کد خبر: ۱۶۰۹۶۳
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۵

خسارت 200 ميلياردی سيل در خراسان شمالی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مديرکل مديريت بحران خراسان شمالي گفت: سيل دوشنبه شب هفته جاري در اين استان 3 کشته و 200 ميليارد ريال خسارت مالي بر جاي گذاشت. 

سيد علي ميرکريمي در گفتگو با مهر افزود: متاسفانه در پي جاري شدن سيل 28 خرداد ماه، دوشنبه شب هفته جاري 3 نفر از مردم اين استان جان خود را از دست دادند.

وي اظهار داشت: علاوه بر اين بر اساس کارشناسي اوليه ميزان خسارت، سيل مذکور در بخش‌هاي مختلف کشاورزي و زيربنايي خراسان شمالي بيش از 200 ميليارد ريال خسارت به بار آورده است.

ميرکريمي با بيان اينکه اين ميزان خسارت با تقريب حدود 30 درصد اعلام مي‌شود اظهار داشت: بر اين اساس به احتمال فراوان ميزان خسارت وارده از رقم فعلي بيشتر است.

وي اضافه کرد: تمامي خسارات جاني و مالي سيل دوشنبه شب در شهرستان‌هاي مانه و سملقان و بجنورد به بار آمده و از در ديگر شهرستان‌هاي خراسان شمالي خسارت چنداني گزارش نشده است.
اين مسئول بيشترين خسارت مالي وارده را مربوط به مزارع کشاورزي شهرستان مانه و سملقان دانست و تصريح کرد: در شهرستان‌هاي مانه و سملقان و بجنورد در مجموع بيش از 3 هزار هکتار از اراضي کشاورزي حدود 70 درصد تخريب شده است.

وي گفت: ميزان خسارت‌هاي وارده پس از بررسي نهايي به منظور جذب کمک‌هاي ستاد مديريت بحران کشور به اين نهاد ارسال مي‌شود.
يادآور مي‌شود از ابتداي سال جاري تاکنون 7 نفر از مردم خراسان شمالي طعمه سيل شده و بيش از 395 ميليارد ريال نيز به بخش‌هاي مختلف کشاورزي، زيربنايي و ... اين استان خسارت وارد شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین