کد خبر: ۱۶۱۴۹۷
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۱ - ۰۰:۴۶

جایزه بهترین فیلم جشنواره به«خرس»رسید

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به نقل از پایگاه اینترنتی روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، خسرو معصومی کارگردان این فیلم و جواد نوروز بیگی، تهیه کننده، که در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم شانگهای حضور داشتند اینجایزه را دریافت کردند.

خسرو معصومی در هنگام دریافت جایزه با اشاره به اقبال خوب مخاطبان و کار‌شناسان سینما از فیلم خرس در جشنواره شانگهای، تصریح کرد: هیات داوران جشنواره به اتفاق آرا این فیلم را به عنوان بهترین اثر جشنواره انتخاب کردند و خوشبختانه فیلم خرس در تمام نمایش‌های خود در این رویداد معتبر با استقبال خوبی از سوی مخاطبان رو به رو شد و این استقبال لحظات خوب و مهمی را برای ما رقم زد.

نوروز بیگی نیز موفقیت فیلم خرس در جشنواره شانگهای را افتخاری بزرگ برای خود و سینمای ایران دانست و افزود: ‌ مخاطبان جشنواره فیلم شانگهای با حضور در سالن‌های نمایش این فیلم، ما را به شدت تحت تاثیر قرار دادند.

در این دوره از جشنواره فیلم شانگهای رخشان بنی اعتماد به عنوان عضو ایرانی هیات داوران حضور داشت و ریاست داوران نیز به عهده ژان ژاک آنوی کارگردان مشهور فرانسوی بود.

فیلم خرس در جشنواره فیلم شانگهای با ۱۷ فیلم از کشورهایی چون دانمارک، کانادا، فرانسه، ترکیه، فنلاند، چین، روسیه، ‌ اوکراین، لهستان و... رقابت کرد.

همچنین امیر نادری دیگر فیلمساز ایرانی که رییس هیات داوران بخش استعدادهای نوین آسیایی این رویداد بود، ساختار فیلم خرس را به شدت تحسین کرد.

پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم شانگهای که از رویدادهای مهم سینمایی آسیا و جهان محسوب می‌شود، از ۲۷ خرداد تا ۴ تیرماه جاری در کشور چین برگزار شد. در این جشنواره همچنین بخشی ویژه با عنوان «فوکوس ایران» به سینمای کشورمان اختصاص یافته بود که در این بخش آثاری چون راه آبی ابریشم ساخته محمد بزرگ‌نیا، چهل سالگی ساخته علیرضا رییسیان، کودک و فرشته ساخته مسعود نقاش‌زاده و ارتباط خانوادگی ساخته نادر مقدس به روی پرده رفتند.

به گزارش ایسنا،خسرو معصومی کارگردان ایرانی پیش‌تر نیز جوایز مهمی از همین جشنواره با فیلم رسم عاشق کشی و در جشنواره فیلم قاهره با جایی در دوردست کسب کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین