کد خبر: ۱۶۱۱۹۵
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۱ - ۰۰:۳۶

پایان محاکمه آندرس قاتل نروژی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محاکمه آندرس به رینگ بریویک قاتل نروژی پایان یافت و حکم او بیست و چهارم اوت صادر می شود.

به گزارش آفتاب به نقل از یورونیوز، بریویک که به قتل 77 نفر در تابستان 2011 اعتراف کرده، آن را دفاع مشروع برای حفظ نروژ در مقابل مهاجران و مسلمانان دانسته است!

سلامت روحی بریویک که در طول محاکمه با خونسردی و گاه با لبخند حاضر شده، مرکز ثقل پرونده و مبنای کیفر خواست دادستان نروژ است. دادستان بریویک را فاقد سلامت عقل دانسته و از دادگاه تقاضا کرده او را به موسسه روانپزشکی منتقل کند.

وکیل مدافع برویک در مخالفت در دادگاه روز جمعه گفت: “در دفاع از موکلم، نظر دادستان مبنی بر بیماری روحی و انتقال او به بیمارستان روانی را رد می کنم. با آندرس به رینگ برویک باید با حداکثر ملاطفت قضایی رفتار شود.”

برویک 32 ساله با دفاع از افکار راست‌گرایانه افراطی در توجیه کشتار جمعی و بمب‌گذاری، کشور نروژ و قربانیان را با سویه سیاسی عمل‌اش به چالش گرفته است. 

یکی از بازماندگان کشتار جمعی برویک در جزیره اوتایای نروژ می‌گوید: “کار او جنبه سیاسی دارد، اینکه بریویک روانی است یا نه، به هر حال راست‌گرای‌های افراطی وجود دارند که ممکن است مرتکب چنین کار نشوند ولی چنین ایدئولوژی وجودد دارد. روانی بودن او جای بحث دارد.” 

یک جوان نروژی می گوید: “خوشحالم که بزرودی همه چیز تمام می‌شود. این مسئله از همه نظر جامعه را تحلیل برده. خوب است که نقطه پایانی بر آن گذاشته شود.” 

اکنون بر عهده 5 قاضی است تا با تشخیص روان‌پریشی و اختلال روانی یا سلامت عقل آندرس برینگ بریویک، پرونده فجیع‌ترین کشتار نروژ در زمان صلح را مختومه اعلام کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین