کد خبر: ۱۶۲۶۹۳
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۳

نکونام: دوست دارم در اوساسونا بمانم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: جواد نکونام در گفت و گو با سایت دی ناوارا درباره وضعیت فعلی و آینده اش حرف هایی زده است. متن این پرسش و پاسخ در ادامه می آید:

* مندلیبار سرمربی تیم به احتمال زیاد از تیم جدا خواهد شد. نظر تو در این باره چیست؟

- من علاقه زیادی به سبک کار او دارم. او با شیوه‌ای بازی می‌کند که ما در زمان حمله بسیار آسان به دروازه حریف نزدیک می‌شویم. با همین شیوه‌ها می‌توانیم روی دروازه حریف فشار زیادی ایجاد کنیم. دوست دارم او همچنان کنار تیم باشد چراکه مطمئنم اوساسونا در فصل آینده با این مربی موفق‌تر خواهد بود.

* فصل گذشته برای تو خوب بود؟ خودت راضی هستی؟

- به طور کلی می‌توانم بگویم یک فصل خوب برای من و تیم بود اما می‌توانستیم وضعیت خود را بهتر کنیم. با بدشانسی چند مسابقه را از دست دادیم، البته اعتراف می‌کنم گاهی هم خوش‌شانس بودیم. درباره خودم نیز باید بگویم دوست دارم همچنان در اروپا و به ویژه اسپانیا بازی کنم. تا زمانی که قدرتش را داشته باشم، می‌مانم.

* تو در اوساسونا با پارگی رباط صلیبی نیز روبه‌رو شدی. بی‌شک خاطره بدی برایت بود.

- وقتی من به اینجا آمدم شناخت زیادی از طرفداران و تیم نداشتم. آن‌ها نیز از من شناختی نداشتند ولی وقتی بازی کردم، متوجه شدم که آدم‌های زیادی در پامپلونا درباره «نکو» حرف می‌زنند و مدام اسم مرا به زبان می‌آورند. وقتی آسیب دیدم یکسال دور بودم. هرگز خاطره آن مصدومیت از یادم نمی‌رود. من مدت زیادی با تیم ملی ایران بودم و وقتی برگشتم در جریان یک بازی دوستانه مقابل ویارئال رباط پاره کردم. آن فصل بدترین فصل زندگی من در اوساسونا بود. سال سومی بود که برای تیم بازی می‌کردم ولی در پایان فصل، همه چیز از خاطرم رفت. در ترکیب اوساسونا بودم و موفق شدیم رئال را در پامپلونا شکست دهیم و در لیگ بمانیم.

* سال‌ها در اوساسونا و پامپلونا زندگی کرده‌ای. به طور کامل با شرایط کنار آمده‌ای؟

- برای من بسیار دشوار بود که در یک کشور دیگر بتوانم زندگی کنم. من هیچ چیز از اینجا نمی‌دانستم. نه بازیکنان، نه تیم، نه مردم و نه زبان. فوتبال ایران یکی از کندترین فوتبال‌هاست ولی اینجا فوتبال سرعت زیادی دارد. برای این که بتوانم خودم را با این شرایط وفق دهم کار سختی داشتم ولی هم ‌بازیانم کمک زیادی کردند. آرامش پامپلونا نیز به من کمک زیادی کرد.





* چه شد که به اسپانیا و اوساسونا آمدی؟

- زمانی که در ایران بازی می‌کردم همیشه می‌گفتم دوست دارم به اسپانیا بیایم و این تجربه را به دست بیاورم. وقتی اولین‌بار مدیر برنامه‌هایم گفت که از اوساسونا پیشنهاد داری با خنده گفتم من اصلا نمی‌دانم اوساسونا کجاست؟ واقعا چیزی نمی‌دانستم. قبل از جام جهانی پیشنهاد بسیار خوبی از آلمان به دستم رسید ولی گفتم می‌خواهم به جام جهانی بروم و شانسم را برای حضور در اسپانیا امتحان کنم. کمی بعد پیشنهاد اوساسونا رسید و من سریعا آن را قبول کردم. حالا در ایران همه اوساسونا را می‌شناسند و از این باشگاه بسیار ممنون هستم که باعث شد فصل‌های بزرگی در زندگی‌ام رقم بخورد.

* تو در حال حاضر کاپیتان تیم ملی ایران هستی. آیا به دومین حضورت در جام جهانی فکر می‌کنی؟

- من 13 سال است در تیم ملی ایران بازی می‌کنم و برایم افتخار است که بازوبند کاپیتانی را بر بازو می‌بندم. برای من بسیار مهم است که دومین جام جهانی‌ام را تجربه کنم. ما تیم جوان و بسیار خوبی داریم. ولی صعود به جام جهانی برای ما بسیار سخت است. ایران استحقاق رسیدن به جام جهانی را دارد. فعلا در گروه خودمان شرایط خوبی داریم و فکر می‌کنم پتانسیل حضور در این جام را داریم.

* مسعود شجاعی هم از ابتدای فصل آینده در کنار تیم خواهد بود؟

- بله، شرایط او این روزها خیلی خوب است و تمرینات خود را شروع کرده. او قطعا از ابتدای فصل آینده در کنار تیم خواهد بود. مسعود بازیکنی است که کیفیت بالایی دارد و می‌تواند خیلی به اوساسونا کمک کند.





* تو پیشنهادهای مختلفی از ترکیه، قطر و امارات داری. آیا می‌خواهی اوساسونا را ترک کنی؟

- با وجود این که پیشنهادهای بسیار خوبی از ترکیه و قطر دریافت کرده‌ام، به احتمال فراوان دوباره در اوساسونا خواهم ماند. من سال‌های بسیار خوبی را در این تیم سپری کرده‌ام. زندگی بسیار خوبی نیز در اینجا دارم. دوست دارم با اوساسونا بار دیگر بازی در اروپا را تجربه کنم. افسوس می‌خورم که امسال با اختلافی بسیار کم، حضور در یورو لیگ را از دست دادیم.

* میاتوویچ بازیکن سابق اوساسونا با دو میلیون یورو به قطر رفت. ظاهرا آن‌ها پول‌های زیادی به بازیکنان می‌دهند.

- این خبر خوبی بود! قطری‌ها دنبال من هم هستند. من از ترکیه نیز پیشنهاد داشتم و دارم. در برهه‌ای از فصل من به مدت چهار روز با باشگاه بر سر پیشنهادی که ترکیه‌ای‌ها داده بودند، مذاکره کردم. سال گذشته نیز باشگاه الریان به من پیشنهاد داد. در حال حاضر نیز الغرافه خواهان ثبت قرارداد با من است. موضع من مثل سال قبل است. دوست ندارم اوساسونا را ترک کنم. فعلا به پول فکر نمی‌کنم و گرنه الان در لیگ ترکیه یا قطر بودم. دوست دارم جایی باشم که زندگی برایم راضی‌کننده باشد نه این که روزهایی تکراری داشته باشم. (خنده) الغرافه قبول کرده که پول رضایت‌نامه دو میلیون یورویی مرا پرداخت کند و دو میلیون یورو نیز به خودم بدهد. پیشنهاد مالی این باشگاه فوق‌العاده است ولی همان‌طور که گفتم من به هیچ وجه به پول فکر نمی‌کنم. بنابراین فصل آینده نیز در اوساسونا خواهم بود.

* آیا فوتبالت را در اوساسونا تمام می‌کنی؟

- در ایران همه به من می‌گویند در اوساسونا بمان و همان‌جا از فوتبال خداحافظی کن ولی من قطعا برای خداحافظی به تهران خواهم آمد. ما در تهران دو تیم پرطرفدار داریم که برای بازی‌شان 110 هزار نفر به ورزشگاه می‌آیند. آن‌ها آبی و قرمز هستند. من به یکی از این دو تیم می‌روم و آنجا از فوتبال خداحافظی می‌کنم. در هنگام برگزاری بازی استقلال و پرسپولیس ورزشگاه آزادی در تهران بسیار پرتماشاچی‌تر از نیوکمپ می‌شود. به خاطر همین دوست دارم به تهران برگردم و آنجا از فوتبال خداحافظی کنم. از طرفی خانواده من در تهران هستند. من باید برای ادامه زندگی کنارشان باشم. ارتباط عاطفی زیادی بین ما وجود دارد ولی هر زمانی که بتوانم دوست دارم به اوساسونا برگردم و در آکادمی فوتبال باشگاه کار کنم.

* رابطه خوبی هم بین تو و طرفداران اوساسونا شکل گرفته است.

- از آن‌ها همیشه خاطرات خوبی خواهم داشت و برای همیشه نیز طرفدار اوساسونا باقی خواهم ماند. از همین جا دوست دارم از طرفداران اوساسونا تشکر کنم. آن‌ها همیشه به من لطف داشتند و نمی‌توانم فراموششان کنم. حتی در لحظات سخت کنار من بودند. طرفداران اوساسونا استثنایی هستند.

* بازی در اینجا تو را به کاپیتانی تیم هم نزدیک کرده است.

- وقتی بازوبند این تیم را می‌بندم احساس افتخار و غرور دارم. در ایران مردم به این مسئله اهمیت زیادی می​دهند. ولی هنوز بستن بازوبند کاپیتانی اوساسونا دشوار است چراکه فلانو و ریچارد در تیم حضور دارند.

* شنیده‌ایم به خرید هم علاقه زیادی داری.

- من همیشه دوست دارم به خرید بروم. در پامپلونا هم مارک‌های بسیار گرانی وجود دارد چون من پول زیادی بابت لباس‌هایشان داده‌ام! همان‌طور که گفتید من عاشق بیرون رفتن و خرید کردن هستم.

* آیا تا به حال رفتار نژادپرستانه‌ای با تو و مسعود شجاعی نشده است؟

- هرگز.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین