کد خبر: ۱۶۲۶۶۹
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۳

مذاکرات ایران و 1+5 ادامه می یابد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:  روزنامه «واشنگتن پست» از نتیجه بخش بودن مذاکرات فنی و کارشناسی ایران و 1+5 در استانبول خبر داده و نوشته طبق توافق طرفین، مذاکرات بار دیگر در سطح عالی ادامه پیدا خواهد کرد. به نوشته این روزنامه، پس از 15 ساعت مذاکره میان کارشناسان، طرفین توافق کرده اند تا «برنامه مسکو» را اجرا کنند؛
 
فرایندی که با انجام یک ملاقات میان «هلگا اشمید»، معاون کاترین اشتون و «علی باقری»، معاون دبیر شورای عالی امنیت کشورمان آغاز خواهد شد. نتیجه این مذاکرات مشخص خواهد کرد که آیا گفت و گوها بار دیگر به طور همه جانبه و در سطح عالی ادامه می یابد یا خیر.

در همین رابطه، روزنامه «پیپل دیلی» چین از موضع این کشور در مذاکرات روز گذشته استانبول سخن گفته است. به نوشته این روزنامه، چین از همه طرف های درگیر خواسته تا برای دستیابی به توافقی گسترده تر تلاش کنند. سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن بیان این اظهارات، در مورد دستور کار مذاکرات مذکور نیز گفته برخی موضوعات بنیادی درباره برنامه هسته ای ایران به شیوه ای عمیق در آن مورد بحث قرار گرفته است.

با این حال، «کریستین ساینس مانیتور» معتقد است در زمانی که دو طرف با برگزاری رزمایش های نظامی و تحرکات نیروها در حال فرستادن پیام های نظامی به یکدیگر هستند، نمی توان انتظار پیشرفت چندانی از مذاکرات داشت. این روزنامه فضای مذاکرات روز گذشته مسکو را فضایی درهم و فاقد قطعیت توصیف کرده که در آن، هر دو طرف در پی اظهار این مطلب بوده اند که مذاکرات بی نتیجه نبوده است.

اما از سوی دیگر، روزنامه «گالف دیلی نیوز» بحرین با اشاره به وقایع جاری در حوزه خلیج فارس، تنش ها میان ایران و آمریکا را در حال اوج گیری دانسته است. این روزنامه با کنار هم قرار دادن موضوع رزمایش موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و افزایش حضور نظامی آمریکا در خلیج فارس، نتیجه گیری کرده دو طرف در حال فرستادن پیام و ارزیابی قدرت و توان واقعی یکدیگر هستند.

در مطلب دیگری مربوط به مسئله هسته ای، روزنامه «نیوز اینترنشنال» پاکستان، سخنانی از «پرویز مشرف»، رئیس جمهور سابق این کشور را منتشر کرده که در نوع خود جالب است. مشرف گفته وی خواهان صلح میان ایران و اسرائیل بوده و در زمان ریاست جمهوری خود، برای متقاعد ایران به برقراری صلح با اسرائیل و رها کردن برنامه های هسته ایش، تلاش زیادی کرده است.


به گزارش تابناک، در نهایت، روزنامه «شانگهای دیلی» در مطلبی به بررسی قیمت های جهانی نفت پرداخته و اشاره کرده که طی روز گذشته، قیمت ها به بالاترین سطح خود از ماه مه تاکنون رسیده است. این روزنامه، دلیل این امر را افزایش تنش ها میان ایران و غرب و به ویژه، آغاز تحریم نفتی ایران از سوی کشورهای اروپایی می داند. 

شانگهای دیلی از تهدید ایران به بستن تنگه هرمز نیز به عنوان یکی از عوامل افزایش قیمت یاد می کند. روز گذشته، قیمت نفت برنت (که تعیین کننده قیمت نفت وارداتی به آمریکاست) به بالای 100 دلار در هر بشکه رسید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
0
0
5 + 1 چه معنا دارد وقتی که درهر بارجلسه موضع غربی ها مستکبرانه تر می شود. بنابراین ما یک راه بیشتر نداریم :
جنگ جنگ تا پیروزی . ایران صد در صد پیروز می شود.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۵
0
0
تا الان هم ما پیروز بودیم وبقیه شکست خوردندإ
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین