کد خبر: ۱۶۳۸۱۷
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۴

لخته شدن سريع خون انسان پس از نيش افعی+تصاویر

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: تحقيقات جديد دانشمندان بر روي سم مار افعي راسل نشان داده كه تزريق يك قطره از اين مايع زرد رنگ در خون انسان ظرف 20 ثانيه مي‌تواند اين مايع حياتي بدن را به يك ژله سنگين مشمئز کننده تبديل كند.

به گزارش ايسنا، زهر اين مار به قدري در انعقاد خون موثر بوده كه در آزمايشات پزشكي مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

تاثيرات اوليه دوز بالايي از زهر نيش افعي راسل به شكل درد و تاول در محل نيش‌زدگي، افت فشار خون،‌كاهش ضربان قلب، استفراغ و تورم صورت است.

سالانه هزاران انسان در اثر نيش اين مار مي‌ميرند.

افعي راسل به شكل ويژه‌اي خطرناك بوده چرا كه با هر نيش ميزان زيادي از زهر خود را منتقل مي‌كند. اين مار كه بيشتر در جنوب شرق آسيا يافت مي‌شود، نسبتا مطيع بوده اما در صورت هرگونه تلاش براي گرفتن آن، مهاجم خواهد شد.

در زمان احساس خطر، اين افعي چندين حلقه S شكل تشكيل داده و صداي «هيس» از خود ساطع مي‌كند كه طبق گزارشها بلندترين صدا در ميان انواع مارها است.

پس از نيش‌زدگي، تورم و خونريزي بسيار فوري اتفاق افتاده و زهر اين مار همچنين مي‌تواند باعث تاثيرات عجيب مانند معکوس شدن بلوغ، نابارور شدن انسان، ريزش موي بدن در مردها و از بين رفتن منحني‌هاي بدن زنان شود.

پژوهشي در مجله لانست نشان داد كه 29 درصد از افرادي كه از نيش افعي راسل جان سالم به در برده‌اند، بعدها به کم کاری هیپوفیز دچار شده‌اند كه در مردان به ريزش موي صورت و قسمتهايي از بدن، در زنان به از بين رفتن انحناي بدن آنها به دليل كاهش وزن و در هر دو جنسيت به از دست دادن نيروي جنسي و باروري منجر مي‌شود.

اين زهر همچنين مي‌تواند به نارسایی کلیه و خونریزی گسترده منجر شود كه اغلب بر غده هیپوفیز تاثير مي‌گذارد.

اين غده تنها به اندازه يك لوبيا بوده اما هورمونهاي مرموز آن به كنترل رشد و كاركرد اندام جنسي كمك مي‌كند.

افعي ترجيح مي‌دهد در علفزارهاي باز زندگي كرده و اغلب در مزارع با انسان رويارو مي‌شود.

خوشبختانه غذاي اين افعي را جوندگان، موشها، سنجابها و مارها تشكيل مي‌دهند. {$old_album_163817}
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین