کد خبر: ۱۶۲۵۵۱
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۱

زاد روز موعود جهانیان و مصلح عالمیان

سید رضا اکرمی
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: 1ـ نیمه شعبان «1433 قمری» زاد روز آخرین ذخیره الهی «بقیه‌الله خیرلکم» فرا رسید، مولودی که موعود پیامبران و امامان است و منتظر همه مصلحان و ابرار و اخیار می‌باشد، همه فلاسفه و اخلاقیون، می‌نویسند و می‌گویند و می‌خواهند، در نهایت تاریخ فردی بیاید و می‌آید که جهان را دگرگون ‌سازد و سامان‌دهی ‌کند و بشر به کمال نسبی می‌رسد، که نشانه‌هایش این است اندیشه‌ها بارور می‌شود و تمرکز می‌یابد «جمعت بها عقولهم و کملت به احلامهم» و کدورت‌ها و کینه‌ها برطرف می‌گردد و فقر و فلاکت و فساد و فجور از فرد و جامعه و نظام و حکومت و حاکمیت جهان، رخت بر می‌بندد و عدالت و امنیت و محبت و صفا و صمیمیت، عمومیت می‌یابد. این حقیقت در صدها آیه قرآن و هزاران روایت و ده‌ها کتاب فلسفی و اجتماعی در زمینه «رشد و کمال انسان و جهان» بازگو شده است، که باید به‌ آنها مراجعه نمود و مطالعه نمود، وقت گذاشت و هزینه نمود تا به حقیقت و واقعیت رسید. 

2ـ مکتب تشیّع این امتیاز را دارد که به قسمتی از این موعود و مصلح و منجی جهانی رسیده است، یعنی با صراحت اعلام می‌دارد، این موعود در نیمه شعبان سال 255 هجری، در سامرای عراق در خانواده و خانه امام عسکری، از پدری به‌نام «ابو محمد الحسن العسکری» و مادری به‌نام «نرجس، ملیکه» تولد یافته است، پدر، این مولود را به برخی از شیعیان نشان داد و در ولادت وی احسان و انفاق نمود، حکومت وقت از ولادت این مولود آگاهی یافت و درصدد از بین بردن وی برآمد، ولی بر حضرت دست نیافت، شیعیان بوضوح اعلام می‌دارند که حضرت حیات دارد و چون حضرت خضر و مسیح، زنده می‌باشد و گهگاه «در حج، مساجد ویژه، اماکن متبرکه» رؤیت شده است، «یعنی در همین فضای جهانی زندگی می‌کند، وی مردم را می‌بیند و حال می‌پرسد چون یوسف صدیق، مردم نیز وی را می‌بینند ولی نمی‌شناسند»، «وجَاء إِخْوَةُ يُوسُفَ فَدَخَلُواْ عَلَيْهِ فَعَرَفَهُمْ وَهُمْ لَهُ مُنكِرُونَ، یوسف 58» و صد البته این فاصله و حجاب برداشته خواهد شد. بدین جهت شیعه اعلام می‌دارد، جشن نیمه شعبان جشن امام و پیشوای زنده می‌باشد نه چون جشن‌های دیگر معصومان، که برای آنان حیات معنوی را قبول داریم، جشن نیمه شعبان جشن امید و انتظار است، جشن شور و شوق و شعار و شعور است، جشن حرکت و جنبش و جهاد «علمی و عقیدتی و اخلاقی و سیاسی» است، جشن معرفی مکتب تشیع و اینکه ما صاحب داریم و به وجود وی افتخار می‌کنیم و ما را حمایت می‌نماید، می‌باشد. 

3ـ در جشن نیمه شعبان هر سال، فرصتی به‌وجود می‌آید که در مورد دعوت پیامبران و امامان، مطالعه و پژوهش نوی پدیدار گردد و بوضوح اعلام شود که مهدویت و وجود مقدس حضرت بقیه‌الله، استمرار حرکت نبوّت و دعوت خداوندی «لکل قوم هاد، ان من امة الا خلافیها نذیر، و لقد بعثنا فی کل امة رسولا» است، سیر این جریان دعوت در مقدمه دعای ندبه که در هر جمعه خوانده می‌شود، به‌وضوح تبیین شده است. خداوند برای آخرالزمان فردی را ذخیره نموده و در هنگام پدیدار شدن زمینه مناسب، آشکار می‌گردد و دعوت علنی می‌نماید. 

4ـ نکته دیگر، موضوع فرج است، که انتظار فرج مفهوم گسترده‌ای دارد و می‌توان گفت، فرج مقطعی و موردی که در نقطه‌ای از جهان و در موردی از کشوری چون ایران، تونس، لیبی، مصر و لبنان به‌وجود آمد و می‌آید، که وضعیت امروز مصر و لیبی و تونس و لبنان هرگز همانند سال‌های گذشته که حاکمان مستبد و وابسته به بیگانه و مزدور استکبار داشت نیست و به سوی استقلال و حاکمیت مردم و خودگردانی و مردمی در حرکت می‌باشند. ایران امروز ما هرگز شرایط 35 سال قبل را که در همه چیز وابسته و سرسپرده و مأموریت یافته بود. «خاطرات اسدالله علم، خاطرات فردوست را بخوانیم» ندارد و کشوری است مستقّل و متّکی به‌خود و مقتدر و محور برای دیگر مستضعفان و محرومان که مورد غضب و بغض و عد‌اوت استکبار جهانی چون آمریکا و رژیم صیهونیستی قرار گرفته است «و انکار نمی‌کنیم که دارای اشکالات و مشکلات است و این مقدار امری طبیعی در هر کشور انقلاب شده می‌باشد» و باید برای حل آنها اقدام نمود. این فرج موردی، کمک‌کننده، فرج نهایی خواهد بود. 

5ـ فرج نهایی و عام و جهانی موضوع اصلی، ظهور و قیام حضرت مهدی ارواحنا فداه می‌باشد که در آن دقت ویژه لازم است و درجلسات مربوط به حضرت در همه ایام سال «بویژه هرجمعه و روز ولادت» باید مورد پژوهش قرار گیرد. در فرج نهایی، سهمی به‌عهده مردم است که «لیقوم الناس بالقسط» را در پرتو میزان و کتاب و امام «لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَيِّنَاتِ وَأَنزَلْنَا مَعَهُمُ الْكِتَابَ وَالْمِيزَانَ حدید 25» عملیاتی نمایند. در فرج نهایی آمادگی مردم از جهت فکر و فهم و اعتقاد و اخلاق و انگیزه و تبلیغ مرام و اندیشه مهدویت «علمی و عقیدتی و عملی» اصلی مسلم و خدشه‌ناپذیر است، آن‌گونه که در فرج موردی در ایران و تونس و مصر مشاهده شد و سهمی دیگر بعهده امام عصر علیه‌السلام می‌باشد که در انتظار دریافت فرمان الهی برای حضور و ظهور است، بی‌شک دعای مردم و آموزش آمادگی کارساز خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۶:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
0
0
به نام خدا ، قبل از آمدنش ، مقدمش را با آرزوهای بزرگ صلح و
عشق و دوستی برای تمامی مردم جهان ، گرامی بداریم و با
یاد پروردگارمان ، خدمت به خلق خدا و مسئولیت زندگی را بپذیریم . چون هر انسانی ، یک رسالت فردی دارد که خدایمان
فرموده است . بهترین شما ، پرهیزکارترین شماست .
این روز خجسته ،برای تمامی مردم چهان مبارک باشد.ا نشاءالله .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
0
0
به نام خدا ، قبل از آمدنش ، مقدمش را با آرزوهای بزرگ صلح و
عشق و دوستی برای تمامی مردم جهان ، گرامی بداریم و با
یاد پروردگارمان ، خدمت به خلق خدا و مسئولیت زندگی را بپذیریم . چون هر انسانی ، یک رسالت فردی دارد که خدایمان
فرموده است . بهترین شما ، پرهیزکارترین شماست .
این روز خجسته ،برای تمامی مردم چهان مبارک باشد.ا نشاءالله .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین