کد خبر: ۱۶۲۴۳۳
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۱
راه‌اندازی بزرگترین شبکه برق جهان اسلام

اتصال شبکه برق ایران به‌ سوریه

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمد بهزاد درباره آخرین وضعیت صادرات برق ایران به کشورهای لبنان و سوریه، گفت: در حال حاضر حجم صادرات برق به کشور عراق به بالاترین میزان در چند سال گذشته رسیده است.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اعلام اینکه در حال حاضر حدود یکهزار و 200 تا یکهزار و 300 مگاوات برق توسط ایران به عراق صادر می شود، تصریح کرد: قرار است حدود 100 مگاوات از برق صادر شده به عراق از خاک این کشور همسایه به کشورهای سوریه و لبنان ترانزیت شود.

این مقام مسئول از انجام آخرین مراحل فنی و عملیاتی برای اتصال شبکه برق عراق و سوریه خبر داد و افزود: تا چند روز آینده اتصال شبکه برق ایران، عراق و سوریه برقرار می شود.

وی همچنین از آغاز مذاکرات با سوریه برای ترانزیت برق ایران از خاک این کشور به لبنان خبر داد و یادآور شد: با سنکرون شبکه برق ایران، عراق، لبنان و سوریه بزرگترین شبکه انتقال برق جهان اسلام راه‌اندازی خواهد شد.

بهزاد با اعلام اینکه ایجاد این شبکه انتقال برق اسلامی در تبادلات انرژی الکتریکی تاثیر گذار است، تاکید کرد: با ایجاد این شبکه وسیع برق ایران قابلیت انتقال به سواحل دریای مدیترانه را پیدا می کند.

به گزارش مهر، بر اساس آمارهای رسمی وزارت نیرو از ابتدای سالجاری تاکنون میزان صادرات برق ایران به کشورهای همسایه حدود 50 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

در روزهای اخیر میزان مبادلات برون مرزی برق ایران با کشورهای همسایه به 1773 مگاوات رسیده است به طوریکه هم اکنون بیشترین میزان واردات برق ایران از ارمنستان به میزان 307 مگاوات و بیشترین میزان صادرات برق ایران به عراق به میزان یکهزار و 261 مگاوات بوده است.

در این مدت مجموع میزان صادرات برق ایران به کشورهای افغانستان، عراق، پاکستان و ترکیه یکهزار و 429 مگاوات و مجموع واردات برق از کشورهای ارمنستان و ترکمنستان و نخجوان به میزان 344 مگاوات ثبت شده است.

در شرایط فعلی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای ارمنستان، پاکستان، ترکمنستان، ترکیه، جمهوری آذربایجان، عراق و افغانستان انرژی مبادله می کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین