آفتابنیوز : آفتاب: سردار ابراهیم کریمی اظهار داشت: سامانه تلفن گویا به شماره 09680 و پایگاه اطلاع رسانی سازمان وظیفه عمومی به نشانی www.police.ir دو منبع شاخص در ارائه آخرین اخبار و اطلاعات در زمینه قوانین و مقررات وظیفه عمومی و فرایندهای اجرائی آن می باشند که مشمولان و خانواده های آنان بدون نیاز به مراجعه حضوری به این سازمان و به دور از اتلاف وقت می توانند در کوتاهترین زمان از خدمات فوق بهره مند شوند.
وی افزود: پایگاه اطلاع رسانی سازمان وظیفه عمومی ناجا به نشانی www.policre.ir ارائه کننده آخرین اخبار و اطلاعات در زمینه قوانین و مقررات وظیفه عمومی و فرآیندهای اجرائی آن بوده و مشمولان می توانند با مراجعه به این پایگاه، ابهامات خود را برطرف کنند؛ همچنین در صورت نیاز می توانند با مراجعه به بخش مشاوره خدمت وظیفه عمومی در این پایگاه، سئوالات خود را در زمینه خدمت وظیفه عمومی مطرح و پس از اخذ کد رهگیری، پاسخ لازم را در روزهای بعد رویت کنند.
سردارکریمی در ادامه یادآور شد: مشمولان پس از ثبت مدارک مربوط به تعیین تکلیف مشمولیت خود و ارسال آن از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10) به سازمان وظیفه عمومی، در صورت نیاز به استعلام از آخرین وضعیت رسیدگی به درخواست های خود اعم از اعزام، پزشکی، کفالت، صدور کارت و غیره می توانند با مراجعه به بخش خدمات الکترونیکی این پایگاه در قسمت استعلامات، درخواست خود را مطرح و پس از اخذ کد رهگیری، پاسخ لازم را در روزهای آتی رویت کنند.
وی افزود: همچنین در بخش خدمات الکترونیکی این پایگاه، امکان استعلام از کارت های معافیت و پایان خدمت مفقودی نیز در نظر گرفته شده است.
جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا، در خصوص سامانه تلفن گویا گفت : این سامانه با شماره «09680» به صورت شبانه روزی آماده ارائه اطلاعات درخصوص قوانین و مقررات خدمت وظیفه عمومی از قبیل اعزام به خدمت، معافیت ها و همچنین فرآیندهای آن به مشمولان و خانواده های آنان می باشد؛ همچنین مشمولان و خانواده های آنان در صورت نیاز به اخذ مشاوره تخصصی نیز می توانند در ساعات اداری با این سامانه تماس بگیرند.
این مقام مسئول با اشاره به استفاده از سامانه پیامک برای تسهیل در رفع ابهامات مشمولان و خانواده های آنان گفت : این سامانه به شماره 611091 آماده ارائه خدمتی دیگر برای پاسخگوئی سریع به مشمولان و خانواده های آنان می باشد، بنابراین مشمولان می توانند سئوالات خود را در خصوص امور وظیفه عمومی به صورت پیامک به این سامانه ارسال و در نهایت ظرف 24ساعت بعد، توسط کارشناسان مربوطه پاسخ لازم را دریافت کنند.
به گزارش مهر،جانشین سازمان وظیفه عمومی درپایان تاکید کرد: مشمولان و خانواده های آنان برای کسب اطلاع از آخرین اخبار و اطلاعات مربوط به وظیفه عمومی و رفع ابهامات و شبهات خود در این زمینه، تنها به پایگاه اطلاع رسانی سازمان وظیفه عمومی در سایت پلیس مراجعه و یا با سامانه تلفن گویا به شماره 09680 تماس بگیرند.