کد خبر: ۱۶۰۲۰۵
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۴

ارتش لبنان در مرز سوریه به حالت آماده‌باش درآمد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به دنبال تبدیل روستای عرسال واقع در شمال شرقی لبنان و در فاصله نزدیک با مرز سوریه به جبهه پشتیابی شبه نظامیان مسلح مخالف نظام سوریه، ارتش لبنان تصمیم گرفت که در منطقه 'خربه داوود' واقع در اطراف این روستا مستقر شود. 

به گزارش به نقل از منابع خبری، به دنبال افزایش فعالیت های گروه های نظامی مخالف نظام سوریه در مناطق مرزی سوریه و لبنان و بروز حوداث امنیتی در نواحی اطراف روستای عرسال، ارتش لبنان از امروز( پنج شنبه) به طور کامل در این نقاط مستقر شد. 

گزارش خبرنگار ایرنا از بعلبک واقع در شرق لبنان حاکی است که همزمان با بهبود شرایط آب و هوایی و فرا رسیدن فصل بهار، روستای 'عرسال' عملا به منطقه معبر عملیات قاچاق اسلحه از لبنان به سوریه تبدیل شده است. 

'حسین حجیری' شهردار این روستا دارای فعالیت های زیادی علیه نظام سوریه است، ولی دائما در سخنان خود تأکید می کند که فعالیت اش تنها در راستای کمک به آوارگان غیر نظامی سوری در این منطقه و تأمین مواد غدایی و بهداشتی برای آنها است. 

از سوی دیگر به نوشته روز پنج شنبه روزنامه الاخبار، به دنبال بروز درگیری های اخیر میان ارتش سوریه و شبه نظامیان مخالف این کشور در منطقه 'خربه داوود' در نواحی اطراف روستای عرسال و کشته شدن برخی از ساکنان روستا، فعالان سیاسی و امنیتی روستا با هدف مقابله با ارتش سوریه و افزایش دامنه درگیری ها با نظام سوریه، اقدام به تشکیل گروه های مسلح شامل 250 یا 300 جنگجو عرب و سوری کرده اند. 

این گروه های مسلح که توسط قطر و عربستان حمایت مالی می شوند، به فرماندهی حجیری، وظیفه حمله علیه پایگاههای ارتش سوریه مستقر در نقاط مرزی میان این کشور و لبنان را برعهده دارند.
ارتش سوریه هم با هدف جلوگیری از قاچاق اسلحه و مواد مخدر از روستای عرسال به این کشور در نواحی اطراف این روستا مستقر شده است. 

'میشل سلیمان رییس جمهوری لبنان هم در مصاحبه ای مطبوعاتی با تاکید بر اینکه 'شاهد دخالت های آشکار بیگانگان در امور داخلی سوریه هستیم و من مخالف این دخالت ها هستم '، گفت: آتش در نزدیکی خانه ما قرار دارد؛ سوریه در موضعی سخت قرار گرفته است و خدا به همه ما رحم کند. 

وی گفت: لبنان خود را از تمام پیامدها و ناآرامی های حوادث منطقه ای جدا کرده و در تأکید این امر نیز در کنفرانس اخیر ' دوستان سوریه' در ترکیه و حتی کنفرانس اخیر در حمایت از سوریه شرکت نکرده است.
رییس جمهوری لبنان تأکید کرد: عقیده داریم که لبنان دوست همه گروه های سوری است و در کنار گروهی علیه گروه دیگر قرار نمی گیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین