کد خبر: ۱۶۳۷۷۴
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۸
گفته‌ها و نا‌گفته‌های روزنامه‌های امروز:

فقر در ایران واقعیت ندارد!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: امروز روزنامه آرمان با اشاره به مطلب ممنوع‌الخروجی محتکران خانه‌های خالی، اشاره کرده است که هم‌اکنون بهای مسکن در تهران، سه برابر رم و دو برابر فرانکفورت است.

همچنین دیروز فتحی‌پور، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر طرح مالیات‌گیری از خانه‌های خالی اشاره کرده است که محتکران خانه‌های خالی در صورت نپرداختن این مالیات، ممنوع الخروج می‌شوند.

اما سخنان علی لاریجانی در مراسم افتتاحیه همایش ملی حج، از دیگر موضوعاتی است که این روزنامه به آن پرداخته است. لاریجانی در این همایش گفته که هیچ موضوعی نباید مانع روابط خوب میان ایران و عربستان شود و اختلافات میان دو کشور از راه گفت‌وگو حل شدنی است.

سخنان سید حسن خمینی در جمع خانواده شهدا و جانبازان و ایثارگران، از جمله موضوعاتی است که آرمان و دیگر روزنامه‌های اصلاح طلب به آن پرداخته‌اند.

آفتاب با تیتر: «دردهای سیاسی مردم باید درمان شود» به پرنگ کردن بخشی از سخنان ایشان پرداخته که به این موضوع اشاره می‌کند که: فرد ریاکار، ممکن است جمعی را فریب دهد؛ اما بوی رفتار او، شامه جامعه را آزار می‌دهد. سخنان نادر قاضی‌پور در این مورد که صدا و سیما مشکلات مردم را شفاف بازتاب دهند، از دیگر موضوعاتی است که صفحه نخست امروز آفتاب به آن پرداخته است.

نماینده مردم ارومیه گفته است: صدا و سیما باید در راستای انتشار اخبار درست و واقعی همت کند تا مشکلات جامعه از تریبون رسانه‌های بیگانه بازتاب داده نشود.

سخنان حجت‌الاسلام صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه دیروز تهران از موضوعات دیگری است که آفتاب به آن پرداخته است. وی در این سخنان با اشاره به موضوع تحریم‌ها گفته است: افراد سست عنصری هستند که وقتی کمی فشار می‌آید، می‌گویند ارتباط برقرار کنید. در حالی که اگر قرار بود چنین شود، چرا انقلاب کردیم؟

وی در بخش دیگری از سخنانش که آفتاب آن را به عنوان تیتر خبر برگزیده گفته است: فقر واقعیت ندارد و ما در مملکت سرمایه‌های کلان داریم و ملت ما شریف و نجیب هستند.

روزنامه ایران امروز به موضوع شکست تحریم‌ها اشاره کرده است. همچنین قدرت‌های آسیا در صف خرید نفت ایران، تیتر درشت امروز این روزنامه است؛ این مطلب اشاره‌ای به حضور هیأت کره‌ای در تهران برای تنظیم طرح مراوده انرژی است.

دیدار چهره به چهره محمود احمدی‌نژاد در نهاد ریاست جمهوری، از دیگر موضوعاتی است که امروز این روزنامه نزدیک به دولت به آن اشاره کرده است.

اما روزنامه رسالت، امروز سخنان دکتر ولایتی در گفت‌وگوی ویژه خبری را به عنوان موضوع اصلی صفحه نخست خود برگزیده است. علی اکبر ولایتی در این گفت‌وگو اشاره کرده که جمهوری اسلامی، الگوی بیداری اسلامی بوده و جهان آینده بر خلاف آمریکایی‌ها چند قطبی است.

تهران امروز، مخالفت روسیه در شورای امنیت برای تصویب قطعنامه علیه سوریه را به عنوان مطلب اصلی امروز خود برگزیده است. این مطلب اشاره می‌کند که روس‌ها بار‌ها تکرار کرده‌اند که فریب رخدادهای سال پیش در لیبی را نخواهند خورد و بنابراین، با تصویب هر قطعنامه‌ای در شورای امنیت علیه سوریه مخالفند.

مطلب جالب توجه دیگری که این روزنامه به آن پرداخته، تیتری جالب با این نام است که: ۱۶ میلیارد تومان در جیب ۱۰ نفر. این مطلب درباره بازیکنان فوتبال است که قراردادهای میلیاردی بسته‌اند.

همچنین مهلت ده روزه شورای امنیت به سوریه برای پایان دادن به خشونت‌ها، بازتاب سخنان علی لاریجانی درباره روابط ایران و عربستان و تولید بزرگترین نفت‌کش ایرانی از جمله موضوعات دیگری است که این روزنامه به آن‌ها پرداخته است.

اما صفحه نخست امروز روزنامه جمهوری اسلامی، فضایی بین‌الملی دارد؛ ادامه تظاهرات در شرق عربستان، پذیرش حکم انحلال مجلس مصر از سوی مرسی و بی‌نتیجه ماندن نشست شورای امنیت درباره سوریه، از موضوعاتی است که صفحه نخست امروز این روزنامه را تشکیل داده است.

از سویی تظاهرات در بحرین، صدور حکم بازداشت پرویز مشرف و تحریم انتخابات اردن از سوی اخوان المسلمین نیز از موضوعاتی است که این روزنامه در صفحه نخست به آن‌ها پرداخته است؛ این اتفاقی است که امروز برای روزنامه کیهان نیز افتاده است و نگاهی کلی به صفحه نخست این روزنامه، نشان می‌دهد که بخش مهمی از آن به موضوعات جهان اختصاص دارد.

تیتر درشتی که اشاره به آتش زدن چاه‌های نفت عربستان در صورت آزاد نشدن رهبر شیعیان این کشور دارد، در کنار موضوع حمله شدید پلیس به مردم در پایتخت اسپانیا و اعتراض به وضع اقتصادی در این کشور، خشم مردم آمریکا از انتشار تصاویر مربوط به سرکوب معترضان وال استریت، تقریبا جایی برای طرح موضوعات داخلی در صفحه نخست این نشریه باقی نگذاشته است.

به گزارش تابناک،اما موضوعی که امروز تقریبا همه نشریات به آن پرداخته‌اند، موضوع استاد بزرگ تئا‌تر ایران، حمید سمندریان است. وی روز پنجشنبه و در سن هشتاد سالگی، پس از مدتی مبارزه با سرطان کبد، دار فانی را وداع گفت و آن گونه که ابتکار گفته است: «صحنه را در سوگ خود گذاشت».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
0
0
... ارزوی هر ایرانی همین حرفی است که شما فرمودیداما شما هنوز فقرا وبیکاران وگرانی را ندیده اید وتماس نداریدکه ببینید یک کیلو مرغ کیلویی 8500تومان چگونه از سر سفره یک کارگر یا یک بازنشسته پریده و میوه کیلویی 3000تومان به بالاجلوتر خارج شده ومردم درامدکمی که دارند کفاف خرج روزانه را نمی کند خدا کند عقیده شما به تحقق بپیوندد واین سرمایه های بزرگ کشور در خدمت جلوگیری از فقر خود را نمایان کند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
0
0
فقر كجاست ؟ گروني كجاست ؟ اختلاس كجاست ؟ اي بابا چرا اين همه دروغ ميگيد ؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
0
0
فقر چیه گله من؟
شما از سره کوچه احمدی نژاد خرید کنید فقر معنا نداره
اینا همش شایعس
مهم ...........
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
0
0
فقر كه نداريم قربان !!!!!!!!!!!!
اختلاس چي داريم ؟
آقاي خاوري داريم ؟
مرغ 8500 داريم ؟ ........... لابد نداريم مردم دروغ ميگند
آخي فقط تو راس ميگي
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
0
0
در اطراف شهرهای بزرگ (مثل کرج) محله های فقیر نشین هستند آدرسشم اکثر کرجی ها بلدند برید ببینید نظرتون حتما در مورد نبودن فقر عوض میشه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین