کد خبر: ۱۶۱۷۳۱
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۹

اخاذی ۲۰۰ میلیونی از راننده تویوتا کمری

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ۱۱اردیبهشت امسال مأموران کلانتری ۱۲۸ تهران نو در حین گشت زنی در بلوار ابوذر به سرنشینان یک دستگاه خودرو روآ مشکوک شدند که به محض اعلام دستور ایست از سوی مأموران، راننده خودرو اقدام به فرار از محل کرد.

بلافاصله واحد گشت کلانتری اقدام به تعقیب خودرو کرده و یکی از سرنشینان خودرو به نام رضا. الف ۲۷ ساله دستگیر شد. با توقیف خودرو و انجام بررسی‌های مقدماتی مشخص شد که این خودرو ۱۴ بهمن سال گذشته از خیابان پیروزی به سرقت رفته و پرونده با موضوع سرقت خودرو در پایگاه ششم پلیس آگاهی تشکیل و در حال رسیدگی است.

با دستگیری یکی از سرنشینان خودرو سرقتی و انتقال او به پایگاه ششم پلیس آگاهی، هماهنگی‌های لازم با قاضی انجام و سرنشین خودرو برای انجام تحقیقات، به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه ۴ تهران، در اختیار پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با انتقال سرنشین خودرو به پایگاه ششم، وی در اظهارات خود به کارآگاهان عنوان داشت که به عنوان مسافر سوار خودرو سرقتی شده و هیچ اطلاعی از مسروقه بودن آن و یا سارق بودن راننده آن ندارد. همزمان با تحقیقات پلیسی جهت بررسی صحت اظهارات سرنشین خودرو، کارآگاهان به تحقیق از مالک خودرو پرداخته و در تحقیقات اولیه اطلاع پیدا کردند که مالک خودرو، بدون هماهنگی با آن‌ها و با هدف بازپس گیری خودرو سرقت شده اقدام به پرداخت مبلغ ۲۰۰ هزار تومان به سارق خودرو کرده است!

مالک خودرو در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: دو روز قبل از کشف خودرو، فردی با من تماس گرفت و ضمن معرفی خود به عنوان سارق خودرو مدعی شد که در صورت پرداخت مبلغ ۲۰۰ هزار تومان پول از طریق سیستم عابر بانک، در کمتر از چند ساعت محل خودرو را به من اطلاع خواهد داد. به همین علت و با تصور اینکه با پرداخت این مبلغ موفق به بازپس گرفتن ماشین خواهم شد، بدون آنکه موضوع را به پلیس اطلاع دهم، مبلغ ۲۰۰ هزار تومان به حساب عابر بانک اعلامی از سوی سارق واریز کرده، اما بر خلاف توافق قبلی موفق به بازپس گرفتن ماشین نشدم.

کارآگاهان پایگاه ششم با بهره گیری از اطلاعات به دست آمده از مالک خودرو، اقدام به شناسایی صاحب حساب عابر بانک استفاده شده توسط سارق خودرو کرده و در تحقیقات خود اطلاع پیدا کردند که حساب متعلق به زن جوانی به نام «مژگان. ن» ۳۰ ساله است که اقدام به سوزاندن کارت عابر بانک و مسدود کردن حساب خود کرده است.

با شناسایی محل سکونت صاحب حساب در خیابان نبرد، کارآگاهان در ۲۴ اردیبهشت با مراجعه به این محل ضمن شناسایی و انتقال «مژگان. ن» به پایگاه ششم پلیس آگاهی، به تحقیق از وی در خصوص «واریز مبلغ ۲۰۰ هزار تومان وجه نقد توسط مالباخته» و همچنین «علت مسدود کردن حساب عابر بانک» پرداختند.

«مژگان. ن» در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: «چندی پیش به عنوان مسافر و به مقصد میدان امام حسین سوار یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ نقره‌ای رنگ شده بودم که راننده جوان آن با طرح این موضوع که برای دریافت پول نیاز به عابر بانک دارد، از من درخواست کرد تا در صورت همراه داشتن عابر بانک، آن را به امانت در اختیار او قرار دهم تا بتواند نسبت به انتقال و برداشت پول اقدام کند. من نیز با تصور اینکه راننده خودرو نیاز شدیدی به پول دارد و تنها با هدف کمک کردن، در حالیکه در صندلی عقب ماشین نشسته بودم عابر بانک خود را در اختیار وی قرار داده و او نیز در منطقه تهران نو و پس از مراجعه به دستگاه خود‌پرداز، مبلغ ۲۰۰ هزار تومان وجه نقد را پس از انجام عملیات انتقال وجه، برداشت کرد اما پس از آن با طرح درخواست‌های مکرر مبنی بر به امانت دادن کارت از من خواهش کرد تا عابر بانک را تنها برای یک روز، به صورت امانت در اختیار او قرار دهم و من نیز با توجه به اینکه پولی در حساب خود نداشتم، قبول کردم. اما با گذشت این مدت، هرچه با شماره تلفن همراه راننده تماس گرفتم، کسی پاسخگوی تماس‌های من نشد و من نیز پس از چند روز پیگیری، از بازپس گرفتن عابربانک خود ناامید شدم و تنها به توصیه همسر و اعضای خانواده‌ام اقدام به مسدود کردن حساب عابر بانک کرده و به هیچ عنوان فکر نمی‌کردم که راننده خودرو پژو ۴۰۵ یک سارق باشد تا اینکه پس از مراجعه کارآگاهان به در منزل، متوجه موضوع شدم.

با توجه به اظهارات» مژگان. ن «در خصوص توقف در مقابل شعبه بانک در خیابان تهران نو، کارآگاهان با مراجعه به این شعبه به بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته بانکی پرداخته و در بررسی‌های خود و با بهره گیری از اظهارات صاحب حساب عابر بانک موفق به شناسایی تصویر راننده خودرو و همچنین خودرو پژو ۴۰۵ نقره‌ای رنگ شدند.

با شناسایی دقیق خودرو پژو ۴۰۵ نقره‌ای رنگ، کارآگاهان ضمن شناسایی مالک خودرو به نام» حسین. ق «، به تحقیقات از وی پرداخته و اطلاع پیدا کردند که تصاویر به دست آمده از دوربین‌های مداربسته متعلق به برادر مالک خودرو و به نام» محمد. ق «است که گاهی اوقات ماشین را به بهانه مسافرکشی، از برادر بزرگ‌تر خود حسین. ق به امانت می‌گیرد.

با توجه به اطلاعات به دست آمده در خصوص هویت» محمد. ق «۲۵ ساله، کارآگاهان پایگاه ششم دو خرداد اقدام به دستگیری وی در خیابان نبرد کردند. با مواجهه حضوری می‌ان» محمد. ق «و» مژگان. ن «و همچنین تصاویر دوربین‌های بانکی، محمد. ق صراحتا به تماس تلفنی با صاحب خودرو مسروقه و همچنین انتقال و برداشت مبلغ ۲۰۰ هزار تومان اعتراف، اما در ادامه اظهارات منکر هرگونه نقش و حضور در سرقت خودرو روآ شد و عنوان کرد: سرقت خودرو توسط یک سارق حرفه‌ای به هویت احسان. ع ۴۰ ساله صورت گرفته و مبلغ ۲۰۰ هزار تومان را نیز به او تحویل داده‌ام.

با اطلاعات بدست آمده از محمد. ق، کارآگاهان ضمن شناسایی یکی از سارقان حرفه‌ای به هویت احسان. ع، در تحقیقات خود جهت شناسایی مخفیگاه متهم اطلاع پیدا کردند که این مجرم سابقه دار بلامکان بوده و طبق آخرین اطلاعات، در مسافرخانه‌های جنوب تهران به سر می‌برد.

کارآگاهان پایگاه ششم با انجام تحقیقات پلیسی موفق به شناسایی تعدادی از مسافرخانه‌های جنوب تهران، در مناطق چهارراه سیروس و چهار راه مولوی شدند که احسان تا چند روز پیش از آن، شب‌ها را در این مکان‌ها سپری کرده بود. در شرایطی که هیچگونه اطلاعات جدیدی در خصوص مخفیگاه متهم وجود نداشت، اطلاعات جدیدی در اختیار کارآگاهان قرار گرفت که بر اساس آن احسان قصد فروش یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ سبز رنگ مسروقه را داشت و طی این مدت نیز، شب‌ها را در داخل همین خودرو سپری کرده بود.

با بهره گیری از اطلاعات جدید، کارآگاهان اقدام به شناسایی محل‌های تردد متهم در منطقه افسریه کرده و پس از چندین روز مراقبت‌های نامحسوس پلیسی، شامگاه ۱۳ خرداد ضمن دستگیری» احسان. ع «در خیابان ۱۵ متری افسریه، موفق به کشف یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ مسروقه شده که در بازرسی از این خودرو اسناد و مدارک شناسایی متعلق به افراد غیر نیز کشف و جهت انجام تحقیقات، جهت شناسایی سایر مالباختگان و شکات احتمالی، به پایگاه ششم پلیس آگاهی انتقال داده شدند.

با دستگیری احسان و آغاز تحقیقات، وی صراحتا به سرقت خودرو روآ و پژو ۴۰۵ سبزرنگ و همچنین چندین دستگاه خودرو دیگر در مناطق مختلف تهران اعتراف و در خصوص شیوه و شگرد سرقت خودرو‌ها نیز عنوان داشت: با پرسه زنی در داخل کوچه‌ها، خودروهایی که صاحبان آن‌ها قصد خروج از داخل پارکینگ منازل و... را داشتند، تحت نظر می‌گرفتم. اگر راننده خودرو دچار اشتباه می‌شد و خودرو را به صورت موتور روشن‌‌ رها می‌کرد تا اقدام به بستن در پارکینگ و... کند، بلافاصله از این غفلت و اشتباه استفاده کرده و با سرقت ماشین، به سرعت از محل متواری می‌شدم.

در ادامه رسیدگی به این پرونده، کارآگاهان پایگاه ششم با بررسی اسناد و مدارک به دست آمده از داخل خودرو مسروقه، موفق به شناسایی یک دستگاه خودرو تویوتا کمری شدند که ۲۰ فرودین در شهرستان کرج سرقت و چند روز پس از آن، در تاریخ ۱۲ اردیبهشت توسط مأموران کلانتری ۱۲۱ سلیمانیه و به صورت‌‌ رها شده، کشف شده بود.

با شناسایی مالک خودرو تویوتا کمری و حضور در پایگاه ششم، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که متهم قصد داشته تا با تحت فشار گذاشتن مالک خودرو تویوتا کمری اقدام به اخاذی ۲۰۰ میلیون تومانی از وی کند.

به گزارش مهر،مالک خودرو تویوتا کمری در اظهارات خود به کارآگاهان گفت:» زمانی که ماشین من توسط سارق به سرقت رفت، اسناد و مدارک مالکیت متعلق به تعدادی زمین، منزل و... به ارزش تقریبی ۴ میلیارد تومان نیز در داخل ماشین بود که آن‌ها نیز به همراه ماشین سرقت شد. فردای روز سرقت ماشین، سارق با تلفن همراه من تماس گرفت و با پیشنهاد دریافت مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان در ازای بازپس دادن اسناد و مدارک سرقت شده، قصد اخاذی از مرا داشت که بلافاصله موضوع را به پلیس اطلاع دادم.

سرهنگ محمد اشراقی - رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ – با اعلام این خبر گفت: با توجه به اطلاعات به دست آمده در خصوص ارتکاب دیگر جرایم ارتکابی و به منظور شناسایی دیگر مالباختگانی که متهم اقدام به سرقت اموال و اسناد و مدارک آن‌ها کرده، در حال حاضر متهم اصلی پرونده با صدور قرار قانونی و جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین