کد خبر: ۱۶۲۱۹۳
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۵

امشب یک ثانیه به زمان اضافه می‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وقت نگهداران بین المللی یک ثانیه به ساخت نیمه شب به وقت جهانی افزودند، به طوری که امروز شنبه 30 ژوئن ( 10 تیرماه) درحالی که به سمت نخستین روز از ماه ژوئیه می‌رود یک ثانیه بیشتر خواهد بود.

وقتی ساعت جهانی 11:59:59 را نشان دهد پیش از آنکه به نیمه شب برسد زمان 11:59:60 را اعلام می کند.

ترکیب عوامل مختلفی چون کاهش اندک سرعت زمین از کشش جزر و مدی ماه به این معنا است که وقت نگهدارها باید ساعتهای اتمی رسمی را غییر دهند.

جئف چستر، سخنگوی رصدخانه نیروی دریای آمریکا به عنوان متصدی ساعتهای اتمی آمریکا گفت: طول زمانی که زمین در محور خود حرکت می کند ( تعریف یک روز) اکنون حدود دو میلی ثانیه طولانی تر از 100 سال پیش است.

این اتفاق سه چهارم ثانیه به سال اضافه می کند.

وقت نگاهداران این یک ثانیه را هر از گاهی به زمان اضافه می کنند تا خورشید هنگام روز در بالاترین نقطه آسمان قرار گیرد. پس از ژانویه سال 2009، این نخستین باری است که یک ثانیه به زمان اضافه می شود اما به طور کلی تاکنون 25 ثانیه به زمان اضافه شده است.

گفته می شود که ثانیه اضافی بعدی تا سال 2015 یا 2016 به زمان افزوده نخواهد شد.

اوایل سال جاری، وقت نگاهداران رسمی از سراسر جهان مسئله حفظ یا حذف این یک ثانیه را به بحث گذاشتند اما در نهایت تصمیم گرفتند که تا سال 2015 که قرار است یک ثانیه دیگر به زمان اضافه شود این مسئله را بیشتر مورد بحث قرار دهند.

ساعت هماهنگ جهانی وتی‌سی ( UTC) یک استاندارد زمان اتمی برای تعیین ساعت‌ها و اختلافات زمانی در سراسر جهان است.

به گزارش مهر، ساعت هماهنگ جهانی بیشتر از 0.9 ثانیه با ساعت گرینویچ اختلاف ندارد و برای بسیاری از کاربردهای روزمره چنین اختلافی قابل صرف‌نظر کردن است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۰
0
0
...که این چیزا مهم نیست
1 ثانیه 1 ساعت 1 روز 1 ماه 1 سال 1 قرن....
ما همونجایی که هستیم میمونیم
اگه عقب نریم شانس اوردیم
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین