کد خبر: ۱۶۱۵۸۹
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۴
عضو ناظر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی خبر داد:

18 بانک متخلف به بانک مركزی حساب و كتاب پس می‌دهند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: يك عضو ناظر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي از تلاش بانك مركزي براي پاسخگويي هجده بانك دولتي و خصوصي جهت ارائه ليست هزينه‌كردهاي دلارهاي دريافتي از اين بانك خبر داد.

عزت‌الله يوسفيان در گفت‌وگو با ايسنا، گفت: هجده بانك دولتي و خصوصي بيش از 42 ميليارد دلار از بانك مركزي براي هزينه در مصارف مشخص شده، دريافت كردند ولي هيچ گزارشي از نحوه هزينه‌كرد دلارهاي دريافتي به اين بانك ارائه نداده‌اند.

وي اعلام نكردن صورت وضعيت هزينه‌كرد دلارهاي دريافتي را مشكوك و تخلف از قانون دانست و تاكيد كرد: بالا گرفتن نابساماني‌هاي بازار ارز در طول سال گذشته، موجب شد پرداخت بيش از 42 ميليارد دلار از سوي بانك مركزي به هجده بانك دولتي و خصوصي براي ساماندهي اين بازار انجام شود اما تا اين لحظه به دليل عدم همكاري بانك‌هاي عامل، هيچ گزارشي از ليست دلارهاي فروخته شده به بانك مركزي ارائه نشده است.

اين عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي گفت: صورت وضعيت دلارهاي دريافت شده از سوي بانك‌هاي عامل براي هزينه در مصارف معين بايد به بانك مركزي ارائه مي‌شد ولي تا اين لحظه اين اتفاق نيفتاده است و براي بانك مركزي و ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي مشخص نيست اين دلارها صرف چه مصارفي شده است.

وي تاكيد كرد: ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي مصمم است دلارهاي دريافت شده از بيت‌المال را به بانك مركزي بازگرداند.

يوسفيان تاكيد كرد: هم‌اكنون بانك مركزي از طريق بازرسان خود در حال بررسي ميزان انحراف بانك‌ها از هزينه دلارها در مصارف خارج از تعهد اين بانك‌هاست اما در صورت بي‌توجهي بانك‌هاي متخلف، علاوه بر اعلام نام اين بانك‌ها، موضوع براي برخورد جدي و غيرقابل اغماض به شوراي عالي انتظامي اعلام مي‌شود.

وي تصريح كرد: بانك‌هاي عامل بايد حساب و كتاب پس دهند و توضيح دهند كه بيش از 42 ميليارد دلار دريافتي را صرف چه اموري كردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
0
0
مگر چند تا بانك داريم كه 18 تاشان متخلف هستند مرحبا به اين تخلف ، اختلاس ، فساد مالي ، جرم ، جنايت
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین