کد خبر: ۱۶۲۰۶۰
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۳

صدیقی: هر چه بر تحریم‌ها بیافزایند شکوفایی ما بیشتر خواهد شد

مبارک رفت و مبارک‌های دیگر رفتنی هستند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه در مذاکره ایران با 1+5 برخورد مقتدرانه‌ای از سوی جمهوری اسلامی ایران شاهد بودیم، گفت: دنیای سلطه در برخورد منطقی و عقلانی کم می آورد به طوری که در حین مذاکره تهدید و فشار را همراه مذاکره کردند و نشان دادند اهل مذکره نیستند. 

به گزارش مهر، حجت‌الاسلام صدیقی در خطبه نماز جمعه امروز تهران با اشاره به مذاکرات ایران با 1+5 در مسکو اظهار داشت: مذاکره از جانب ایران با برخوردی مقتدرانه همراه بود. همچنین این مذاکرات برنامه ریزی شده و منطقی بود، قهراً در برخورد منطق و عقل دنیای سلطه کم می‌آورد.

وی افزود:‌ درحین مذاکره تهدید و فشار را همراه مذاکره کردند و نشان دادند که اهل مذاکره نیستند با اینکه ملت ایران را آزموده بودند و 72 مدیر را چون رجایی، بهشتی، باهنر را از ما گرفتند اما مملکت ما تکان نخورد. ملت بصیر ما آنچنان از خون شهدا قدرتمندانه جان گرفتند که گفتند با از بین رفتن این عزیزان از آرمانم انقلاب و شهدا دست بر نمی‌داریم، ایستاده‌اند و همچنان تا ظهور امام زمان(عج) خواهند ایستاد

خطیب جمعه تهران با اشاره به تشدید تحریم ها خاطرنشان کرد: یقیناً بدانید ما در فشارها رشد کردیم، جنگ برای ما دانشگاه بود، شهدا برای ما الگو و آموزگار بودند و تحریم‌ها باعث شکوفایی ما شد. یقیناً هر آنچه آنها بر تحریم‌ها بیافزایند اتحاد و انسجام و شکوفایی ما بیشتر از سابق خواهد شد.

صدیقی در ادامه خاطرنشان کرد:‌ آنها فریبکارند، در ظاهر می‌گویند با مردم ایران کاری نداریم و به فکر تغییر نظام هستند در حالی که این نظام دستاورد همت خود مردم و شهدای مردم است، متن مردم این نظام را تاسیس و حفاظت کردند. آنها عقده‌شان با مردم است. با مردم کینه دارند، با حکومت‌های مردمی سازگاری ندارند. با عربستان سعودی و کشورهای عربی که یک بار انتخابات برگزار نکرده‌ اند عنادی ندارند، با اسرائیل هیچ عنادی ندارند و از او حمایت می‌کنند اما سوریه را که از مردم رای گرفته به چالش و جنگ می‌کشند.

وی تصریح کرد: مردم ما آمریکا و پیروانش را می‌شناسند و گول این حرف ها را نمی‌خورند مردمی که از اول انقلاب 8 سال جنگ را تحمل کردند، این فشارها را چیزی نمی‌دانند و همچنان با استقامت مشت محکم دیگری به دهان یاوه گوی استکبار خواهند زد.

خطیب نماز جمعه تهران در بخش دیگری از سخنان خود به پیروزی محمد مرسی کاندیدای اسلام گرای اخوان المسلمین در انتخابات مصر اشاره کرد و گفت: این پیروزی پیام دارد که این حرکات، حرکات بیداری اسلام و خیزش اسلامی است. هرجا این حرکت به وجود آمده، منتخب اسلام گرا بوده و نشانه انگیزه مردم بوده است.

وی گفت: پیام دیگر به کشورهای دیگر منطقه است، مبارک رفت و مبارک‌های دیگر رفتنی هستند. ملت‌ها بیدار شده‌اند و دیر یا زود آمریکا نمی‌تواند آنها را نگه دارد. حرف آخر متعلق به ملت‌ها است و آنها پیروز هستند. یک پیام هم برای رئیس جمهور منتخب دارد و اینکه انگیزه انقلابیون و شهدای مصر مقابله با اسرائیل غاصب بود و جبران ذلت چندین ساله رژیم وابسته به آمریکا انگیزه دیگر این حرکت انقلابی بود.

صدیقی ادامه داد: رئیس جمهور منتخب باید بداند که این ملت توقع‌شان این است که با اسرائیل مقابله شود و قرارداد ذلت‌بار کمپ دیوید لغو شود. امروز صحنه امتحان جدیدی برای منتخبان به وجود آمده است که از جمله آن حسن ارتباط با سران کشورهای اسلامی و پیوستن به امت اسلامی است که این را مردم مسلمان دنیا و انقلابیون مصر توقع دارند و منتظر تحقق آرمان های انقلابی و اسلامی خود هستند.

وی در خصوص انقلاب بحرین نیز گفت: انقلاب بحرین همچنان با همه قدرت و جوشش رو به پیش است اما رژیم آل خلیفه تا کنون عبرت نگرفته و به حرکات ددمنشانه خود نسبت به امت بی‌سلاح و بی‌دفاع بحرین ادامه می‌دهد و این کار او با کمک نیروهای سعودی و وهابی‌های از خدا بی‌خبر است به طوری که به عالم بزرگ شیخ سلمان حمله کردند و عواطف مرد مومن خداجوی و نترس بحرین را جریحه دار کردند. بدانند که این جنایات زوال آل خلیفه را نزدیک‌تر خواهد کرد.

امام جمعه تهران در بخش دیگری از سخنان خود به وقایع اخیر در عراق اشاره کرد و گفت:‌عراق به فضل الهی به استقلال و اقتدار رسیده و بدون دخالت بیگانه کار خود را سامان می‌دهد اما گروه‌هایی داخل عراق با حمایت از آمریکای ضربه خورده و سیلی خورده در مقام ساقط کردن دولت آقای مالکی بودند که این حرکت خنثی شد و ما انتظارمان این است که مردم رنج کشیده و صدام گزیده عراق گول بیگانگان را نخوردند و هرچه بیشتر از دولت خود حمایت کنند تا به ناامنی‌ها فائق آیند و کشورشان را در مسیر پیشرفت و اعتدال و عزت قرار دهند.

صدیقی در بخش پایانی سخنان خود به هفته قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: برخوردهای اخیر در مفاسد اقتصادی نشانه حرکت سازنده این دستگاه است. حضرت آقا فرمودند کارهایی که کردید خرسند ساز است اما تا قله فاصله است. ما دنبال این هستیم که کفایت قضائی در سراسر کشور برای مردم ملموس باشد.

وی افزود: به قضات عزیز توصیه می کنیم که ا گر قاضی، قاضی حق‌مدار باشد و به جز حق فکر نکند بر حسب روایات جزو ممتازان جامعه اسلامی است و در قیامت هم از بندگانیت و برجستگی خاصی بهره مند خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
0
0
.. ..ما هم که خدامون بزرگه گوشت گران شد نمی خوریم .مرغ گران شد نمی خوریم شیر نمی خوریم ماست نیازی نداریم نان نمی خوریم ... مردن حق ماست و زندگی مال شما ..این است عدالت اجتماعی...............
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
0
0
سلام منظور از ما خودش است یا مردم ما مردم که شکوفایی نمی بینیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
0
0
ببخشید حضرت آقای صدیقی کمر ما ملت از این گرانی ها شکست شما خبر دارید قیمت اجناس و کالاها چقدر واقعی شده ؟ حتما که شخصیت شما ها آنقدر والاست که به این مسایل جزیی کاری ندارید همین موضوع کوچک بوده که سالهاست کمی فشار در حد قلقلک برای مردم مستضعف ایجاد کرده ! خوب عیبی نداره فدای یک تار موی ..و ... ان شاء ا...
ناشناس
|
Kazakhstan
|
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
0
0
البته منظور حضرت صدیقی شکوفائی قیمت مرغ گوشت پنیر نان مسکن اجاره بها ارتشا اختلاس دروغ تهمت ریا بزهکاری طلاق و... است .مگه نه حضرت صدیقی ؟؟؟؟؟؟؟؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین