کد خبر: ۱۶۳۶۶۹
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۱
ريیس کل دادگستری گیلان:

طلاق ارکان نظام را تهدید می‌کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمدجواد حشمتی گفت: نیروی انتظامی در بحث پیشگیری از وقوع جرم تجربه خوبی دارد و به نظام جمهوری اسلامی در این زمینه کمک می‌کند.

به گزارش ايسنا، ريیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی کلیت نظام را تهدید می‌کند، افزود: تمام دستگاه‌ها باید در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی وارد عرصه شوند.

حشمتی بحث آسیب‌های اجتماعی را گسترده خواند و تصریح کرد: طلاق ارکان نظام را تهدید می‌کند.

ريیس کل دادگستری گیلان با اشاره به اینکه پیشگیری از وقوع جرم طبق اصل 150 قانون اساسی به عهده قوه قضائیه است، بیان کرد: دستگاه‌های مختلف باید در کاهش آسیب‌های اجتماعی به قوه قضائیه کمک کنند.

وی ورود نیروی انتظامی در بحث تصادفات رانندگی را موجب کاهش پرونده‌های ورودی به دادگستری دانست و خاطرنشان کرد: موظف به حفظ ارزش‌های نظام و انقلاب اسلامی هستیم و تمام سازمان‌ها باید در این امر وارد شوند.

حشمتی با تاکید براینکه ورود بسیج در عرصه می‌تواند از وقوع جرایم جلوگیری کند، بیان کرد: پارک‌ها برای استفاده خانواده‌ها باید امن باشد.

ريیس کل دادگستری گیلان امنیت پارک‌ها و برطرف شدن آسیب‌ها در آن را بر عهده شهرداری‌ها و شورای اسلامی شهرها عنوان کرد و گفت: اداره اوقاف باید در بقاع متبرکه امنیت خاطر مردم را ایجاد کند.

وی با بیان اینکه مردم به مسئولان اعتماد دارند، اذعان کرد: مسئولان باید پاسخگوی مطالبات مردم باشند و تمام دستگاه‌ها در بحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ورود کنند.

حشمتی قانون را فصل‌الخطاب برای تمام دستگاه‌ها اعلام کرد و یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی باید در برخورد با آسیب‌های اجتماعی ورود کنند.

این مسئول خواستار ایجاد واحد ویژه ارشاد و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و وقوع جرم در اداره‌های گیلان شد و افزود: دستگاه‌های اجرایی باید واحد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در اداره‌ها را راه‌اندازی کنند.

ريیس کل دادگستری گیلان ایراد ضرب و جرح عمدی، صدمه بدنی غیر عمدی، سرقت‌های تعزیری، توهین و مواد مخدر را از آسیب‌های ویژه در گیلان برشمرد و تصریح کرد: مواد مخدر 45 درصد از جمعیت زندانیان استان را تشکیل می‌دهد.

وی مساله زندان و جمعیت کیفری را نخستین آسیب گیلان نامید و خاطرنشان کرد: تراکم جمعیتی گیلان 171 نفر در هر کیلومتر مربع است.

حشمتی تراکم جمعیتی را تنش‌زا و آسیب‌زا خواند و بیان کرد: سال گذشته 5.7 درصد افزایش پرونده وارده نسبت به سال 89 در دادگستری گیلان داشتیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین