کد خبر: ۱۶۲۹۷۰
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۰
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه:

نرخ تورم بیش از 33.5 درصد است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: غلام رضا کاتب با اشاره به افزایش قیمت کالاهای اساسی گفت: مردم و مخصوصا قشر آسیب پذیر جامعه از گرانی بسیار رنج می برند و مجلس مصمم هست تا به مطالبات مردم جواب بدهد .

سختگوی کمیسیون برنامه و بوجه مجلس نهم در ادامه به خبرنگار تابناک با اشاره به سخنرانی ریاست مجلس در نطق پیش از دستور خود در آخرین روز کاری مجلس قبل از شروع تعطیلات تابستانی اظهار داشت که مجلس حاضر به همکاری همه جانبه با دولت است تا بتواند قیمت کالاهای اساسی و مایحتاج مردم را کاهش دهد.

وی گفت مجلس حاضر است در صورت لزوم با اصلاح قوانین و تصویب قوانین جدید، حتی در حوزه هدفمندی یارانه ها در کنار دولت باشد تا بتواند مشکلات را حل کرد و شرایط را بهبود داد.

کاتب همچنین در خصوص سه نرخی کردن دلار نیز توضیح داد؛ در حال حاضر چند نماینده این بحث را مطرح کرده اند ولی تا به حال نه در کمیسسون اقتصاد ،نه کمیسیون صنایع و نه در کمیسیون برنامه و بوجه این موضوع مطرح نشده است پس با این اوصاف در دستور کار مجلس قرار نگرفته است.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بوجه در باره اعتراض کارمندان به کم بودن افزایش 15 درصدی حقوق آنها گفت: ما برابر قانون مدریرت خدمات کشوری باید حقوق کارمندان را بر اساس میزان تورم افزایش دهیم که از مطالبات به حق کارمندان عزیز است، اما امسال با توجه به میزان تورم این افزایش کمتر لحاظ شده است و این واقعیتی است که باید پذیرفت اما این موضوع فقط مربوط به امسال نمی شود و در تمام سالهای گذشته حقوق کارکنان کمتر از نرخ تورم بوده است.

این نماینده اصولگرا همچنین با اشاره به افزایش قیمت اجاره مسکن گفت: وزیر مسکن در جلسه ای که برای ارائه گزارش به مجلس آمده بود خبر از یک بسته پیشنهادی داد ولی از محتویات بسته اطلاعی در دست نیست.

به گزارش تابناک،غلام رضا کاتب با رد آمار معاونت راهبردی ، مرکز آمارو سازمان مدیریت که نرخ تورم را 22.5 درصد اعلام کردند، گفت در حال حاضر نرخ تورم بیش از 33.5 درصد است ولی این امار به صورت رسمی اعلام نشده و فقط به صورت جزیره ای مطرح است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
0
0
مدیران اگر امار واقعی را گزارش دهند از مدیریت عزل میشوند باید اماری بدهند که از مدیر قبلی کمتر باشد ...امار را از کوچه وبازار بگیرید نه از مرکز امار وقتی کسی هفته ای یک ساعت کار کند شاغل حساب میشود این چه اماری آست؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
0
0
مبارک باشد.... حالا کو تا 100% بابا!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
0
0
واقعاً ميبايست براي اين دولت شرمنده بود كه دست توي جيب اين كارمندان بيچاره ميكند اين افزايشي كه داده شده است كسر ماليات به نوعي آن را از بين ميبرد و عملاً در شرايط زندگي يك كارمند تغييري ايجاد نميشود .
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین