کد خبر: ۱۶۲۵۴۲
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۶

بخشنامه جدید مخابرات برای اینترنت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: شرکت مخابرات ایران بخشنامه جدیدی را به شرکتهای مخابرات استانی ابلاغ کرد که براساس آن به گفته یکی از مدیرعاملان شرکت مخابرات، سطح کیفیت اینترنت پرسرعت افزایش می یابد.

شرکتهای ارائه دهنده خدمات اینترنت پرسرعت براساس پروانه فعالیت خود ناگزیر به دریافت امکانات فضا و تجهیزات برای ارائه خدمات ADSL از شرکتهای مخابراتی هستند و از آنجایی که شرکت مخابرات نیز پس از خصوصی سازی وارد فضای ارائه اینترنت پرسرعت شده است، بحث هایی بر سر ارائه این خدمات میان آنها شکل گرفته است.

در حالیکه شرکتهای بخش خصوصی دارای مجوز ارائه اینترنت، عدم توسعه سریع اینترنت پرسرعت و افزایش ضریب نفوذ این نوع اینترنت را به دلیل عدم همکاری های مخابرات می دانند،‌ مدیرعامل شرکت مخابرات استان فارس از ابلاغ بخشنامه ای از سوی شرکت مخابرات ایران به شرکتهای مخابرات استانی خبر داد که براساس آن از این پس شرکتهای مخابرات استانی مجاز به دریافت هزینه بابت رانژه کردن خطوط مشترکان شرکتهای اینترنتی شده اند.
 
این در حالی است که طبق آیین نامه تعاملی مخابرات و شرکتهای PAP‌ – آیین نامه 97 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات- تا پیش از این شرکت مخابرات موظف بود که ظرف 72 ساعت نسبت به رانژه کردن خط مشترکان PAP و به صورت رایگان اقدام کند.

عبدالعظیم قنبریان با بیان اینکه این بخشنامه اواخر هفته گذشته به شرکتهای مخابرات استانی ابلاغ شده است ادامه داد: این بخشنامه که پیرو توافق با شرکتهای مخابرات ایران و نمایندگان شرکتهای PAP صورت گرفته است شرکتهای مخابرات استانی را مجاز می کند برای رانژه کردن خطوط مشترکان ADSL این شرکتها با توجه به مدت زمان اجرای رانژه هزینه خدمات دریافت کنند که این هزینه می تواند برای رانژه کردن 24 ساعته، 48 ساعته و 72 ساعته اتصال خطوط مشترکان متفاوت باشد که با توجه به نیاز شرکتهای PAP‌ هزینه آن باید به مخابرات پرداخت شود.

وی با بیان اینکه شرکتهای اینترنتی برای هر مشترک تنها یک بار هزینه رانژه را متحمل خواهند شد و به طور قطع مبلغ زیادی نیست، افزود: متوسط دریافت هزینه رانژه از شرکتهای PAP‌ به ازای هر خط مشترک حدود 4 هزار تومان خواهد بود.

قنبریان تصریح کرد: مخابرات بابت رانژه کردن خطوط مشترکان شرکتهای PAP بالغ بر 8 هزار تومان هزینه متحمل می شود که با اجرای این بخشنامه نیمی از این هزینه را شرکتهای PAP‌ پرداخت خواهند کرد.

به گفته وی این بخشنامه به طور قطع سطح کیفیت و زمان ارائه خدمات را برای مشترکان اینترنت پرسرعت افزایش خواهد داد و در این راستا شرکتهای مخابرات استانی ملزم شده اند با برگزاری نشست با نمایندگان شرکتهای PAP‌ در استانها نسبت به انجام توافق اقدام کنند.

به گزارش مهر،مدیرعامل شرکت مخابرات فارس تصریح کرد: این بخشنامه تغییری در نرخ خدمات مشترکان ADSL‌ شرکتهای PAP نخواهد داشت.

"رانژه کردن" اصطلاحی رایج در مخابرات ایران است که به معنای انجام سیم کشی در مراکز مخابراتی است. لازم به توضیح است این اصطلاح برای هرگونه سیم کشی در مراکز مخابراتی از جمله خطوط تلفن ثابت و خطوط دیتا، استفاده می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Oman
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
0
0
من نمی دونم شما که این خبر رو منعکس کردین، چقدر با اینترنت سر و کار دارین. ولی من تا بحال سه بار برای خونه خودم و اقوام خط اینترنت خریدم، مبلغی که اول سه هزار تومن بود و بعدا پنج هزار تومن بود رو ازمون می گرفتن به حساب مخابرات برای رانژه کردن. مبلغی که در صورت تعویض سرویس دهندهء اینترنت به پانزده هزار تومن افزایش می یافت و در زمان اعتراض ما سرویس دهنده ها می گفتند که برای اطمینان بیشتر می توانیم خودمان مبلغ را به مخابرات پرداخت کنیم و البته هیچکس هم در مخابرات حرف از رایگان بودن آن تا بحال نزده بود.
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
0
0
چرا قبل از اجرای قانون به مردم صحیح و شفاف اطلاع رسانی نمیکنید؟
اگر کاربر خانگی بداند. از حق خود بهتر دفاع می کند.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین