کد خبر: ۱۶۰۹۴۵
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۸

فوتبال در زمین شناور +عکس

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ساکنین روستای "کوپانی" در تایلند به علت کمبود فضای مناسب، زمین فوتبالی را ساختند که بر روی آب شناور است.

شاید امکان خیس شدن بازیکنان در این زمین فوتبال شناور وجود داشته باشد، اما یکی از زیباترین زمین های فوتبال در جهان است.

"کوپانی" روستایی ساحلی در تایلند است که اهالی آن با ماهیگیری زندگی خود را می گذرانند. ماهیگیران این روستا را بر روی پایه های بلند چوبی ساخته اند. جمعیت کوپانی بین 1500 تا 2000 نفر است و 200 خانواده در این روستا زندگی می کنند.

آنها فضای کافی برای بازی کردن فوتبال در این دهکده نداشتند، به همین دلیل دست به ساخت یک زمین فوتبال غیر طبیعی زدند و اطرافش را فنس کشیدند.

زمانی که مدرسه در ساعت 4.30 دقیقه عصر در این روستا تعطیل می شود، بچه ها خود را به این زمین می رسانند تا در زیر آفتاب داغ فوتبال بازی کنند. اگر توپ با شوت های بلند آنها داخل آب بیفتد، یکی از روستائیان باید به درون دریا شیرجه بزند و توپ را بیاورد تا بازی ادامه یابد.

"آدهاری" 12 ساله دراین باره می گوید: "شاید کار سختی باشد، اما اهالی روستا از تماشای بازی لذت می برند و حاضرند برای ادامه بازی خیس شوند و توپ را بیاورند."

به گزارش باشگاه خبرنگاران،او می گوید: "بعد از مدت ها بالاخره روستای ما هم دارای زمین فوتبال شد. هر روز بعد از ماهیگیری همه روستائیان اینجا جمع می شوند. فکر می کنم ما زیباترین زمین فوتبال جهان را داریم."

تا پیش از این طرفداران فوتبال در روستای "کو پانی" ، فقط می توانستند زمانی که جزر و مد دریا خفیف است، با پای برهنه بر روی شن ها فوتبال بازی کنند. با ساخت این زمین فوتبال با چوب و طناب، بچه های روستا به آرزوی خود رسیدند.

"انجمن فوتبال جهانی"، سازمان غیر دولتی فوتبال نیز این عملکرد مردم روستای کو پانی را ستود.

{$old_album_160945}
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین