کد خبر: ۱۶۳۵۰۴
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۸

بازنشستگی پیش از موعد 10 هزار فرهنگی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حمیدرضا حاجی‌بابایی در حاشیه نوزدهمين جلسه ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در محل دبيرخانه شوراي عالي انقلاب فرهنگي در مورد اقدامات این وزارت برای اجرای نقشه جامع علمی کشور اظهار داشت: نقشه جامع علمی کشور به‌عنوان سند بالادستی کشور در حوزه علم و فناوری برای وزارت آموزش و پرورش لازم‌الاجراء است و این سند به همراه دو سند دیگر یعنی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامه پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خط مشی کلان ما را تعیین می‌کنند.

57 اقدام ملی نقشه جامع علمي به آموزش و پرورش مربوط می‌شود

وی افزود: در نقشه جامع علمی کشور از 1221 اقدام ملی، 57 اقدام ملی به آموزش و پرورش مربوط می‌شود که این تعداد با 131 اقدام ملی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و 67 حکم برنامه پنج ساله پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تشکیل دهنده نقشه راه ما هستند.

هیچ تضادي در اسناد نقشه جامع علمي و سند تحول آموزش و پرورش مشاهده نمی‌شود

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: خوشبختانه در این دو سال اخیر که این اسناد در شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی مراحل تصویب خود را طی می‌کردند با هماهنگی و کار کارشناسی هیچ‌گونه تضاد و تناقضی بین اسناد نقشه جامع علمي و سند تحول آموزش و پرورش مشاهده نمی‌شود و این اسناد کاملاً هم‌افزایی دارند.

حاجی‌بابایی گفت: از 57 اقدام ملی تعیین شده در نقشه جامع علمی کشور، خوشبختانه کار اجرایی 20 اقدام را آغاز کرده‌ایم.

هیأت امنای دانشگاه فرهنگيان به‌زودي به ریاست رئیس‌جمهور تشکیل جلسه می‌دهد

وی عنوان کرد: به‌عنوان مثال در موضوع طرح جامع تربیت معلم که هم در برنامه پنجم توسعه و هم در نقشه جامع علمی کشور و هم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مقرر شده است، اساسنامه دانشگاه ویژه فرهنگیان پس از یک سال کار روی اساسنامه آن، تأسیس شد و به زودی هیأت امنای آن هم به ریاست رئیس‌جمهور تشکیل جلسه می‌دهد.

پذيرش 25 هزار دانشجو، در دانشگاه فرهنگيان

عضو ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ادامه داد: امسال 25 هزار دانشجو، در این دانشگاه پذیرش خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: نقشه جامع علمی کشور، آموزش و پرورش را در جایگاه شایسته و زیبای آن دیده است و به عنوان مثال در یکی از راهبردهای این نقشه، ارتقای جایگاه علمی، حرفه‌ای و اجتماعی معلمان مورد تأکید قرار گرفته و ما به سرعت در راستای اجرای این راهبرد حرکت می‌کنیم.

وی افزود: موضوع نحوه استخدام معلمان و لزوم جذب افراد نخبه برای این کار خطیر هم یکی دیگر از احکام نقشه جامع علمی کشور است و ما به این موضوع افتخار می‌کنیم که همکارانمان در وزارتخانه باید جزو نخبه‌ترین افراد در همه زمینه‌ها باشند.

حاجی‌بابایی ادامه داد: ما برای تأمین زیرساخت‌های اجرای اقدامات معین شده، قریب به سیصد کار عملیاتی را انجام داده‌ایم و به لطف خدا کار با سرعت خوبی پیش می‌رود.

هیچ مشکلی در مورد بازنشستگی پیش از موعد معلمان نداريم

وزیرآموزش و پرورش در مورد بازنشستگی پیش از موعد معلمان گفت: خوشبختانه امسال هیچ مشکلی در این مورد نداریم، زیرا در بودجه سال 1391 در مورد بازنشستگی پیش از مورد معلمان بیمار یا از کارافتاده با حذف 5 سال، با 20 سال سابقه کار بازنشسته می‌شوندو هم‌اکنون آئین‌نامه این کار هم ابلاغ شده و متقاضیان می‌توانند برای استفاده از این تسهیلات به ادارات آموزش و پرورش مراجعه کنند.

*مجوز بازنشستگی پیش از موعد 10 هزار نفر صادر شده است

وی افزود: امسال مجوز بازنشستگی پیش از موعد 10 هزار نفر صادر شده است که خانم‌ها با سابقه 20 سال و آقایان با سابقه 25 سال و کسانی‌که دارای عذر هستند می‌توانند بازنشسته شوند.

حاجی‌بابایی ادامه داد: اگر در روند اجرا احساس شود که باید این تعداد افزایش یابد، سعی می‌کنیم در این عدد تجدیدنظر کنیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در این مورد به ادارات آموزش و پرورش تأکید شده است تا با متقاضیان همکاری کنند و اگر کسی برای این مورد مراجعه کرد با او نهایت همکاری صورت گیرد.

تعداد معلمان اعزامی به خارج از کشور را به 2.5 برابر افزایش داده‌ایم

وی تصریح کرد: در طول دو سال گذشته، تعداد معلمان اعزامی به خارج از کشور را به 2.5 برابر افزایش داده‌ایم و اگر همسر یک آموزگار در خارج از کشور شاغل باشد و ما در آن کشور مدرسه داشته باشیم مأموریت در همان کشور و با حقوق ایران انجام خواهد شد اما اگر در کشوری باشد که مدرسه نداریم ما معلم مزبور را به وزارت امور خارجه یا سایر وزارتخانه‌ها مأمور می‌کنیم.

حاجی‌بابایی در مورد شرکت‌های دانش‌بنیان در وزارت آموزش و پرورش گفت: ما در سند تحول به این نکته اشاره کرده‌ایم که باید دانش‌آموزان مطابق با نیاز جامعه تربیت شوند و مهارت بیاموزند.

آموزش مهارت‌های زندگی در پایه ششم ابتدایی

وی ادامه داد: بر این اساس در پایه ششم ابتدایی جالب‌ترین نکته آموزش مهارت‌های زندگی است و از این به بعد به تدریج در همه پایه‌ها این موضوع تدریس خواهد شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: براساس این الگو دانش‌آموزان برای رفع نیازهای جامعه تربیت خواهند شد و هر دانش‌آموز یک مهارت را خواهد آموخت.

وزیر آموزش و پرورش گفت: رشد هنرستان‌ها که در طول 2 سال گذشته، 6 درصد رشد داشته‌اند و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در اول مهر شاهد جهش خوبی خواهیم بود.

حداقل 50 درصد از دبیرستان‌ها به هنرستان و مراکز فنی و حرفه‌ای تبدیل خواهند شد

وی افزود: ما به این سمت حرکت می‌کنیم که حداقل 50 درصد از دبیرستان‌ها به هنرستان و مراکز فنی و حرفه‌ای تبدیل شوند و این گام بزرگی برای اشتغال‌زایی است.

عضو ستاد راهبری اجرایی نقشه جامع علمی کشور با اشاره مورد نام‌گذاری این سال از جانب رهبر معظم انقلاب به سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی ادامه داد: در آینده در تمامی مشاغل این کشور بیش از 12 میلیون دانش‌آموز امروز استفاده خواهد شد و ما باید به شکلی دانش‌آموز را تربیت کنیم که در هر زمانی او به علل مختلف نتوانست یا نخواست ادامه تحصیل بدهد، بتواند در جامعه مفید و مؤثر باشد.

به گزارش آنا،وی در پایان نیز گفت: وزارت آموزش و پرورش اصلی‌ترین دستگاهی است که در روند اجرای نقشه جامع علمی کشور متحول می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
0
0
وزیر محترم فکری به حال ما معلمین مجرد کنید که ما چطور بتوانیم با دریافتی 450هزار تومان ازدواج کنیم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین