از آن صورت گرفت که مجلس ملی وی را به عنوان نامزد ریاست جمهوری معرفی کرد و مردم نیز در یک همه پرسی ریاست جمهوری او را تایید کردند. 

در 5 اکتبر 1987 میلادی برای بار دوم همه پرسی برای انتخاب مجدد حسنی مبارک تکرار و او بار دیگر در مقام خود ابقا شد. در سال های 1993 و 1999 میلادی نیز این روند بار دیگر تکرار و حسنی مبارک برای سومین و چهارمین بارپیاپی اداره امور را در این کشور مهم عربی بر عهده گرفت.

به گزارش فارس،شاید او همواره به این فکر می‌کرد که همچنان برای دوره‌های متوالی دیگر به ریاست جمهوری مصر انتخاب شود و تصور نمی‌کرد، روزی با انقلابی به نام "25 ژانویه" از عرش به زیر کشیده شود.
{$old_album_159916}
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۳
0
0
کاش برای بعضی از رجال سیاسی ما که اختلاس فراوان میکنند یا دم از قدرت بسیار میزنند درس عبرتی باشد.....
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین