کد خبر: ۱۶۳۷۲۲
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۷

کره‌جنوبی واردات نفت از ایران را از سر می‌گیرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: روزنامه کره‌ای چوسان از احتمال ازسرگیری واردات نفت ایران توسط کره‌جنوبی خبر داد.

براساس این گزارش تهران پیشنهاد داده است از نفتکش‌های خود برای انتقال نفت به کره‌جنوبی استفاده کند و احتمال دارد کره‌جنوبی با این پیشنهاد موافقت كند و واردات نفت از ایران را از سر بگیرد.

کره‌جنوبی با آغاز تحریم بیمه‌ای اروپا علیه نفت ایران از اول جولای (11 تیرماه) واردات نفت ایران را که با پوشش بیمه‌ای اروپا انجام می‌گرفت متوقف کرد. ایران نیز در برابر این تصمیم تهدید کرد واردات کالاهای کره‌ای را به طور کامل متوقف و در روابط خود با سئول تجدید نظر خواهد کرد. از سوی دیگر، تهران پیشنهاد کرد نفت خود را با کشتی‌های ایرانی و با بیمه یک میلیارد دلاری به کره‌جنوبی انتقال دهد.

براساس این گزارش یک مقام بلند پایه کره‌جنوبی روز پنج‌شنبه گفت: ایران بلافاصله پس از توقف واردات نفت خود توسط کره‌جنوبی این پیشنهاد را مطرح کرد. وی افزود: ما بعد از مذاکره با نهادهای دولتی مربوطه به طور آزمایشی تصمیم گرفتیم این پیشنهاد را بپذیریم.

یک مقام دولتی دیگر کره جنوبی گفت: تا جایی که یک نفتکش با مبلغی بالای 130 میلیون دلار بیمه شده باشد براساس قوانین کره مشکلی برای ورود آن به سواحل این کشور وجود ندارد. 

به گزارش فارس، سئول اخیرا برخی مقامات خود را برای تایید نهایی این پیشنهاد به تهران فرستاده است و دولت آمریکا را نیز از این تصمیم مطلع کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین