کد خبر: ۱۶۰۵۳۷
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۰

احمد خاتمی: هیچ‌كس نمی‌تواند تحریم را در گرانی‌ها بی‌اثر بداند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اين عضو هيات رييسه مجلس خبرگان اضافه كرد: نظام جمهوری اسلامی می‌گوید نظامی را كه مردم می‌خواهند باید بماند و در سوریه نیز شما شاهد بودید كه در چند ماه گذشته مردم چند بار برای حمایت از دولت به خیابان‌ها آمدند و پارلمان تشكیل دادند، لذا دولت جمهوری اسلامی به همین خاطر طرفدار سوریه است.

عضو هيات رييسه مجلس خبرگان با بيان اينكه "ملت ایران كفرستیزی و استكبارستیزی را از ائمه(ع) و امامان آموختند"، اظهار كرد: كفرستیزی و استكبارستیزی هزینه دارد و تحریم‌ها بخشی از این هزینه‌ها است.

به گزارش ايسنا، آیت‌الله سید احمد خاتمی شب گذشته در مراسم سوگواری شهادت امام موسی كاظم(ع) در جمع مردم جیرفت گفت: در حال حاضر نظامی بر اساس دین اسلام در سرزمین ایران حاكم است و چنین نظامی بی‌سابقه و بی‌بدیل است. این در حالی است كه در دنیا دو نوع حكومت وجود داشت، كه یكی از آن دو، سوسیال دموكراسی شرق بود كه از هم فرو پاشید و دوم، نظام لیبرال دموكراسی غرب است كه بر آمریكا و كشورهای غربی حاكم است.

وی در تشریح و واكاوی نظام‌های حاكم بر شرق و غرب، اظهار كرد: كشورهای غربی و آمریكا بر اساس انسان محوری و به اصطلاح حقوق بشری حكومت می‌كنند و نان این شعارها را می‌خوردند، اما این از بن دروغ است. در برابر دو نظام حاكم بر جهان، جمهوری اسلامی، نظام مردم سالاری دینی را بنا گذاشت و هیچ‌یك از كشورهای دنیا تحمل حاكمیت اسلام را در این كشور ندارند و آنها آنقدر با ما می‌جنگند تا شاید ما دست از جمهوری اسلامی برداریم، اما به فضل خداوند این توان را ندارند.

خاتمي همچنين به ناآرامی‌های سوریه اشاره كرد و گفت: كشورهای غربی با شعار لیبرال دموكراسی بسیج شدند و علیه دولت سوریه برخاستند تا دولت سوریه را سرنگون كنند، زیرا دولت سوریه از مقاومت در برابر اسرائیل غاصب حمایت می‌كند و با جمهوری اسلامی ایران رابطه خوبی دارد و این موضوع از نظر آنها جرم است.

اين عضو هيات رييسه مجلس خبرگان اضافه كرد: نظام جمهوری اسلامی می‌گوید نظامی را كه مردم می‌خواهند باید بماند و در سوریه نیز شما شاهد بودید كه در چند ماه گذشته مردم چند بار برای حمایت از دولت به خیابان‌ها آمدند و پارلمان تشكیل دادند، لذا دولت جمهوری اسلامی به همین خاطر طرفدار سوریه است. دولت سوریه هم گام‌هایی برای اصلاحات برداشته است و باید گام‌های دیگری نيز بردارد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هاي خود با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره خلاف شرع بودن بمب اتم، اظهار كرد: غربي‌ها می‌گویند باید ایران اعتمادسازی كند اما تجربه و عملكرد گروه 1+5 نشان می‌دهد كه آنها در پی تامین منافع استكبار هستند و در پی این نیستند كه حقوق و منافع ایران تامین شود.

خاتمي در ادامه، با اشاره به برخی گرانی‌ها در كشور گفت: بخشی از گرانی‌های موجود در جامعه مربوط به تحریم است و هیچ‌كس نمی‌تواند تحریم را در گرانی‌ها بی‌اثر بداند، اما در كنار این تحریم‌ها می‌شود با چاره‌اندیشی، جلوي بخشی از این مشكلات را گرفت. استقلال و روی پای خود ایستادن هزینه دارد و هزینه آن تحمل بخشی از این فشارها است كه امروز این فشارها نیز روی مردم سوریه و یا در كشورهای كه انقلاب شده است، وجود دارد.

وی به تحولات بحرین نيز اشاره كرد و افزود: در بحرین كودك پنج ساله و پیرزن 80 ساله را می‌كشند و این نظام لیبرال دموكراسی غربی است كه بحرین را به یك زندان بزرگ تبدیل كرده و آمریكا دست به دست آل خلیفه جنایت می‌آفریند ولي ایستادگی ملت‌های انقلابی، دشمن را خسته می‌كند و ملت بحرین و مصر راهی جز مقاومت و مبارزه با استكبار ندارند تا انقلابشان به نتیجه برسد.

اين عضو هيات رييسه مجلس خبرگان در پايان خاطرنشان كرد: ملت ایران اسلامی در 33 سال گذشته همواره نشان داده كه ملتی مقاوم است. 12 اسفند سال گذشته نيز برای انقلاب یك گردنه مهم بود كه مردم با حضور بیش از 64 درصدي خود این مقاومت را به منصه ظهور رساندند و پس از آن هم مقاومت می‌كنند زیرا عزت در سایه مقاومت است و این درسی است كه حضرت امام موسی كاظم(ع) با هفت سال زندان به ما آموخته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین