کد خبر: ۱۶۳۶۱۱
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۱ - ۲۲:۳۷

اسكنری كه از 6 متری اثر انگشت می‌گيرد+عکس

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مهندسان موفق به طراحي نوعي اسكنر انگشت‌نگاري شدند كه مي‌تواند از فاصله شش متري اثر انگشت بگيرد.

به گزارش ايسنا، محققان در حال كنكاش طرح‌هاي بهتر بيومتريكي براي پاسخگويي به تقاضاهاي تجاري در زمينه ابزار شناسايي و تاييد هستند.

در ميان فناوري‌هاي بيومتريك طراحي سيستم‌هاي انگشت‌نگاري براي مديريت امنيتي و كنترل دسترسي از اهميت ويژه‌‌اي برخوردار است.

شركت تازه تاسيس IDair جديداً نوعي سيستم اسكنر انگشت‌نگاري را طراحي كرده كه قادر به خوانش اثرات انگشت از فاصله شش متري است.

در اين سيستم فرد دست خود را با هدف تصديق هويت براي حسگر تكان مي‌دهد. در اين جا هيچ‌گونه توقفي در محل بازرسي براي بررسي كارت ID صورت نمي‌گيرد. سيستم مزبور يك اسكنر فاقد لمس است و از اثرانگشت با جزئيات دقيق عكس گرفته مي‌شود و سپس اين اطلاعات با يك پايگاه داده مطابقت داده مي‌شود.

نكته قابل توجه اين است كه اثر انگشت‌ها از يك فاصله معين جمع‌آوري مي‌شوند، بنابراين نيازي به لمس پد اسكنر نبوده و اين امر مانع از بروز مشكلات كنوني ميزان دقت ناشي از خاك، دوده يا چربي روي انگشت مي‌شود.

شركت سازنده دستگاه اسكنر بر روي در قرار تعبيه مي‌كند.

عملكرد اين سيستم بسيار شبيه به روش پردازش تصاوير زميني توسط ماهواره است.

شركت IDair يك ارگان فعال در زمينه فناوري‌هاي بيومتريك است و در نظر دارد اسكنر جديد را در كابردهاي خرده‌فروشي نيز به كار برد. اين شركت همچنين قصد دارد حسگرهاي بيشتري را براي تشخيص چهره و اسكن عنبيه را در قالب يك سيستم بيومتريكي جامع‌تر اضافه كند. {$old_album_163611}
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین