کد خبر: ۱۵۹۹۸۷
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۶

منشور حجاب و عفاف دانش‌آموزان در مدارس كشور اجرایی می‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدیر كل فرهنگی، هنری وزارت آموزش و پرورش از تهیه منشور عفاف و حجاب دانش آموزان در مدارس كشور خبر داد و گفت: این آیین نامه، از سال تحصیلی آینده در مدارس كشور اجرا می شود.

به گزارش ایرنا 'محمد ابراهیم محمدی ' روز سه شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهركرد اظهار داشت: ترویج و تعمیق فرهنگ حیا، عفاف و حجاب متناسب با قابلیت‌ها و ظرفیت‌های نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی كشور از اهداف و راهكارهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: در این برنامه عملیاتی، بازنگری و بازتولید برنامه‌ها و محتوای آموزشی و روش‌های تربیتی برای درونی‌سازی و تعمیق و ترویج فرهنگ حیا، عفاف و حجاب و اتخاذ تدابیر مناسب به منظور جذب، تربیت و به كارگیری نیروی انسانی شایسته و متعهد و عامل به رعایت حیا، عفاف و پوشش مناسب در مراكز اداری و آموزشی كشور پیش بینی شده است.

محمدی، جلب مشاركت سازنده و اثربخش خانواده‌ها در حفظ، تعمیق و اشاعه حیا، عفاف و پوشش دانش‌آموزان و ایجاد ساز و كارهای لازم برای هماهنگی رسانه‌ها و تولید كنندگان كتب و مواد آموزشی، لوازم‌التحریر و تجهیزات آموزشی و تربیتی به منظور ترویج فرهنگ حیا، عفاف و حجاب را از دیگر اهداف این برنامه عملیاتی در سند تحول آموزش و پرورش عنوان كرد.

مدیر كل فرهنگی، هنری وزارت آموزش و پرورش اضافه كرد: در این سند، طراحی و ارائه الگوی لباس و پوشش مناسب، متنوع، زیبا و آراسته مبتنی بر فرهنگ اسلامی و ایرانی برای مربیان و دانش‌آموزان در راستای تقویت هویت اسلامی و ایرانی و برنامه‌ریزی به منظور اقناع فكری دانش‌آموزان برای پذیرش قلبی و درونی حیا، عفاف، حجاب و عمل به آن با تبیین دیدگاه اسلام نیز در این برنامه ها پیش بینی شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین