کد خبر: ۱۶۰۹۹۱
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۲۲:۳۹

برخی مجرمان در زندان آموزش ارتکاب جرم می‌دهند!

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: رئیس کل دادگستری استان لرستان با تاکید براینکه زندان برای مجرمان دیگر بازدارنده نیست، گفت: برخی مجرمان در زندان آموزش ارتکاب جرم می دهند! 

به گزارش مهر، جعفر بدری ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه استان لرستان با اشاره به تعداد پرونده های رسیدگی شده توسط دادگستری اظهار داشت: در سال گذشته بیش از 106 هزار پرونده در دادگستری های استان مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی بیان داشت: از این تعداد بیش از 103 هزار پرونده مختومه شده است.

رئیس کل دادگستری استان لرستان تصریح کرد: همچنین در شوراهای حل اختلاف استان لرستان نیز بیش از 115 هزار پرونده مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفته و همه این پرونده ها مختومه شده است.

وی در ادامه سخنان خود بیان داشت: در حال حاضر بیشترین جرایم در استان لرستان به ترتیب مربوط به سرقت، ضرب و جرح و صدمه بدنی غیر عمد مانند تصادفات و حوادث کار است.

رئیس کل دادگستری استان لرستان با تاکید براینکه زندانی کردن افراد جرم را ریشه کن نمی کند، افزود: متاسفانه در حال حاضر برخی جرایم خود جرم تولید می کنند به طوریکه بیش از سه چهارم جرائم کشف شده خود مولد جرم هستند.

بدری با تاکید بر اینکه زندان برای جرایم بازدارنده نیست، ادامه داد: برای مهار جرم زندان موثر نیست و در این راستا باید راهکارهای علمی را در دستور کار قرار داد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در بندهای عمومی برخی سارقان راههای باز کردن گاوصندوق را آموزش می دهند، بیان داشت: این در حالیست که در برخی موارد زندانیان با ورود به زندان چیزهای خطرناک تری را آموزش می بینند که با این تفاسیر زندان به هیچ عنوان چاره کار نیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین