کد خبر: ۱۶۱۴۷۴
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۰

گزارش سقوط نافرجام هواپیمای مسافربری در کیش

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: هواپیمای مسافربری شرکت زاگرس که از جزیره کیش به سوی تهران به پرواز درآمده بود. بر فراز خلیج‌فارس در آسمان دچار نقص فنی شد و دقایق دلهره‌آور و پراضطرابی برای سرنشینان هواپیما فراهم آمد.

در ادامه اين گزارش آمده است: مسافران این پرواز که قرار بود ساعت 14 روز جمعه از جزیره کیش به سمت تهران پرواز کنند با تأخیری 6 ساعته سوار هواپیما شدند و بالاخره این هواپیما با برخاستن از فرودگاه کیش پرواز 4050 را آغاز کرد. اما هنوز دقایقی از این پرواز نگذشته بود که تکان‌‌های شدید سایه وحشت را بر مسافران گسترد و آنچه نگرانی مسافران را بیشتر کرد ترس یکی از خانم‌‌های مهماندار بود که ظاهراً پس از اطلاع از مشکل فنی بشدت هراسان شده و شروع به گریه کرده بود.

حمید رهبر، یکی از مسافران این پرواز، پیرامون لحظات دلهره‌آور این پرواز می‌گوید: «هنگامی که سوار این هواپیما شدیم من احساس کردم یکی از خدمه هواپیما به دیگری می‌گفت: «خدا این پرواز را به خیر بگذراند.» وقتی هواپیما از زمین به آسمان برخاست. احساس نگرانی خدمه بیشتر شد و هنوز چند دقیقه‌ای از پرواز نگذشته بود که یکی از مهمانداران سراسیمه آمد و گفت که کمربند‌ها را باز نکنیم.

این مسافر افزود: هیچ‌کس به ما نمی‌گفت چه شده و ترس و نگرانی سراسر هواپیما را فرا گرفته بود و همه سرنشینان از وقوع سانحه‌ای هوایی بیمناک و سراسیمه بودند. هواپیما تکان‌‌های شدیدی می‌خورد و پی در پی ارتفاع کم می‌کرد تا این که بالاخره اعلام شد که مجبوریم به فرودگاه کیش برگردیم.

این مسافر پرواز 4050 هواپیمایی زاگرس، می‌گوید: «یکی از موتور‌های هواپیما از کار افتاده بود که به همین دلیل هم هواپیما در آسمان دچار مشکل شد و بالاخره و با فرودمان در فرودگاه کیش حادثه به خیر گذشت.

حمید رهبر می‌گوید: سرمهماندار هواپیما پس از فرود در فرودگاه کیش این موضوع را به ما گفت و حتی تأکید کرد چون خلبان دیمیتری، خلبان بسیار ماهری بود موفق شده هواپیما را بر زمین بنشاند.

او همچنین از کیفیت خدمت‌رسانی خدمه هواپیمایی زاگرس در فرودگاه کیش بشدت انتقاد کرد و افزود: متأسفانه پس از این که هواپیما به فرودگاه کیش برگشت از کارمندان این هواپیمایی در فرودگاه خبری نبود و سرمهماندار بود که ضمن آرام کردن مسافران آنها را در پرواز‌های دیگر به تهران فرستاد.

این در حالیست که مدیر روابط عمومی هواپیمایی زاگرس این ادعا‌ها را رد می‌کند. او ضمن تأیید نقص فنی هواپیما و بازگشت به فرودگاه کیش گفت: بحث از کار افتادن موتور هواپیما مطرح نبود بلکه یک نقص فنی جزئی وجود داشت که کاپیتان پرواز صلاح دید به کیش برگردد. البته او حتی می‌توانست با این نقص تا تهران هم پرواز کند ولی به صلاحدید خودش راه بازگشت به کیش را در پیش گرفت.

به گزارش روزنامه ایران،عابد عبدل‌وند، مدیر روابط عمومی هواپیمایی زاگرس، همچنین حضور نداشتن پرسنل این هواپیمایی را در فرودگاه کیش برای خدمت‌رسانی نادرست دانست و افزود: تمام پرسنل در فرودگاه کیش حضور داشتند و اتفاقاً برای پرواز 4070 همین هواپیمایی خدمت‌رسانی می‌کردند به همین دلیل هم ادعای حضور نداشتن پرسنل در فرودگاه کیش پس از بازگشت هواپیما نادرست است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Oman
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
0
1
آخه دوست عزیز این تیتره که زدی؟؟؟؟ سقوط نافرجام؟؟؟؟ خوب یه باره می نوشتی خلبان موفق به فتل عام مسافران هواپیما نشد.
هواپیمایی زاگرس قبلاً هم حوادثی داشته که به دلیل عدم تلفات جانی خیلی جدی گرفته نشده. لازمه که از نظر امنیت پروازی واقعا ممیزی بشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
0
0
در این مملکت هیچ کس زیر بار مسولیت و کاستی های خود نمیره!!!!!!!!!!!!1
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
0
1
جان مادرت نظرم را سانسور نکن

سقوط نافرجام یعنی چی؟ مگه سقوط با فرجام هم داریم؟

باید تیتر می زدید

پرواز نافرجام

خبرنگاری از خمینی شهر اصفهان
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
0
0
منم بهمن پارسال با این هواپیمایی رفتم کیش پرواز ساعت 6.5 7 صبح بود،2 ساعت معطل شدیم چون سیستم de-ice نداشتن باید تو صف ایران ایر وایمیستادن،خلاصه بلند شدیم،وسط راه دیدن در اضطراری کامل بسته نشده،برگشتن تهران،سه ساعت معطل شدیم!هواپیمارو عوض کردن،حدود ساعت 11.5 12 بالاخره راه افتادیم به سمت کیش،تو هواپیما با چایی سرد و صبحونه که از صبح مونده بود ازمون پذیرایی کردن!!مهماندارام که یه جوری رفتار می کردن انگار مقصر تمام این اتفاقات ماییم!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
0
0
باسلام.متاسفانه مدتی است درایران رسم شده که یکی میگوید ودیگری تکذیب میکند که این موضوع بی اعتباری جرایدودیگر رسانه هارا دراذهان عمومی فراهم میاورد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۰
0
0
دو هفته قبل پروازي با اين هواپيمايي به استانبول داشتم كه رفت وبرگشت با 2،ْ3 ساعت تاخير انجام شد وكلي مشكلات ديگر و جالبتر از همه طلبكاري كاركنان از مسافران بود
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین