آفتابنیوز : آفتاب: این مجوز اجاز میدهد که پالایشگاهها از هرگونه اختلال در تامین نفت جلوگیری کنند.
به گزارش رویترز، تحریم نفتی اتحادیه اروپا سبب شد، تا چین و هند از کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران درخواست کنند که نفت وارداتی این کشورها از ایران را با نفتکشهای ایرانی ارسال کند.
هند برای دریافت معافیت از آمریکا بیش از یک پنجم واردات خود از ایران را کاهش داده است و انتظار میدهد در این ماه روزانه 300 هزار بشکه نفت از ایران خریداری کند.
بر اساس این گزارش، رویترز مدعی شد که شرکت ملی نفتکش ایران کشتیهای کمی در اندازه مورد نیاز برای برآوردن نیاز حداقل یکی از پالایشگاههای هند دارد.
به گفته مقامات هندی، مرجع بیمه و نظارت و توسعه این کشور با جایگزینی بیمهگران دولتی با همتایان اروپایی آنها موافق کرده است و حداقل شرکت کشتیرانی هند توانایی از سرگیری مجدد انتقال نفت ایران را به دست آورده است.
انیل دولی مدیر ارشد اجرایی انجمن مالکان کشتی ملی هند گفت: این یک مورد کلاسیک است که چگونه 3 صنعت هندی بیمه، کشتیرانی و نفت با یکدیگر برای کشور و امنیت انرژی جمع شدهاند.
وی افزود: شرکتهای بیمه داخلی اجازه یافتند، تا پوشش 50 میلیون دلاری خسارت آلودگی و صدمات شخصی برای مالکان کشتی حملکننده نفت ایران فراهم کنند، همچنین آنها پوشش بیمه 50 میلیون دلاری بدنه و موتور کشتی به منظور حمایت از کشتیها در برابر خسارات فیزیکی تامین خواهند کرد.
به گزارش فارس،شرکت بیمه عمومی هند بیمه اتکائی را بر عهده خواهد داشت.