کد خبر: ۱۶۳۲۵۲
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۱

گاوها مقصر گراني‌ لبنیات هستند!

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: در برنامه تلويزيوني «پايش» كه به مناسبت سال حمايت از توليد ملي به راه افتاده است، مسئولان دولتي و بخش خصوصي يكديگر را به عنوان مقصر نابساماني چندماهه در بازار مواد لبني معرفي كردند تا بينندگان، در نهايت گاو‌ها را به عنوان مقصر اصلي قلمداد نمايند.

مصیب محمدیان شمالی مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام در گفتگو با برنامه تلويزيوني «پايش»، علت نابساماني‌ها در بازار لبنيات را متوجه عدم ايفاي تشكل‌هاي بخش خصوصي به وظايفشان دانست.

وي با تاكيد بر اين كه گران شدن لبنيات، دلايل مختلفي چه در حوزه توليد و چه در حوزه عرضه دارد، گفت: «اساسا در حوزه توليد بين دولت و بخش خصوصي تكاليفي متصور است و من فكر مي‌كنم با توجه به شرايط خاص كشور كه مربوط به محدوديت‌هاي تحريم است، بخش خصوصي به وظايف خود عمل نكرده است.»

محمديان افزود: «اثرات تحريم‌ها قابل انكار نيست اما آنچه كه مسلم است بخش خصوصي و تشكل‌ها تكاليفي دارند كه بايد اجرا كنند. همان اندازه كه مسئولان دولتي نقش دارند، خود بخش خصوصي هم به فكر نبود و تدابير لازم را اتخاذ نكرده است.»

وي از پاسخ صريح به اين سوال كه آيا اين خبر درست است كه از اين پس همه واردكنندگان خوراك دام و طيور بايد از طريق شركت پشتيباني امور دام اقدام كنند، خودداري كرد و پاسخ نداد كه آيا قرار است انحصار واردات خوراك دام و طيور دوباره همچون دهه ۶۰ به اين شركت واگذار شود يا خير.

محمدرضا اسماعيلي مديرعامل اتحاديه تعاوني هاي سراسري لبني ايران ديگر مهمان تلفني برنامه تلويزيوني پايش بود، با رد ادعاي دولتي‌ها كه علت گراني‌ها به اين اتحاديه بازمي‌گردد، گفت: آنچه كه براي اين صنعت مشكل ايجاد كرده، كمبود شير خام به علت كاهش توليد است. وي دليل كاهش توليد شيرخام را هم، افزايش قيمت نهاده‌ها و خوراك دام عنوان كرد كه صرفه صنعت دامداري را كاهش داده است.

وي گفت:‌در سال ۹۰، شير خام را از دامدار ۴۰۰ تومان مي‌خريديم كه امسال با ۱۰۰ درصد رشد به ۸۰۰ تومان افزايش يافته است و به همين سبب افزايش قيمت مواد لبني، اجتناب‌ناپذير است.

به گزارش افکارنیوز،گفتني است قرار بود حسن رادمرد، سرپرست معاونت بازرگانی داخلي وزارت صنعت، معدن و تجارت نيز در برنامه پايش به سوالات و شبهات درباره علل نابساماني بازار لبني پاسخ دهد، اما وي تلفن خود را پاسخ نداد تا بدين ترتيب، مقصر گراني مواد لبني، «گاوها» معرفي شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
0
1
بله درسته چون با گرانی خوراک دام انها ذبح شدند والان شیرکمه چون گاو کمه وگرانی ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
0
1
واقعا جالبه!! دیدن که نمیتونن گرانیو تقصیر کسی بندازن انداختن گردن گاو بیچاره !......
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین