کد خبر: ۱۶۱۴۰۱
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۰

طرح ویژه برای تردد نابینایان+عکس

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: برنامه اجرایی طراحی شده از سوی دانشگاه اتونوما بارسلونا به طور خاص برای استفاده از اتوبوس توسط نابینایان، حتی ناشنوایان و افرادی که معلولیت شناختی دارند طراحی شده است.

این برنامه اجرایی دربرگیرنده راهنماهای تصویری و شنیداری است و با انتخاب مسیر به سمت مقصد مورد نظر آغاز می شود.

پس از آن که کاربر مسیر مورد نظر خود را پیدا کرد، سیستم وی را از نقطه ای که در آن قرار دارد به نزدیک ترین ایستگاه اتوبوس راهنمایی می کند.

زمانی که کاربر به ایستگاه اتوبوس رسید، این برنامه مدت زمان انتظار را تا لحظه رسیدن اتوبوس به وی یادآور می شود و زمانی که اتوبوس وارد ایستگاه شد ممکن است کاربر هنوز هم برای سوار شدن به اتوبوس مورد نظر مشکل داشته باشد که در این جا باز هم سیستم ناوبری به کمک وی می شتابد.

در این فرآیند پس از این که کاربر سوار اتوبوس شد، سیستم کاربر را در رابطه با تعداد ایستگاههای باقی مانده به ایستگاه مورد نظر وی مطلع می کند و زمانی که اتوبوس به ایستگاه مورد نظر رسید، زنگ به صدا در می آید.

به محض پیاده شدن از اتوبوس، سیستم راهنمایی خود را از سر می گیرد تا کاربر را به مقصد برساند. حتی زمانی که وارد ساختمان می شود، ممکن است که نیاز به یافتن اتاق مورد نظر وجود داشته باشد از این رو با تغییر ناوبری به سیستم داخلی برای نابینایان این برنامه باز هم سیستم هدایتی خود را در پیش می گیرد.

برنامه اجرایی ناوبری نابینایان با استفاده از اتوبوس، قطب نما، سرعت سنج، 3G یا WiFi فعال می شود. کاربر روشندل می تواند با این برنامه از طریق تشخیص صدا تعامل داشته باشد. این برنامه به زبانهای اسپانیایی، انگلیسی و ایتالیایی صحبت می کند اما درحال حاضر کارکرد آن محدود به خیابانهای بارسلون، مادرید و رم می شود.

براساس گزارش دانشگاه اتونوما بارسلون، طراحان در نظر دارند علاوه بر افزودن شهرهای دیگر زبانهای دیگری را به این برنامه اضافه کنند.

به گزارش مهر،طراحان این برنامه همچنین در نظر دارند برنامه را به طوری گسترش دهند که کاربر بتواند از سایر وسائل حمل و نقل عمومی استفاده کند و علاوه بر آن کاربر را به سمت نزدیک ترین مرکز یاری رسانی یا نزدیک ترین داروخانه هدایت کند {$old_album_161401}
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین