کد خبر: ۱۶۳۸۶۷
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۱

کلاهبرداري ميليوني با وعده اعطاي وام

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: چندي قبل مردي به دادسراي ناحيه ۱۶ تهران رفت و در شکواييه اي مدعي شد فردي با اين ادعا که نفوذ زيادي در سازمان هاي دولتي دارد و مي تواند برايش وام بگيرد از او کلاهبرداري کرده است.

اين مرد در اين باره گفت: مدتي قبل از طريق يکي از دوستانم با مردي به نام عباس آشنا شدم. اين مرد مدعي بود در يکي از سازمان ها کار مي کند و به دليل شغلي که دارد مي تواند مشکلاتم را رفع کند. چند روز بعد وقتي با عباس تماس گرفتم و از او يک وام ۷۰ ميليون توماني خواستم، گفت بايد ۱۰ درصد مبلغ وام را پيش از دريافت وام به عنوان کارمزد به او بدهم تا آن را براي دريافت وام هزينه کند.

من هم که هيچ پولي نداشتم با سختي زياد ۱۰ ميليون تومان به صورت نزولي تهيه کردم و به عباس دادم. او نيز که مدام سربرگ هاي دولتي را به من نشان مي داد قول داد در کمترين زمان ممکن وام را به من بدهد. هر وقت با عباس تماس مي گرفتم او مي گفت کارها به خوبي پيش مي رود و تا چند روز ديگر وام آماده مي شود. تماس هايم با عباس ادامه داشت تا اين که به يک باره ناپديد شد و ديگر به تماس هايم پاسخ نداد.

در پي اين شکايت کارآگاهان مبارزه با کلاهبرداري پليس آگاهي تحقيقات خود را در اين باره آغاز و همان ابتدا با کمک شاکي تصوير فرضي متهم را ترسيم و ماموران مخفيگاه متهم را شناسايي و وي را در عملياتي ضربتي دستگير کردند.

در بازرسي از مخفيگاه متهم به نام غلام، ۳۷ساله تعداد زيادي فرم و نامه جعلي نهادهاي دولتي به دست آمد. ماموران در بررسي اسناد به دست آمده موفق شدند فهرستي از افراد متقاضي وام را به دست بياورند. به اين ترتيب تحقيقات از متهم ادامه يافت و مشخص شد او طعمه هاي زيادي را در شهرستان هاي مختلف به دام انداخته است. زماني که غلام تحت بازجويي قرار گرفت، گفت: من مدرک کارشناسي دارم اما بيکارم و به همين دليل تصميم گرفتم با اين ترفند از مردم کلاهبرداري کنم. همه جا ادعا مي کردم کارمند فلان نهاد و سازمان هستم و مردم هم حرف هايم را باور و از من درخواست وام مي کردند.

به گزارش خراسان، من هم از اين موقعيت سوءاستفاده و از آن ها کلاهبرداري مي کردم. با ادامه يافتن تجسس ها در اين باره کارآگاهان ۱۰ نفر از افرادي را که غلام از آن ها کلاهبرداري کرده بود، شناسايي کردند و مشخص شد وي از هر کدام از آن ها بين ۳ تا ۱۰ ميليون تومان کلاهبرداري کرده است. در پي اعترافات اين مرد، پرونده اتهامي اش تکميل و به دادسرا ارسال شد و قرار است به زودي وي پاي ميز محاکمه بنشيند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین