کد خبر: ۱۶۳۰۴۹
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۱ - ۲۰:۵۱

بحران جدید برای پژو

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: طبق گزارشی که روز جمعه منتشر شد اولین سازندۀ اتومبیل های فرانسه با کاهش 1،62 میلیون خودرو در جهان روبرو بوده است. این واحد صنعتی به میزان 10،7% یعنی کمتر از سال گذشته افزایش فروش داشته است که دلیل اصلی این مسئله، بحران اقتصادی اروپا عنوان شده است. بازارهای سنتی محصولات پژو و سیتروئن( فرانسه، اسپانیا و ایتالیا) خود درگیر بحران اقتصادی عمیقی هستند. نتیجۀ این امر کاهش 18 درصدی فروش اتومبیل در قارۀ اروپا بوده است. میزان فروش بین المللی محصولات این خودرو تنها 1 درصد در طول 1 سال افزایش یافته و رقم 39% را نشان می دهد. 

گفتنی است پژو سیتروئن در حال گسترش فعالیت های خود در کشور چین است و سهم بازار این واحد تولیدی در این کشور به رقم 3،4% می رسد. در روسیه نیز پژو 41 هزار اتومبیل را به فروش رسانده است(17+) اما در آمریکای لاتین میزان فروش با رقم 122 هزار اتومبیل، به 21 درصد رسیده است که این مسئله تا حد زیادی متأثر از نوسانات بازارهای برزیل بوده است. در سایر نقاط جهان میزان فروش با 124 هزار عدد به 12% رسیده است. 

ضربۀ مهم دیگر به شرکت پژو، توقف فعالیت های این واحد صنعتی در ایران- مهمترین بازار فروش محصولات پژو- در سه ماهۀ اول سال جاری بوده است. تشدید تحریم ها علیه ایران، سرمایه گذاری در این کشور را متوقف ساخته است. مجموع کل فروش محصولات این خودرو در این کشور از 31،3% نیز کمتر بوده است. 

قرار است پژو برنامه ها و سیاست های جدید خود را برای مقابله با وضعیت موجود در نشست فوق العاده ای که برای روزهای 12 و 25 ژوئیه تعیین شده، اعلام کند. این در حالی است که سندیکا منتظر بسته شدن واحد تولیدی این خودروی فرانسوی در اولنای فرانسه هستند که نزدیک به 3000 کارگر قراردادی و 300 کارگر موقتی بود. پژو همچنین شایعۀ دریافت وام از دولت را تکذیب کرده است. گفتنی است سرمایۀ شرکت پژو در حال حاضر توسط خانوادۀ بزرگ پژو با مشارکت جنرال موتورز امریکایی اداره می شود. جنرال موتور نزدیک به 7% از سهم پژو را در اختیار دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین