کد خبر: ۱۶۲۳۷۴
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۱ - ۲۳:۰۰

طرح کمیسیون صنایع برای بی‌اثر کردن تحریم‌ها

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو کمیسیون صنایع از ارائه طرحی از سوی مهرداد بذرپاش برای بی اثر کردن تحریم های دشمنان بر علیه کشورمان خبر داد و گفت: بر اساس این طرح دولت ملزم شد تکنولوژی موتورها و پیشرانه های کشتی و نفتکش ها را به گونه ای تغییر دهد تا نوع سوخت آنها تغییر کند و یا از سوخت های جایگزین استفاده کنند. 

محمد بیاتیان در گفتگو با مهر با اشاره به جلسه عصر امروز کمیسیون صنایع و معادن گفت: در این جلسه چندین طرح اعاده شده از شورای نگهبان بررسی شد و برخی از آنها به تصویب کمیسیون رسید.

وی همچنین تاکید کرد: در این جلسه علی علی لو به عنوان نماینده کمیسیون صنایع و معادن در کمیسیون اصل نود انتخاب شد.

بیاتیان همچنین از ارائه طرحی از سوی مهرداد بذرپاش برای بی اثر کردن تحریم های دشمنان بر علیه کشورمان خبر داد و گفت: طرحی در کمیسیون صنایع و معادن از سوی مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران مطرح شد که اعضا با اکثریت قاطع آرا آن را تصویب کردند.

وی ادامه داد: بر اساس این طرح دولت ملزم شد تکنولوژی موتورها و پیشرانه های کشتی و نفتکش ها را به گونه ای تغییر دهد تا نوع سوخت آنها تغییر کند و یا از سوخت های جایگزین استفاده کنند. این تکنولوژی باید به گونه ای باشد که کشتی های ایرانی در مسافت های طولانی نیازی به سوختگیری چند باره نداشته باشند و یا از بنزین های با مصرف سوخت کمتر استفاده شود. 

عباسپور سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن نیز با تاکید بر اینکه طرح مکلف کردن دولت به "تجهیز بخشی از شناورهای درِیایی از جمله ناوگان دریایی و تحقیقاتی کشور به پیش­رانه­های خاص دارای قابلیت طی مسیر طولانی بدون نیاز به سوخت­گیری" در نشست این کمیسیون مطرح شد، گفت: با توجه به رشد کشور در طراحی و ساخت شناورهای دریایی از جمله کشتی­های اقیانوس­پیما به­منظور ایجاد بستر امن برای حضور پایدار در اقیانوس­ها و سواحل دور، دولت موظف می­گردد که در این زمینه اقدامات عملی را آغاز نماید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
0
0
خسته نباشند. آقای ... اگر واقعا اینقدر استاد بودند فکری به حال سایپا و خودروسازی کشور میکردند.
.....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
0
0
از مردم عادیم بپرسی همین طرح و میدن همچین میگن جلسه و شورا که انگار ... ..
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین