کد خبر: ۱۵۹۹۲۴
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۱

نماینده گچساران خطاب به بهمنی:وقتی صحبت نمی کنید، نرخ ارز ثبات بیشتری دارد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: الیاس نادران نماینده تهران در محضر این دولتمردان در سخنانی با اشاره به اینکه نام​گذاری​های سالانه باید به منصه ظهور برسد از لزوم دستیابی به سیاست​های کلی اصل 44 و سندچشم انداز سخن گفت و افزود: مسئولین اجرایی کشور بگویند برای تحقق این امور چه کرده​اند؟ برای اطمینان بخشی در حوزه سرمایه​گذاری داخلی چه کرده​اند؟ با توجه به شاخص قیمت تولید کنند، وضعیت کشور به لحاظ تورمی خوب نیست و برای تولید کننده باید تدابیری اندیشیده شود. 

وی افزود: موانع دولتی آنقدر زیاد و محیط کسب و کار نا امن است که یا دولتی​ها اجازه ورود بخش خصوصی را نمی دهند یا بخش خصوصی رغبت به حضور ندارند. چرا در صنایع پتروشیمی، سرمایه​گذاری خصوصی کم است؟ دولت چقدر برای واگذاری​ها در این صنعت پیش قدم شده است؟ 

غلامرضا مصباحی​مقدم دیگر نماینده تهران هم با بیان اینکه تورم، منابع را متورم می​کند و به جای خدمت به تولید به دلالی کمک می​کند و همچون یک بیماری، جلوی اشتغال را می​گیرد، ادامه داد: بیایید در ادامه دولت احمدی​نژاد و وزارت شمس​الدین حسینی به سمت تورم برویم که بخش اعظم آن مهار نقدینگی است. برای این کار باید سیاست پولی کشور اصلاح شود و از 19.5 درصد رشد نقدینگی بکاهیم. چون با رشد اقتصادی 3.5 درصد تناسبی ندارد و فقط منجر به تورم می​شود. 

او که می​گفت رشد 19.5 درصدی نقدینگی افتخار نیست بلکه ضعف است، ادامه داد: نباید بیماری را ایجاد و سپس درمان کرد. بلکه اصلا نباید اجازه داد که بروز کند. 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه سود بانک​ها را بیش از سود تولید کنندگان خواند و افزود: از 21 درصد باید به رشد 35 درصدی در بانک​ها و موسسات مالی و اعتباری برسیم؟ آقای بهمنی می​خواهید مصادیقش را برای شما بیاورم که چگونه مردم را می​گزند و خانه​اشان را در ازای وثیقه وام هایشان می​گیرند؟ نظارتی بر عملکرد این موسسات دارید؟ 

غلامرضا تاجگردون نماینده گچساران نیز با تایید سخنان مصباحی​مقدم در خصوص بازرهای غیررسمی و بانکی، ادامه داد: نرخ ارز باید شناور باشد اما فاصله بین 1200 تا 1800 تومان یک خطر جدی است و عدم اجرای قانون در این زمینه مشکلاتی را متوجه تولید کنندگان کرده است. 

وی افزود: جهت گیری اساسی حمایت از بخش تولید در سیاست​های پولی کشور احساس نمی​شود. 

به گزارش خبرآنلاین، تاجگردون خطاب به رئیس کل بانک مرکزی از بحث حرف زدن و حرف نزدن و مصاحبه کردن و نکردن، سخن گفت و افزود: رئیس کل بانک مرکزی نباید مصاحبه کند ولااقل یک بار در سال از سیاست​های کلی پولی سخن بگوید. اما وقتی شاهد مصاحبه​های مکرر هستیم، تبعات و آثارمنفی​اش را دیدیم! 

البته در چند ماه اخیر به سبب کاهش مصاحبه​های شما، شاهد ثبات نسبی شده​ایم. اما چه کسی باید تبعات سودجویی ها ناشی از مصاحبه​های مسئولان اقتصادی را بدهد؟ 

وی با اشاره به لبخند شمس​الدین حسینی وزیر اقتصاد گفت: به یاد دارید که خود شما گفتید نرخ ارز را ثابت می​کنید اما فردای آن روز نرخ ارز افزایش یافت؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۳
0
0
همین الان خبر ساعت 14 شبکه یک کل خبرش از این جلسه جمله وزیر اقتصاد بود که با فریاد پشت تریبون مجلس گفت ما قدرت 17 اقتصادی جهان هستیم!!!کل خبر رسانی جلسه این بود...
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین