کد خبر: ۱۶۰۶۰۹
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۰

پخش مستند استیون هاوکینگ از تلویزیون

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مجموعه مستند «استیون هاوکینگ» که سال 2011 تولید شده در جشنواره تابستانی شبکه مستند پخش می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، این مستند جذاب هر هفته، پنج شنبه‌ها ساعت ۱۶ و به مدت ۶۰ دقیقه روی آنتن شبکه مستند سیما می‌رود.

در این مجموعه مستند پروفسور استیون هاوکینگ فیزیکدان نظری و کیهان‌شناس بریتانیایی که نظریه‌های جذابی درباره حضور بیگانگان در فضا دارد، یک کشف جهانی و علمی را ارائه می‌دهد که زندگی انسان را در قرن 21 دگرگون خواهد کرد.

او در این مجموعه به کمک بر‌ترین دانشمندان دنیا، در پنج قسمت مختلف نشان می‌دهد که علم چگونه سعی می‌کند مرحله بعدی زندگی انسان‌ها را دگرگون کند.

قسمت‌های مختلف این برنامه به ترتیب عبارتند از«ماشین‌ها»، «سلامت»، «تکنولوژی»، «محیط» و «زیست».

در بخش اول که «ماشین‌ها» نام دارد، تیم تحقیقاتی به بررسی تکنولوژی و مهندسی برای ساخت نسل جدید ماشین‌ها و انواع ربات‌هایی که به شدت شبیه انسان هستند می‌پردازند و همچنین حیات انسان را در سیاره‌ای که به تازگی کشف شده، مورد بررسی قرار می‌دهد.

قسمت دوم «سلامت» نام دارد و در این قسمت متخصصان در مورد چگونگی مبارزه دانشمدان در مقابل بیماری‌های عظیم بشری، تحقیق می‌کنند و به تاثیر لیزر بر اختلالات مغزی و درمان‌های جدید سرطان می‌پردازند.

قسمت سوم نیز با عنوان «تکنولو‍ژی» روی تکنولوژی‌های جدید قرن از کارخانه‌های سفینه‌های فضایی در کالیفرنیا تا بزرگ‌ترین آزمایشگاه‌های زیرزمینی دنیا در شمال کانادا تمرکز می‌کنند که زندگی آینده انسان‌ها را تغییر می‌دهند.

قسمت چهارم «محیط» نام دارد و به نجات بشر و سیاره زمین توسط علم جدید و دانشمندی قهرمان اختصاص دارد. «زیست» نیز راز اجزایی که از زیر خاک کشف می‌شوند تا قدرت انسان را باور نکردنی افزایش دهند اشاره خواهد داشت.

علاقمندان می‌توانند این مستند جذاب را از اول تیر ساعت 16 از شبکه مستند سیما ببینند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین