کد خبر: ۱۶۲۸۴۳
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۱ - ۲۳:۱۳

نظر وزیر برای افزایش25 درصدی تعرفه‌ ها

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر بهداشت درباره محقق نشدن 6 هزار میلیارد تومان اعتبار بخش سلامت در صورت توقف هدفمندی یارانه ها گفت: آنچه من می دانم هدفمندی متوقف نشده است و ما هم از تخصیص6 هزار میلیارد تومان ناامید نیستیم بلکه امیدواریم در زمان مناسب انجام شود.

دکتر مرضیه وحیددستجردی در حاشیه اجلاس روسای دانشگاههای علوم پزشکی در پاسخ به پرسش مهر درباره عدم تحقق 6 هزار میلیارد تومان اعتبار در صورت توقف هدفمندی یارانه ها و تکلیف اعتبار بخش سلامت گفت: این مبلغ را مجلس در قالب هدفمندی دیده است و آنچه من می دانم این است که توقف هدفمندی صورت نگرفته است، احتمالاً با توجه به اینکه سال جدیدی است و در سال جدید باید برنامه ریزی جدیدی برای هدفمندی داشته باشیم آن را موکول کردند به زمان دیگری.


وی افزود: هدف مجلس از این موضوع این بود که حال که مردم قرار است هزینه هایی را از جیب خود برای هدفمندی یارانه ها بپردازند به شکلی اجرا شود که اگر مردم به بیمارستان دولتی مراجعه کردند در قالب ارائه درمان، هزینه ای از جیب نپردازند و اطمینان داشته باشند که رابطه مالی میان پزشک و بیمار وجود ندارد.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: این کار بسیار بزرگی است و می توانیم شاخص عدالت در سلامت را با این اعتبار اجرایی کرده و بهبود ببخشیم. با توجه به اینکه هدفمندی یک قانون است و باید در طول زمان به اهداف خود برسد ما از اینکه این 6 هزار میلیارد تومان تخصیص پیدا کند، ناامید نیستیم و پیگیری می کنیم و امیدواریم در زمان مناسب این اعتبار اختصاص یابد.


جشن تکمیل شبکه های بهداشت درمانی روستایی در هفته دولت


وزیر بهداشت در پاسخ به پرسش خبرنگار دیگری درباره برنامه های وزارت بهداشت در هفته های آتی گفت: در هفته آینده دانشگاههای علوم پزشکی توسعه برنامه ارجاع و پزشک خانواده را دارند که قطعا کمک فراوانی به رضایتمندی مردم می کند. در هفته دولت جشن تکمیل شبکه های بهداشت درمانی روستایی و خانه های بهداشت را خواهیم داشت.


سند آمایش سرزمین به عنوان مبنای برنامه های آموزش و تحقیقات امروز نهایی شده است


وی افزود: در شاخصهای مختلف سلامت، درمان ، بهداشت و محیط زیستی موفقیت های خوبی داشته ایم. همین طور اساس برنامه های تحولی ما در حوزه آموزش و تحقیقات بر اساس سند آمایش سرزمین است که امروز این سند نهایی شده است.


وزیر بهداشت درباره توافق با وزارت رفاه برای تعیین تعرفه های پزشکی، گفت: نظر کارشناسی وزارت بهداشت این است که تعرفه ها امسال باید حداقل 25 درصد افزایش پیدا کند. با توجه به گرانی ها و تورمی که در کشور وجود دارد و تورم بیشتری که در حوزه دارو، تجهیزات پزشکی و حوزه سلامت داریم که تورم این حوزه بیش از 50 درصد است.


درخواست وزارت بهداشت افزایش 25 درصدی تعرفه های دولتی است

وی افزود: حداقل مورد درخواست وزارت بهداشت افزایش 25 درصدی تعرفه های دولتی است. علت هم این است که اگر در بیمارستانهای دولتی، افزایش تعرفه مناسبی را نداشته باشیم، این امر منجر به این می شود که هزینه های از جیب مردم افزایش پیدا کند و مستقیم ضرر و زیان آن را مردم متقبل می شوند.

مردم 54.6 درصد هزینه های درمان خود را از جیب می پردازند

دستجردی یادآور شد: هم اکنون مردم 54.6 درصد هزینه های درمان خود را از جیب می پردازند و در اینجا نباید هزینه بیشتری تحمیل کنیم و باید آن را کاهش هم دهیم . اگر تعرفه های تشخیصی و درمانی در بخش دولتی بر اساس نظر کارشناسی وزارت بهداشت افزایش پیدا نکند هزینه های مردم زیاد می شود و مسائل سوء دیگری از جمله زیرمیزی ایجاد می شود.

وی افزود: اگر بتوانیم بخش دولتی را از نظر ظاهر، نیروی انسانی و ارائه خدمات توسعه دهیم و آبرومند کنیم و تلاش کنیم که در تمام ساعات خدمات دولتی به مردم ارائه شود رضایتمندی مردم نیز بیشتری می شود.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: در تمامی بیمارستانهای دولتی وابسته به دو دانشگاه علوم پزشکی تهران، پزشک مقیم در اورژانس داریم که در حال توسعه آن در سراسر کشور هستیم و پزشکان متخصص غیر اورژانس هم در بیمارستانها به شکل مقیم حاضر شوند.

وی گفت: به دنبال افزایش بیمارستانهای هیات امنایی هستیم که به افزایش رضایت مردم از نظام خدمات سلامت می انجامد. البته در صورتی که بودجه ها و اعتبارات تخصیص پیدا کند.

دستجردی اضافه کرد: با وزیر رفاه در حاشیه جلسه دولت صحبت کردم، وی با وزارت بهداشت تعامل دارد، به هر حال وظایف زیادی بر عهده ما است و باید تعرفه ها واقعی شود. وزیر رفاه هم تعامل جدی دارد و امیدواریم به توافق خوبی در این بخش برسیم.

به گزارش مهر،وی تاکید کرد: هر گونه کاهش که سهم دولت را در این بخش کاهش دهد، به افزایش هزینه از جیب مردم می انجامد. امیدواریم بیمه ها مسئولیت خود را بپذیرند. ما نیز در وزارت بهداشت و وزارت رفاه تلاش خود را انجام می دهیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۶
0
0
ايا در دنيا كشوري سراغ داريد كه در ان متوسط حقوق كار كنان حدود يك ميليون تومان و متخصصانش حدود بيست ميليونتومان در ماه باشد ايا ميداني حقوق كار كنان در سال جاري 15 در صد يعني حدود يك صد هزار تومان در ماه افزايش و حالا اگر تعرفه دو هزار تومان و در روز چهل بيمار ويزيت و در ماه 25 روز كار كنند در ماه دوميليون تومان افزايش در امد خواهند داشت يعني بيست برابر كار مند و در چنذ سال اخير دولت عدالت محور كه اتفاق افتاده فقير فقير تر و غني غني تر شده است ايا اختلاف در امد كار كنان در كشور هاي تر كيه و اذر بايجان و كشور هاي عر بي و اروپايي هم به اندزه كشور ماهست اگر هست نمونه ذكر فرماييد ............. و دولت عدالت محور هم كه دنبال اصلاح مديريت جهان است به اين مسايل پيش پا افتاده مردمي توجه ندارد چون ...ولي خدايي هست اميد وارم روزي سايت ها و رسانه ها مسئوليت شرعي و اخلاقي خود را در دفاع از مردم و بر خورد با گراني تعرفه ها بكار گيرنذ و نگران نباشند چون خدايي هست و حاكم و ناظر اعمال ماهست ممكن است امروز مشكلي داشته باشيم ولي بايد برحمت او در دفاع از حقوق مردم همواره اميدوار باشيم والسلام
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین