کد خبر: ۱۶۰۴۲۳
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۷

ماجرای حرام شدن تذکر حزب‌الله لبنان به مردم درباره حجاب

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سردار نقدی حرف‌هایی درباره نحوه امر به معروف و نهی‌ از منکر در جامعه امروز به زبان آورده که به شدت قابل تامل و جالب است.

البته این حرف‌ها تازگی ندارد. پیش از ایشان بسیاری از آنها که درد دین دارند و حیثیت انقلاب و نظام برایشان اهمیت دارد، دلسوزانه از نحوه امر به معروف و نهی از منکر و تاثیری که بر افکار عمومی می‌گذارد سخن گفته‌اند. اما خوب می‌دانیم که سخن گفتن اهل نظر هر چقدر هم که خوب و منطقی و عالمانه باشد اگر به منصه ظهور نرسد و صورت عملی پیدا نکند دردی از کسی دوا نخواهد کرد. به همین دلیل است که گفته‌اند: دو صد گفته چون نیم کردار نیست.

منتها سخن گفتن سردار نقدی با سخن گفتن عمرو و زید فرق دارد. سردار نقدی در جایگاهی قرار دارد که ضمانت اجرای سخنانش را هم می‌تواند خود بر عهده بگیرد. او اگر می‌گوید امر به معروف و نهی از منکر باید با شفقت و مهربانی صورت بگیرد این توانایی را هم دارد که به نیروهای زیردستش امر کند که چنین کنند و چنان و هرکه از دستور سرپیچی کرد طبق مقررات با او برخورد کند. مهم‌تر از اینها نارضایتی سردار نقدی از امر به معروف و نهی از منکر رایج و معمول و مرسوم است.

محدود کردن این فریضه دینی به نوع پوشش دختران آن هم بدون لطافت و ظرافت لازم نتایج دهشتناکی به بار می‌آورد که بدون شک هیچ آدم دینداری را خوشحال نخواهد کرد. امیدوارم تذکر سردار نقدی به این نکته که نکته بسیار مهمی است نتایج درخشانی در پی داشته باشد. اگر قرار باشد به جا آوردن یک فریضه دینی رونق مسلمانی ببرد و روز به روز برشمار آزرده‌خاطران از دین بیفزاید و دل دینداران را به درد آورد آیا نباید در نحوه اجرای آن کمی تردید به خود راه داد؟ یک بار خاطره‌ای می‌خواندم از قول یکی از کسانی که با بچه‌های حزب‌الله لبنان رابطه نزدیکی داشت. کی و کجا یادم نیست اما مضمون را به درستی به خاطر دارم.

او می‌گفت در سال‌های نخست تشکیل حزب‌الله، بر و بچه‌های حزب‌الله به خیابان می‌رفتند و به آنها که حجاب درست و درمانی نداشتند تذکر می‌دادند، یکی، دو سال بعد عالمان مرتبط با حزب‌الله این نحوه از تذکر دادن را بالکل حرام اعلام کردند چرا که طبق گزارش‌های رسیده امر به معروف و نهی از منکر خواهران و برادران حزب‌اللهی نتیجه عکس داده بود و شماری از مردم لبنان نسبت به حزب‌الله لبنان بدبین شده بودند. این موضوع نشان می‌دهد که آدمیزاد در پاره‌‌ای موارد می‌تواند علاوه بر اجرای فرایض دینی از عقل هم بهره ببرد.

سخن سردار نقدی در میان نیروهایی که از ایشان فرمان می‌برند بیشتر از سخن هر نویسنده و شاعر و هنرمند و عالمی نفوذ دارد. ضمن اینکه باید بابت سخنان سنجیده سردار درباره امر به معروف و نهی از منکر از ایشان تشکر کرد این نکته را نیز باید یادآور شد که تصحیح رفتارهای ناپسندی که در پوشش یک فریضه دینی انجام می‌شود با یک سخنرانی امکان‌پذیر نیست. باید عزم و همتی بلند و جدی داشت و از همه امکان‌های موجود بهره گرفت. کار دشواریست، می‌دانم، اما گمان می‌کنم اموری از این دست اگر قرار شود سامانی بیابد فقط امثال سردار نقدی از عهده آن برخواهند آمد.

منبع: سیدعبدالجوادموسوی/ خبرآنلاین
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
0
0
خدا پدرت رو بیامرزه سردار حرف دل ما رو زدی.....
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین