کد خبر: ۱۶۱۹۱۴
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۱ - ۲۲:۰۴
رئيس مجلس شورای اسلامی:

نبايد به راحتی افراد را حذف و از آنها عبور كرد

شرايط كشور بسيار حساس و پراهميت است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئيس مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي پيگير مشكلات مردم هستند. و پيوسته مشكلات مردم را در مجلس منعكس مي‌كنند.

به گزارش ايسنا، علي لاريجاني كه در يادواره ي شهداي هفتم تير و شهداي ترور استان گيلان و در جمع مردم استان و خانواده هاي شهدا در مصلي بزرگ رشت سخن مي‌گفت، خاطرنشان كرد: شرايط امروز كشور شرايط بسيار حساس و پراهميتي است كه بايد همه چه از زواياي داخلي و چه از زواياي بين المللي اين شرايط حساس را درك كنند. و به درستي بشناسند. تا در جهت تعالي آن گام بردارند.

وي خاطرنشان كرد: رخدادهاي انقلاب به چند بخش تقسيم مي‌شود. بخش ابتدايي قبل از پيروزي انقلاب و از بين سال‌هاي 42 تا 57 است. دوره اي كه حركت انقلاب در حال تكوين بود و بسياري از بزرگان از جمله شهيد بهشتي، شهيد مطهري، شهيد مفتح و بسياري ديگر در جريان اين تكوين مجاهدت‌هاي بسياري از خود نشان دادند و رهبر انقلاب نيز در آن دوره افق‌هاي بلندي از مجاهدت را مي پيمود.

وي افزود: در اين دوره مشكلات متعددي در سر راه حركت انقلابي ما قرار داشت، اما چون براساس يك مسلك مكتبي حركت مي‌كردند هيچگاه دلسرد نشدند، بخصوص آنكه آمريكا با همه هيمنه خود پشت رژيم سابق ديكتاتوري ايستاده بود و روحانيت در آن دوره فشارهاي فراواني را متحمل مي شدند.

لاريجاني تصريح كرد: اين حركت منجر به پيروزي انقلاب و استقرار يك حكومت مردم‌سالاري بود كه مردم خود سرنوشت خود را بدست گرفتند و اين يك دستاورد بزرگ بود.

وي ادامه داد: مرحله بعدي كه پيش روي انقلاب بود، حركت در دالاني بود كه از همه سو مورد فشار بود. و شاهد بوديم كه در آن دوره دشمنان با از ميان برداشتن بزرگان و ترور شخصيت‌ها چه مشكلاتي را براي ملت ما ايجاد كردند. و افراد زيادي را از خير خدمتگزاران انقلاب خارج كردند. و شهيد بهشتي نيز از اين دست افراد بود. و در همان آشفتگي ها بود كه جنگ را بر ملت ايران تحميل كردند.

لاريجاني در ادامه اظهار داشت: در اين شرايط فردي مثل بني صدر به جاي آنكه كشور را آرام كند و به مشكلات مردم برسد، سنگري شد كه طراحي هاي دشمنان خارجي و ضدانقلاب داخلي در آن شكل مي گرفت. و به جاي آنكه امكانات را براي جبهه ها بسيج كند فرصت حضور را براي نيروهاي انقلابي و بسيجي در جبهه ها از بين مي برد. اما بعد از عزل بني صدر فضاي جبهه ها باز شد. و در جبهه ها با فاصله اندك فتوحات زيادي مانند شكست حصر آبادان و فتح خرمشهر ايجاد شد.

وي ادامه داد: در اين دوره نيروهاي برجسته اي از انقلاب گرفته شد و دشمنان در اين خيال بودند كه با گرفتن اين نيروهاي برجسته كمر نظام مي شكند كه البته خيالي خام داشتند، اما فكر آن را نمي كردند كه نظام جمهوري اسلامي با وجود رهبري محبوب و مردم انقلابي و روحانيون متدين هيچگاه دچار مشكل نخواهد شد.

رئيس مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: بعد از گذشتن اين دوره مرحله ي سوم انقلاب يعني تشكيل و سازمان دهي سازمان دروني كشور براي خدمتگزاري به نظام و رساندن پيام انقلاب به طور كامل آغاز شد. و امام خميني با تزريق فكر ما مي توانيم به جامعه يك موج خودكفايي را در كشور آغاز كرد و جمهوري اسلامي با همه اشكالات در اين مرحله يك سير صعودي و تكاملي را طي كرد.

وي افزود: ما در اين دوره اشتباهات و اشكالاتي داشتيم و در زماني شاهد آن بوديم كه به جاي آنكه جريان اصيل انقلاب مورد حمايت قرار گيرد از افراد بدسابقه حمايت شد و كشور از اين اشتباهات لطمه خورد. و در زمان اصلاحات نيز به جاي اينكه به مشكلات مردم بپردازند، حرف‌هاي تعرض آميزي به جوانان زده مي شد و صحبتهايي مطرح مي شد كه زاويه جدي با آرمانهاي انقلاب داشت. و تئوري هاي حاكميت دوگانه كه هيچ خاصيتي براي كشور نداشت بررسي مي گرديد.

لاريجاني تأكيد كرد: امروز ايران در سطح جهاني و در سطح منطقه اي به يك قدرت بزرگ تبديل شده است كه مورد وثوق ملت‌ها است و ما در طول تاريخ كمتر مي ديديم كه جرياناتي مانند جريانات بيداري اسلامي در منطقه كه سمت و سوي اسلامي دارند و با الگو گيري از انقلاب ايران حركت مي كنند، معادلات جهاني را برهم بزنند. لذا دشمنان با توجه به اين موضوع كه ملت ايران به عنوان يك الگو در برابر فشارها ايستادگي مي كند، هجمه را به سمت ايران افزايش مي دهند. و ما شاهد هستيم كه در طول يك سال اخير اين فشارها افزايش يافته است.

وي با اشاره به تحريم هاي گسترده عليه ملت ايران تصريح كرد: دشمنان با اين تئوري كه ملت ايران بالاخره از مشكلات و مسائل جديد بوجود آمده از تحريم ها به سطوح مي آيد، روش تحريم را پيش گرفته است و اگر بخواهيم همچنان پايدار بمانيم و راه شهيد بهشتي را پيش بگيريم بايد از رهبري پيروي كنيم.

وي خاطرنشان كرد: اگر رهبري فرمودند كه همه همت‌ها به سوي رونق توليد پيش برود، بايد بدانيم كه اين موضوع كوبنده ترين پاسخ به دشمنان است.

رئيس قوه مقننه با اشاره به مشكل گراني و تورم در كشور گفت: دشمنان به دنبال آن هستند كه با استفاده از اين مسائل و مشكلات بر ملت ايران فشار وارد كنند و علاج اين مسائل آن است كه مسئولان تمام تلاش خود را براي رونق توليد و حل اين مشكلات به كار بگيرند. چرا كه ما يك كشور غني از لحاظ منابع طبيعي و امكانات و با قابليت ترانزيتي بالا و مطلوب هستيم. و اگر از همه ي اين امكانات به خوبي استفاده شود مي توان بر مشكلات فائق آمد.

وي تأكيد كرد: به عنوان مثال در همين استان گيلان كيفيت و ظرفيت توليد برنج بسيار بالايي وجود دارد و نبايد به بهانه ي عرضه ي ارزانتر برنج به كشاورزان فشار وارد كرد، بلكه بايد همواره براي توسعه اقتصادي كشور از آنان حمايت كرد. و سرمايه گذاري را در آن افزايش داد. و مهم ترين مسئله اي كه مي تواند پايداري جمهوري اسلامي را نشان دهد اين است كه هم و غم مسئولان به سمت مرتفع كردن مسائل اقتصادي باشد و به جاي مطرح كردن تئوري هاي سست و مشاجره آميز با رفاقت و تقويت دوستي ها به سمت حل مشكلات حركت كنيم.

لاريجاني با تأكيد بر اين‌كه نبايد به راحتي افراد را حذف و از آنها عبور كرد، گفت: گاهي افراد به كوچكترين اشتباهات طرد مي شوند و بر روي آنها خط قرمز كشيده مي شود كه اين يك اتفاق ناميمون و كاري اشتباه است.

رييس مجلس شوراي اسلامي در ادامه خاطرنشان كرد: بايد به تاسي از شهيد مطهري كه به حق نظريه‌پرداز انقلاب بود، بايد به همان ميزان كه در مقام نظر مقتدر عمل مي‌كنيم، در مقام عمل بايد با گذشت باشيم و به افراد اين فرصت را بدهيم كه توان خود را در حوزه عمل نشان دهند. وي افزود: امروز ما بيش از هر زمان ديگري احتياج به وحدت و همبستگي داريم و نبايد يكديگر را طرد و به خاطر سليقه‌ها و اختلافات‌نظر از افراد عبور كنيم و اگر كسي در يك دوره‌اي مرتكب اشتباه سياسي شده است، نبايد او را به طور كامل كنار بزنيم، بلكه بايد به وي براي ارائه خدمت فرصت دهيم و همواره از حواشي پرهيز كنيم.

رييس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به لزوم توجه به مشكلات مردم در شرايط كنوني تصريح كرد: مجلس و نمايندگان هم خود را در پرهيز از حواشي و رسيدگي به مشكلاتي مانند گراني و تورم و توجه به توليد گذاشته‌اند و ما با دولت نيز ممكن است، گاهي در روش‌ها اختلافاتي داشته باشيم و اشكالاتي را وارد بدانيم، اما مشي ما در مجلس، مشي تعامل در جهت حل مشكلات است و نمايندگان مجلس حامل مشكلات مردم هستند.

وي در پايان تصريح كرد: شهيدبهشتي كه امروز سالگرد شهادت او را سپري كرده‌ايم، يك سپهر انديشه داشت كه از آن به خوبي استفاده مي‌كرد و همانطور كه امام فرمودند مظلوم بود و مظلوم از دنيا رفت و هميشه خار چشم استكبار بود و ما بيش از هر زماني براي اتحاد و موفقيت در اداره كشور به انديشه و تفكر اين شهيدبزرگوار نيازمنديم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
0
0
آقای لاریجانی شماکه دستتان می رسدتذکربدهیدتااین تازه به دوران رسیده هاسرمایه های باقی مانده انقلاب راتخریب نکنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
0
0
جناب آقای لاریجانی اصلاً نان بعضی ها درتنوری پخته می شودکه دیگران راتخریب وازمیدان بدرکنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
0
0
.... تنها روش عبور از افراد این نیست که مثلا شغل افراد در مناسب مهم را از آنها گرفت بلکه گماردن افراد با توانایی کم در مشاغل مهم خود به خود زیر دستان نخبه را فراری خواهد داد و این دومی چه بسا از اولی مخربتر باشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
0
0
اگر فردی دریدگی گفتارهم داشت نباید حذف بشه ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
0
0
فعلاً دوره ای است که راهبرداصلی بعضی هاتخریب دیگران است
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین