کد خبر: ۱۶۲۷۰۰
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۶

تکذیب سفر محمدمرسی به تهران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سفر رئیس جمهور مصر به تهران تکذیب شد.

به گزارش روزنامه المصری الیوم چاپ قاهره، دفتر ریاست جمهوری مصر عصر سفر محمد مرسی رئیس جمهور جدید این کشور به ایران را برای حضور در نشست سران جنبش عدم تعهد تکذیب کرد.

دفتر ریاست جمهوری مصر همچنین اعلام کرد که مرسی تاکنون هیچ دعوتنامه ای را از ایران برای سفر به تهران دریافت نکرده است.

یاسر علی سخنگوی ریاست جمهوری مصر به خبرنگاران گفت: آنچه که درباره احتمال سفر مرسی به ایران مطرح شد تکذیب می شود. این خبرها نادرست هستند و رئیس جمهور مصر هیچ دعوتنامه ای را برای سفر به تهران دریافت نکرده است.

وی افزود: دعوتنامه ای که رئیس جمهور مصر دریافت کرده برای سفر وی به ادیس بابا پایتخت اتیوپی برای حضور در نشست سران کشورهای عضو اتحادیه آفریقا در روزهای 15 و 16 ماه جاری میلادی (ژوئیه ) است.

با این حال سخنگوی ریاست جمهوری مصر خبر سفر مرسی به تهران منتشر شده در خبرگزاری فارس را تکذیب کرد.
یاسر علی گفت: آنچه که خبرگزاری فارس ایران ردباره سفر مرسی به تهران منتشر کرده، نادرست است و رئیس جمهور مصر هیچ دعوتنامه ای را دریافت نکرده است.

این در حالی است که خبرگزاری فارس نیز به مانند دیگر رسانه های ایرانی دیروز سه شنبه با ترجمه و انتشار خبر روزنامه السفیر چاپ بیروت از برنامه سفر مرسی به تهران خبر داده بودند. روزنامه السفیر این موضوع را به نقل از یک مقام مسئول در وزارت خارجه مصر بیان کرده بود.

به گزارش عصرایران،قبل از این سخنگوی رئیس جمهور مصر گفته بودند که مقامات این کشور اقدامات حقوقی و قانونی را علیه خبرگزاری ایرانی فارس به دلیل جعل مصاحبه با محمد مرسی انجام خواهند داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین