کد خبر: ۱۶۱۱۱۳
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۲
جزئیات بیشترین تخلفات در بازار

تخلف 137 هزار واحد صنفی در 3 ماه

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه 137 هزار واحد صنفی از ابتدای امسال تاکنون متخلف شناخته‌ شده‌اند، گفت: کم فروشی، گرانفروشی و تقلب بیشترین تخلفات در بازار را به خود اختصاص داده‌اند. 

سیدجواد تقوی در گفتگو با مهر با بیان اینکه گرانفروشی، کم‌فروشی و تقلب، از جمله بیشترین تخلفات صورت گرفته از سوی واحدهای صنفی بوده است، گفت: در سه ماهه ابتدای سالجاری 136 هزار و 923 واحد اقتصادی به اتهامات مذکور متخلف شناخته شده‌اند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، عدم درج قیمت، احتکار و عدم صدور صورتحساب را در رتبه‌های بعدی تخلفات اقتصادی دانست و افزود: بر این اساس معادل 116 میلیارد و 402 میلیون و 122 هزار و 867 ریال پرونده به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی تصریح کرد: در طرح نظارتی ویژه‌ای که از ابتدای امسال تدارک دیده شده است، کالاها و خدمات از قبیل موادغذایی و پروتئینی، لبنیات، خشکبار، حبوبات، آرد و نان و گندم، شوینده‌ها و مراکز تفریحی- ورزشی، مورد بازرسی قرار گرفته و با متخلفان مطابق قانون نظام صنفی برخورد شده است.

به گفته تقوی، در سه ماهه اول امسال بازرسان سازمانهای صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور موفق به بازرسی از یک میلیون و 776 هزار و263 بنگاه اقتصادی شدند.

وی اظهار داشت: سامانه ارتباطی بازرگانی ایران با شماره تلفن 124، آماده دریافت شکایات مردمی در زمینه تخلفات اقتصادی است و مردم می‌توانند از این طریق یا مراجعه حضوری به ستادهای خبری مستقر در سازمانهای صنعت ، معدن و تجارت سراسر کشور تخلفات اقتصادی را اطلاع تا در سریعترین زمان ممکن به آنها رسیدگی شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین