کد خبر: ۱۶۳۵۶۷
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۲

محاسبات در مورد سقوط مرگبار بتمن در زمان پرش از ساختمان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دانشجويان فيزيك دانشگاه لستر انگلستان در محاسبات جديد خود در مورد شيوه «بتمن» در استفاده از شنل خود براي پريدن از ساختمان‌هاي بلند به اين نتيجه رسيده‌اند كه وي در نهايت با يك سرعت مرگبار با زمين برخورد خواهد كرد.

به گزارش ايسنا، در اين فيلم، اين جنگجوي شنل‌دار در زمان پرواز از روي ساختمان‌هاي بلند بر روي شهر از شنل خود استفاده مي كند كه با عبور جريان از آن محكم مي‌شود.

چهار دانشجوي دانشگاه لستر به انتشار مقاله‌اي پرداخته و در آن مدعي شده‌اند كه اگرچه اين شيوه پرواز ممكن بوده اما بتمن احتمالا در زمان نزديك شدن به زمين با يك تصادف مرگبار روبرو خواهد شد.

به دليل سرعت بالاي پرواز اين شخصيت، برخورد وي با زمين معادل تصادف او با يك خودروي در حال حركت با سرعت 80 كيلومتر بر ساعت است.

اين محققان دريافتند كه طول بال شنل بتمن با اندازه 4.7 متر در حدود نيمي از طول بال مورد استفاده يك گلايدر آويزان است.

اگر بتمن از روي يك ساختمان 150 متري بپرد، مسافتي در حدود 35 متر را پرواز كرده اما مشكل اينجاست كه در زمان فرود، سرعت وي افزايش خواهد يافت. اين سرعت در ابتدا 109 كيلومتر بر ساعت بوده و پس از آن به سرعت ثابت 80 كيلومتر در ساعت در سطح زمين خواهد رسيد كه براي يك فرود ايمن بسيار سريع است.

اين گروه نتيجه‌گيري كرده‌اند كه اگر اين شخصيت بخواهد بدن سالم و يكپارچه‌اي داشته باشد بايد استفاده از يك چتر نجات را در نظر داشته باشد.

اين مقاله با عنوان «سرعت يك بتمن در حال سقوط» در مجله Special Physics Topics دانشگاه لستر منتشر شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین