کد خبر: ۱۶۳۰۶۴
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۱ - ۰۸:۴۱

خواص کاهو، ذرت، تربچه+طرز تهیه گیاهان دارویی/خودتان طبیب خودتان باشید

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی لوح فشرده «طبیعت و درمان»(درمان طبیعی) را منتشر کرد. هدف از تولید این لوح فشرده گردآوری کتابخانه ای غنی با محوریت گیاهان دارویی و درمان طبیعی بیماریها عنوان شده و بیان فواید و چگونگی مصرف بیش از 600 گونه از گیاهان، غلات و حبوبات، میوه ها، آب‌ها، جانوران و ... بخشی از این لوح فشرده علمی است.

همچنین طرز تهیه داروهای گیاهی جهت بیمارهای داخلی و خارجی، آشنایی با علائم بیماری ها و نحوه درمان آنها، بیان فواید و زیان های منابع طبیعی بر گروه های خونی مختلف، آشنایی با درمان های سنتی و فواید آنها نسبت به درمان امروزی و اشاره به صدها حدیث و روایت مرتبط با چگونگی خوردن و آشامیدن سالم و بیان فواید و زیان های منابع طبیعی بر گروه های مختلف خونی از دیگر مطالب خواندنی لوح فشرده «طبیعت و درمان» می باشد.

به گزارش خبرآنلاین،ارتباط منطقی میان واژگان و متن کتب از طریق فهرست کلمات و جستجوی عبارات، ارائه امکانات فنی جهت انجام پژوهش های موضوعی در کتب، عرضه فهرست ها و نمایه های مختلف جهت تسهیل در امر تحقیق از قابلیت های پژوهشی و فنی این لوح فشرده است.

چند بخش برگزیده از این لوح فشرده را در ادامه می خوانید:

«زنجبیل‏
فواید: خوردن آن، خارج‏کننده رطوبات مغز و حلق، جهت فالج، یرقان، ضعف آلات بول، اسهال ناشى از فاسد بودن غذا، تسکین تشنگى/ با نبات و کندر جهت رفع ضررهاى میوه‏هاى تازه/ با زرده تخم‏مرغ نیم‏برشته جهت زیاد کردن منى و غلظت آن/ در دهان گذاشتن آن براى رفع تشنگى/ مالیدن آن جهت تقویت اعضا، کزاز، بواسیر، ورم/ مضر: حلق. مصلح آن: عسل، روغن بادام.

*

تربچه‏
فواید: خوردن آن صبح ناشتا براى درمان یرقان و کهیر/ خوردن آن با شام شب براى رفع بى‏خوابى/ خوردن آن در طول روز براى معالجه سیاه سرفه، اشتهاآورى قوى، زیادکننده حرکات دودى روده بزرگ و کوچک، مانع یبوست مزاج مى‏گردد مخصوصاً در یبوست‏هاى آبستنى/ مضر: مصرف زیاد آن سوءهاضمه ایجاد مى‏کند/ برگ آن را با غذاهاى روزانه بخورید، اشتهاآور، رفع یبوست خیلى سخت.

*

کاهو
فواید: خوردن آن، ادرارآور، تصفیه خون، تولید خون صالح و رقیق، ضد سم، ضد درد، بادشکن، رفع تشنگى و التهاب، درمان مجارى ادرار، آبسه، بواسیر و جنون، رفع حدّت خون صفرا و یبوست صفرا و سودا/ با سرکه جهت برانگیختن اشتها، رفع یرقان، تسکین درد معده، سینه و پستان و اعصاب/ پخته آن مقوى‏تر از خام آن و جهت زیاد کردن شیر/ مضر: زیاد خوردن آن باعث فراموشى، ضعف چشم و سیاهى آن، تولید باد. مصلح آن: نعناع، کرفس و زیره/ مالیدن آب آن جهت تسکین التهاب و کاهش ورم چشم/ 60 گرم از آن را در یک لیتر آب بجوشانید و با آن صورت را شستشو دهید براى رفع جوش‏هاى قرمز پوست/ مالیدن پخته آن براى درمان آفتاب سوختگى پوست/ تازه آن را با گشنیز تازه به اندازه مساوى بکوبید و آب آن را بر محل سوختگى ادرار در پاى اطفال بمالید/ روزى یک قاشق چایخورى از آن را در یک فنجان آب بجوشانید و بنوشید جهت درمان تنگى نفس و سینه پهلو/ 20 گرم از آن را نرم کوبیده و با 50 گرم گل بنفشه مخلوط کرده و بجوشانید بعد در طول شبانه‏روز 24 مرتبه بنوشید براى درمان تب حصبه/ مالیدن آن بر پیشانى جهت خواب آوردن/ مالیدن آن بر مو جهت‏ منع ریختن آن و بر گزیدگى عقرب جهت دفع سمیت آن.

*

ذرت‏
فواید: خوردن دانه آن جهت پایین آوردن کلسترول، جلوگیرى از پوسیدگى دندان، قطع‏کننده اسهال/ هر روز یک وعده غذاى روزانه خود را اختصاص دادن به ذرت بوداده یا فرنى ذرت براى رفع کم خونى، رفع ضعف پیرى/ خوردن رون آن مفید براى بیماران قلبى/ مصرف دایم آن براى رفع اگزما، خارش و بیمارى‏هاى پوستى مخصوصاً در کودکان/ برگ‏هاى دور ذرت را با پوست انار بجوشانید و آب صاف کرده آن را بنوشید براى رفع ناراحتى‏هاى مثانه، رفع سنگ مثانه و قطره‏قطره ادرار کردن/ کاکل آن را با دم گیلاس مساوى مثل چاى دم کنید و آب آن را بنوشید جهت زیاد کردن ادرار، رفع سوزش بول/ مغز چوب وسط ذرت را بجوشانید و آب صاف کرده آن را بنوشید براى رفع درد معده و شکم.»

بنابراین گزارش، احادیث مرتبط با تغذیه همراه با متن و ترجمه قرآن کریم با قابلیت جستجو از دیگر بخش های این لوح فشرده مفید و کاربردی است که مجموعه ای دسته بندی شده از کتب مرجع و مستند در علم طب و سلامت بدن است.

ساکنان تهران برای تهیه این لوح فشرده، کافی است با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و آن را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. باقی هموطنان نیز با پرداخت هزینه پستی می توانند این کتاب را تلفنی سفارش بدهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین