کد خبر: ۱۶۲۰۴۶
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۳

نخستین فیلم سینمایی سه بعدی ایران ساخته شد

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: کارگردان نخستین فیلم سه بعدی در ایران گفت: نخستین فیلم کوتاه سینمایی سه بعدی با نام «جوجه سلطان» توسط عوامل حرفه‌ای اصفهان ساخته شد. 

به گزارش مهر، امیر آذرسا صبح جمعه در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: جوجه سلطان نخستین فیلم سه بعدی است که در مدت زمان 13 دقیقه ساخته شده است.

وی تصریح کرد: نخستین فیلم سه بعدی ایران با ژانر اجتماعی و طنزگونه و برای پخش در سینماهای چهار بعدی تهیه شده است.

کارگردان فیلم با بیان اینکه در ساخت این فیلم از تمام عوامل حرفه‌ای استفاده شده، بیان داشت: نخستین فیلم کوتاه سه بعدی جوجه سلطان در سطح کیفی مطلوبی ساخته شده است.

وی ادامه داد: در فیلم سه بعدی جوجه سلطان کیانوش گرامی و الهام باقری به ایفای نقش پرداخته‌اند.

آذرسا با بیان اینکه شاید فیلم‌های سه بعدی از قدمت طولانی برخوردار باشد، اضافه کرد: «جوجه سلطان» نخستین فیلم سینمای سه بعدی است که قابلیت ارتقا با دیتا شیت و تطابق با افکت‌های سینماهای چهار بعدی که در فیلم‌های هالیوودی استفاده می‌شود را، دارد.

وی ادامه داد: این فیلم نخستین فیلمی است که با صدای دالبی در پنج کانال کار می‌شود، در صورتی که نخستین فیلمی که در سینمای ایران با صدای دالبی پخش شد فیلم دوئل با سه کانال بوده است.

کارگردان نخستین فیلم سه بعدی، فیلم‌های سه بعدی را دارای عمق میدان دانست و بیان داشت: به همین دلیل اینگونه فیلمها ایجاد فاصله با تماشاچی و عناصر داستان می‌کند و تطابق افکت‌ها و تلفیق عمق میدانی که بیننده با فیلم در ذهن خود تصور می‌کند، منجر می‌شود تا خود را در فضای جدیدتری از فضاهای قدیمی تصور کند.

وی با اشاره به اینکه مدت شش ماه در زمینه تحقیقات تا به سرانجام رسیدن این کار به طول انجامیده است، تاکید کرد: حدود یک ماه از مراحل پیش تولید تا پایان نهایی به طول انجامیده که بیشترین دغدغه ما کار حرفه‌ای که ارزش سه بعدی شدن را داشته باشد، مد نظر بوده است.

آذرسا با این توضیح که این فیلم نخستین کار سه بعدی است که انجام می‌شود، اظهار داشت: در ابتدای کار بسیاری از عواملی که با آنها کار می‌کردم تفاوت تصویربرداری و یا صدابرداری دو بعدی یا سه بعدی را نمی‌دانستند و تهیه یک نمونه آزمایش هم اقدامی هزینه‌بر و نیز سخت‌ترین بخش در این کار بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین