کد خبر: ۱۶۲۶۰۷
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۴

لغو رواديد با 60 كشور در سال 91

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري گفت: لغو رواديد با 60 كشور پيشنهادي حتما امسال نهايي مي‌شود.

سيدحسن موسوي امروز (سه‌شنبه، 13 تيرماه) در نخستين نشست شوراي مشورتي گردشگري ايران در اين‌باره توضيح داد: دولت به اين موضوع اعتقاد دارد و اين يكي از سرفصل‌هاي اصلي كارگروه حمايتي گردشگري در دولت است. فقط بايد روي پيوست‌هاي امنيتي و مسائل ديگر كار كنيم.

وي بيان كرد: قطعا هر كار توسعه‌يي بي‌هزينه نيست و حتما ورود گردشگر آسيب‌هايي را مي‌زند؛ ولي در مقايسه با ديگر آسيب‌ها، اثرگذاري آن چندان قابل ملاحظه نيست.

موسوي معتقد است: وقتي يك مسلمان به خارج از كشور سفر مي‌كند، با ديدن فرهنگ غيراسلامي، به فرهنگ خود بيشتر وابسته مي‌شود. وقتي گردشگران خارجي هم به ايران بيايند، ايراني‌ها با ديدن آن‌ها به ارزش حجاب، عفاف و نگاه انسان به انسان پايبندتر مي‌شوند.

موسوي در اين نشست همچنين از راه‌اندازي تلويزيون گردشگري همزمان با روز عيد فطر خبر داد و افزود: اين اتفاق براساس توافق ما با سازمان صداوسيما رخ مي‌دهد. البته زودتر از اين زمان هم مي‌توانستيم اين تلويزيون را راه‌اندازي كنيم، ولي قرار شد عيد فطر تلويزيون گردشگري فعال شود.

او استقرار رايزن گردشگري در نمايندگي‌هاي خارج از ايران و سفارتخانه‌ها را يكي ديگر از سرفصل‌هاي كارگروه حمايتي گردشگري در دولت دانست و اظهار كرد: با اين كار براي تحقق برنامه‌هاي كوتاه‌مدت و بلندمدت در ايجاد جهش تعداد گردشگران ورودي در سه يا چهار سال اقدام مي‌كنيم.

به گزارش ایسنا،موسوي همچنين از رونمايي سايت گردشگري ايران با هدف توسعه‌ي گردشگري مجازي تا يك‌ماه ديگر خبر داد و گفت: ما شعار «ايران سرزمين شكوه و زيبايي‌ها» را در نظر گرفته‌ايم، اما اگر اعضاي شورا پيشنهاد ديگري دارند، مطرح كنند چون مي‌خواهيم همزمان با روز افتتاح تلويزيون گردشگري اين شعار را نيز اعلام كنيم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Oman
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
0
0
وقتی رئیس سازمان گردشگری معتقد است «حتما ورود گردشگر آسیب هایی را میزند» ... اصلا بیخودی داریم به توسعه توریسم فکر می کنیم. چون عادت کردیم حتی به مسافران عادی هم به چشم دشمن نگاه کنیم و صرفا آنها با به دو نوع «کم خطر» و «پرخطر» تقسیم بندی کنیم!
تلویزیون گردشگری را بگذارید برای وقتی که حجم توریسم در ایران «قابل توجه» شد. فعلا موضوعات زیربنایی تری برای کار وجود دارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
0
0
لطفا اين كشورها را نام ببريد.احتمالا گينه .. -بوركينافاسو -نپال و مثل اينهاست
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین