کد خبر: ۱۶۲۴۵۷
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۵

تحقیر نتانیاهو از سوی محمد مرسی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک پایگاه عرب زبان با اشاره به بی توجهی رئیس جمهوری جدید مصر به تماس تلفنی نخست وزیر رژیم صهیونیستی آن را نشانه تغییرات اساسی در موضع گیری قاهره دانست.

روزنامه القدس العربی در مطلبی با عنوان "هنگامی که "محمد مرسی" ،"نتانیاهو" را تحقیر می کند" آورده است: مسئولان اسرائیلی از ترس تغییرات رادیکالی در موضع مصر در قبال معاهده کمپ دیوید و از بین رفتن روابط امنیتی با مصر، دستان خود را بر روی سینه قرار داده اند.

این روزنامه با اشاره به ادای مراسم سوگند سه باره محمد مرسی در برابر مردم در میدان التحریر، دادگاه عالی قانون اساسی و نظامیان می نویسد: این نگرانی های اسرائیلی ها به جا به نظر می رسد.

روزنامه القدس العربی می افزاید: دیروز روزنامه های اسرائیلی فاش کردند که محمد مرسی جواب تلفن بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل را که قصد داشته است به وی تبریک بگوید نداده است.

این روزنامه بیان کرد: علاوه بر این همین روزنامه ها اعلام کردند که محمد مرسی با میانجی گری آمریکا در این باره نیز مخالفت کرده است.

القدس العربی می نویسد: نتانیاهو به غرور و زورگویی و برخورد سخیف با مسئولان مصری معروف است اما مجبور شده است که کبر خود را کنار بگذارد و با ارسال دست خطی به رئیس جمهور جدید مصر درباره ادامه همکاری ها میان طرفین و ضرورت حفاظت از معاهده کمپ دیوید ابراز امیدواری کند.

این روزنامه می افزاید: این موضع گیری رئیس جمهوری جدید مصر نشانه تغییرات استراتژیک در مصر جدید پس از چهل سال صلح سردی است که به نفع اسرائیل و ثبات آن بود.

روزنامه القدس العربی بیان کرد: مرسی به این دلیل با گفتگو با نتانیاهو مخالفت کرد که منتخب ملت مصر است و اقتدار خود را از میلیونها مصری، موسسه نظامی قوی و میراث تمدنی هزار ساله می گیرد در حالی که 64 سال بیشتر از موجودیت اسرائیل که به ناحق سرزمین و حقوق دیگران را غصب کرده است نمی گذرد.

به گزارش مهر،این روزنامه می افزاید: رئیس جمهوری جدید مصر به سرعت در راستای بازنگری در معاهده کمپ دیوید یا لغو آن اقدام نخواهد کرد زیرا پرونده های مهم امنیتی و اقتصادی را پیش رو دارد اما به طور حتم توهین ها اسرائیلی ها را نمی پذیرد و اجازه تعدی به نوار غزه و نقض حاکمیت مصر همانند سابق را نمی دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین