کد خبر: ۱۶۲۴۶۱
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۰

بن علی و همسرش در عربستان/ تصاویر

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: "لیلی طرابلسی" همسر زین العابدین بن علی رئیس جمهور سابق تونس در مصاحبه با نشریه فرانسوی "لو پاریزین" گفت که برای برخورداری از عدالت قضایی در کشورش تلاش می کند.

لیلی همچنین به نقل از همسرش گفت که او از مردم تونس می خواهد تا با اقداماتش در دوران ریاست جمهوری تونس، منصفانه برخورد کنند.

این نخستین مصاحبه لیلی از زمان فرار به عربستان سعودی در ژانویه 2011 تاکنون است. 

به دنبال انقلاب مردم تونس، زین العابدین بن علی رئیس جمهور وقت تونس به همراه همسرش لیلی در 14 ژانویه 2011 با فرار از تونس، به عربستان سعودی پناهنده شدند.

این نشریه فرانسوی همچنین برای نخستین بار عکس هایی را از بن علی و همسرش در عربستان منتشر کرده است. لیلی در این عکس ها برای اولین بار حجاب به سر کرده است.

مردم در انقلاب ژانویه 2011 با علیه فساد مالی همسر بن علی و خانواده اش و دخالت وی در امور سیاسی و مسائل کلان مدیریتی کشور شعارهایی را سر می دادند.

لیلی همچنین خواستار بخشش خطاها و اشتباهاتی شد که ممکن است از او روی داده باشند با این حال او همه اتهامات علیه خود را رد کرد.

وی گفت: کاری به سیاست نداشتم. وقت روزانه خود را به فعالیت های خیریه و اجتماعی اختصاص می دادم. علاوه بر این برای بهبود وضعیت زندگی خانواده ام تلاش می کردم. این درست است.

لیلی اضافه کرد: می خواستم به اقدامات خوبی دست بزنم. اگر در حق کسی، اشتباه کردم از او طلب بخشش می کنم.

وی همچنین دلیل سرنگونی حکومت همسرش بن علی در تونس را "توطئه " نظامی توصیف کرد و آمادگی مشروط خود را برای حضور در دادگاه های تونس اعلام کرد.

لیلی گفت: تا الان (در تونس) چیزی جز کینه و انتقام گیری نبوده است. امیدوارم خانواده ام شامل عدالت قضایی قرار بگیرد.

قبل از این دستگاه قضایی تونس لیلی را در محاکمه غیابی به اتهام اختلاس پول و دارائی، مجرم شناخت و او را به 35 سال حبس محکوم کرد. لیلی همچنین به اتهام داشتن سلاح، مواد مخدر و آثار باستانی به تحمل 15 سال حبس دیگر هم محکوم شده است.

بن علی هم در محاکمه غیابی به اتهام سرکوب خونین انقلاب ژانویه 2011 مردم تونس، به حبس ابد محکوم شد.

لیلی اضافه کرد: مقامات فرانسوی همیشه از ما حمایت کردند به ویژه در دو دوره ریاست جمهوری ژاک شیراک و نیکولا سارکوزی. تنها کسی که تا آخرین لحظه از ما حمایت کرد فریدیریک میتران وزیر فرهنگ سابق فرانسه بود.

لیلی به نقل از همسرش، بن علی هم گفت: متاسفم از اینکه تونسی ها فراموش کرده اند که دولت در سایه مدیریتش به بهبود ملموس سطح معیشتی تک تک مردم تونس اقدام کرد و تونس به کشور "به روز" تبدیل شد.

بن علی اضافه کرده است: امیدوارم شهروندان تونس با من منصفانه برخورد کنند و دوباره راهی را که باهم می پیمودیم بازیابند. {$old_album_162461}
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین