کد خبر: ۱۶۲۷۰۱
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۱

سخنگوی مرسی دروغگو از آب درآمد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: روزنامه الیوم السابع مصر در خبری به نقل از "یاسر علی" سخنگوی ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که محمد مرسی رئیس جمهور منتخب مصر در تماسی با دکتر "احمد الطیب" شیخ الازهر درباره سوء تفاهمی که باعث شد شیخ الازهر کنفرانس مرسی در دانشگاه قاهره را ترک کند توضیحاتی ارائه کرد. این خبر در سایت‌های خبری مصر بازتاب گسترده‌ای داشت.

طی سخنرانی که محمد مرسی در دانشگاه قاهره داشت، شیخ الازهر و تعدادی از بزرگان الازهر نیز حضور داشتند اما مکانی که برای آنها در محل سخنرانی در نظر گرفته شده بود، در شان آنها نبوده و به همین دلیل، احمد الطیب و هیئت الازهر در حین سخنرانی مرسی، سالن را به نشانه اعتراض ترک کردند.

در حالی که یاسر علی در کنفرانس مطبوعاتی از برطرف شدن این سوء تفاهم خبر داده است اما "محمد جمیعه" مدیر اطلاع رسانی الازهر در بیانیه‌ای که در سایت اینترنتی روزنامه الیوم السابع منتشر شده است، اعلام کرد که اظهارات یاسر علی کاملا دروغ است.

وی در این بیانیه اعلام کرده است آنچه که در برخی سایت‌های اینترنتی از زبان یاسر علی به عنوان سخنگوی ریاست جمهوری مصر درباره تماس با شیخ الازهر و رفع سوء تفاهم بوده، کاملا اشتباه و ناصحیح است و مرسی تماسی با شیخ الازهر نداشته است.

هفته گذشته و پس از آنکه مصاحبه محمد مرسی با خبرگزاری فارس منتشر شد، رسانه‌هایی نظیر بی‌بی‌سی و العربیة به نقل از یاسر علی مصاحبه مرسی با خبرگزاری فارس را تکذیب کردند.

خبرگزاری فارس در انتشار مصاحبه مرسی، فایل صوتی وی را منتشر کرد و این مصاحبه با بازتاب گسترده‌ای در جامعه بین‌الملل روبرو شد.

به گزارش فارس،در این مصاحبه که پیش از اعلام پیروزی محمد مرسی به عنوان رئیس جمهور منتخب مردم مصر انجام شده بود، مرسی از برقراری روابط با ایران با هدف ایجاد توازن استراتژیک در منطقه حمایت کرده بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین